PROMO

Splitski gimnazijalci oduševili na nagradnom natječaju Fonda: Na kreativnosti im je čestitao i Mate Rimac

Splitski gimnazijalci
Splitski gimnazijalci
16.03.2023.
u 09:02
Dok se police trgovina pune novim kolekcijama za proljeće, splitski gimnazijalci odlučili su upozoriti na drastične posljedice trenda tzv. „brze mode“.
Pogledaj originalni članak

U nagradnom natječaju Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, svojim su jednominutnim videom oduševili stručni žiri i odnijeli prvu nagradu - otkrivanje svijeta električnih hiperautomobila, a na nagradi im je čestitao i Mate Rimac, hrvatski inovator i poduzetnik. Zahvaljujući stručnom vodstvu, splitski gimnazijalci su dobili priliku saznati sve što ih je ikada zanimalo o električnim automobilima, kako se oni proizvode, ali i kako taj proces izgleda uživo.

„Iznimno nas veseli ovaj izlet u Zagreb koji smo osvojile sudjelujući u obrazovno-ekološkom nagradnom natječaju Fonda za zaštitu okoliša „Ostavi utisak, ne otisak“. Drago nam je što je upravo naš projekt osvojio stručni žiri i što smo dobile priliku posjetiti Rimac automobile i vidjeti Neveru, najbrži električni automobil na svijetu“, istaknula je Ena Mladineo, učenica II. Gimnazije iz Splita.

Pod palicom profesorice Jagode Lerotić splitski gimnazijalci su nadovezujući se na čileansku pustinju Atacamu, koja se vremenom pretvorila u planinu odbačenog tekstila, ponudili jednostavno alternativno rješenje – ponovnu uporabu odjeće. Svoje preuređene odjevne kombinacije prikazali su kroz mini modnu reviju, popraćenu korisnim informacijama i tako pokazali da je jedino ograničenje u modi – kreativnost.

Splitski gimnazijalci

Međutim, to je tek jedan od nagrađenih radova, od brojnih pristiglih kreativnih ideja, ističe Sunčana Matić iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. „Radovi koje smo ove godine dobili na našem eko-natječaju pokazali su veliku svjesnost učenika osnovnih i srednjih škola kada su u pitanju klimatske promjene i naša uloga u očuvanju okoliša. Veseli nas što imamo priliku nagraditi najkreativnije i time motivirati mlade da nastave živjeti sve ono što su kroz svoje radove i pokazali u natječaju“, zaključila je Matić.

Natječaj Fonda proveden pod motom „Ostavi utisak, ne otisak“ za cilj je imao upozoriti na zagađenje okoliša, ali i veliku potrošnju energije i vode koja je potrebna za proizvodnju brze mode. Kao takva, ona ima značajan ugljični otisak, koji u konačnici doprinosi sve bržim klimatskim promjenama. Želeći te promjene usporiti, učenici su željeli svoje prijatelje, ali i javnost osvijestiti koliko nam odjeće doista treba u ormaru.

Pogledajte na vecernji.hr