Željeznice Srbije od 9. prosinca radikalno smanjuju broj vlakova i, kako javlja beogradski Blic, smanjit će se broj vlakova koji prometuju preko graničnog prijelaza Šid – Tovarnik između Srbije i Hrvatske. Srbija zbog nedostatka novca i visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korištenje infrastrukture ukida direktne polaske u Zagreb i Sarajevo, a umjesto pet, od 9. prosinca na liniji Beograd – Zürich prometovat će samo jedan vlak.
Blic podsjeća da zbog neisplativosti Hrvatske željeznice ukidaju čak 46 vlakova u međunarodnom prometu, ali je susjednim zemljama ostavljena mogućnost da održe te linije ako žele, ali uz nadoknadu.
– Kako bi u prometu ostao vlak između Beograda i Sarajeva, željezničke uprave iz Srbije, RS i BiH trebali bi godišnje izdvojiti oko 677.000 eura za korištenje 87 kilometara hrvatskih pruga. Ni mi, ali ni drugi, nismo imali ekonomski interes očuvati ovu liniju – kažu u Željeznicama Srbije dodajući da iz istih razloga ukidaju vlakove za Budimpeštu, Sofiju i Bukurešt.
Dok su se nekada gradile pruge da bi se povezivali gradovi,ali i neke zabiti, danas izmišljaju toplu vodu i ukidaju naraentabilne veze. Ako ćemo po rentabilnosti,komotno možemo ugasiti 90% pruga u Hrvatskoj. Uostalom ,cijeli sustav HŽ-a je nerentabilan,zatvorimo ga,zatvorimo i luke,jer i to je nerentabilno. Umjesto da povećavamo broj vlakova i jače povežemo i regiju,a i regiju s Evropom, broj vlakova smanjujemo. Naravno,vrlo skoro teretni promet će se prodati stranim operaterima i njima će se isplatiti voziti vlakove,a mi ćemo i dalje ukidati putničke linije ,jer će državi stvarati gubitke.Svašta.