Prisebni strojovođa uspio je spasiti vlak i spriječiti eksploziju kompozicije koja je vukla i plin

Stanovnici Mićevca poručuju: Stalno pucketa, most neće izdržati

31.03.2009.
u 21:10
Pogledaj originalni članak

Zahvaljujući hrabrosti i pribranosti strojovođe, koji je u ponedjeljaku 22.30 sati zaustavio teretni vlak na željezničkom mostu preko Save u Mićevcu, spriječena je teška nesreća. Električna je lokomotiva, naime, vukla dvije cisterne pune eksplozivnog plina, propan-butana, te dva vagona s rasapnim teretom i 22 prazna vagona.

Galerija slika: Spriječen pad vlaka u Savu

Vlak rastavljen
Jedan od dva potporna betonska stupa koji se nalaze u rijeci utonuo je i nakrivio se u smjeru istoka zbog čega se deformirala konstrukcija mosta na Savi s dvokolosječnom prugom.

– Još dok se most gradio, taj se nosivi stup nikako nije mogao izravnati, stalno se krivio. Bilo je samo pitanje vremena kada će se ovakvo što dogoditi. Na sreću, nitko nije stradao! – kazao je jedan od stanovnika Mićevca, mjesta nedaleko od mosta.

Strojovođa je, čim je vlak zašao na most, primijetio da nešto nije u redu. Počeo je kočiti te je uspio zaustaviti vlak s opasnim plinom i teretom. Nakon što su na most stigle dežurne ekipe HŽ-a, policija i vatrogasci, vlak je razdvojen na dva dijela, a potom je dio po dio odvučen je na obje obale.


Strojovođa je na vrijeme uspio zaustaviti vlak
Foto: HRT

– Na sreću, nesreća je spriječena pa nijedan vagon nije oštećen, a željeznički je promet normaliziran, odnosno teretni je promet preusmjeren na Glavni kolodvor. Putnički se promet ionako ne odvija ovim mostom – izjavila je Vlatka Škorić, šefica korporativnih komunikacija HŽ-a. U vrijeme nesreće vodostaj Save bio je vrlo visok pa je to vjerojatno, smatraju u HŽ-u, prouzročilo deformaciju limene konstrukcije i kolosijeka.

– Još nije poznato zbog čega se most iskrivio, ali ne može se govoriti o preopterećenju jer most nije star, a od 60-ih godina, kada je građen, do danas modeli opterećenja ostali su isti – rekao je Jozo Čurić, šef službe za pružne građevine HŽ-a. Dodao je kako je most do sada redovito prolazio tehničke preglede, a zadnji je bio 18. siječnja 2006. . Naime, prema pravilniku o održavanju čeličnih mostova, tehnički je pregled obvezno učiniti svake četiri godine.

– Cilj je sada zadržati most u postojećem stanju, a daljnjim promatranjem stručnjaci će odlučiti o sanaciji. Vrh potpornog stupa iz svog prvotnog položaja pomaknuo čak tri i pol metra – kazao je Jozo Čurić.

Voda potkopala zemlju
– Ovaj most to neće izdržati. Stalno se čuje pucketanje i lom. Pitanje je vremena kada će pasti – kazao je jedan od stanovnika Mićevca.

Jure Radić, projektant mostova, kaže kako je najvjerojatnije riječ o podlokavanju, odnosno smatra da je voda iskopala zemlju ispod dna temelja te odnijela dio nosivog tla zbog čega se urušio stup mosta

– To je vrlo česta nesreća, u povijesti ih je bilo mnogo – objasnio je Jure Radić.


Hrabrom Anti Petroviću 10 dana dopusta

Ante Petrović, mladi strojovođa teretnog vlaka, preksinoć je, kaže, ponovno rođen. – Uplašio sam se jako. Uhvatila me je panika. Ljuljalo se. Bojao sam se da ću skupa s vlakom pasti u rijeku. Vjerojatno bi propali dolje da nismo reagirali na vrijeme – izjavio je za HTV jučer još vidno šokirani Ante Petrović. Za svoju je hrabrost mladi strojovođa koji je unatoč slaboj vidljivosti primijetio da je most u Mićevcu uleknut i pritisnuo kočnicu od Hrvatskih je željeznica dobio deset dana dopusta, a najavljena je i novčana nagrada.

Pogledajte na vecernji.hr