Večernjakova ekipa, dogradonačelnik Mišel Jakšić i koprivnički gimnazijalci bili su prvi koji su jučer na Zrinskom trgu u vožnji isprobali javne BicKo bicikle.
Od 6 do 24
Nema se što reći, udobni su, lagani, lijepi i moderni, a imaju i košaricu za odlaganje stvari. Zbog dosadašnjih neuspjelih pokušaja uvođenja sustava javnih bicikala u podravskoj metropoli, ovi bicikli zanimljivi su i zato što imaju ugrađen GPS tako da se u svakom trenutku može provjeriti gdje se nalaze.
BicKo bicikli građani će moći koristiti od danas. Prvih godinu dana korištenja usluga će biti besplatna, ali to se ne odnosi na nadoknadu štete nastalu krivnjom korisnika. Da bi mogli koristiti javne bicikle, građani moraju otići u gradsko poduzeće Komunalac u koprivničkoj Mosnoj ulici i sklopiti ugovor o posudbi. Prijavom na info-punktu dobit će RFID karticu ili jednokratni kod za korištenje javnog bicikla.
BicKo sustav moći će se koristiti svakodnevno od 6 do 24 sata.
Šefica Komunalca Maja Hleb istaknula je da će u idućem razdoblju razraditi sustav prijave i izvan radnog vremena poduzeća, najvjerojatnije putem aplikacije na mobitelu, čime će na ruku prvenstveno ići turistima.
U Koprivnicu je zasad stiglo 30 bicikala, a još toliko stiže do kraja rujna. Pronaći se već mogu na četiri lokacije – Zrinski trg, Lenišće kraj poslovnog centra poprijeko bolnice, željeznički kolodvor i Cerine, a uskoro i kraj Doma mladih, u Kampusu i kod groblja.
Bicikl se otključava prislanjanjem kartice na označeno mjesto na postolju ili unosom koda na pilonu BicKo terminala. Najviše se smije voziti dva sata unutar kojih treba vratiti bicikl na prvo slobodno postolje. Bicikli su namijenjeni za starije od 16 godina, a u istom trenutku s karticom ili kodom moguće je uzeti samo jedan bicikl.
Stroga pravila
Onaj tko ne vrati bicikl na vrijeme dobit će upozorenje, a ako se to ponovi, zabranu korištenja na tri mjeseca. Istu zabranu dobit će i onaj tko ne vrati bicikl u roku od 24 sata, a takav čin će se smatrati krađom. Ako korisnik ošteti bicikl ili ga ukrade, šteta će mu se naplatiti.
Projekt “Biciklistička oaza” Koprivnice i mađarskog grada Heviza sufinanciran je u sklopu IPA prekograničnog programa Mađarska – Hrvatska. Vrijedan je 600.000 eura, a budžet Grada Koprivnice u njemu je nešto veći od polovice. Od tog iznosa, 85 posto Grad je osigurao iz fondova Europske unije, dakle iz gradskog proračuna u tu svrhu ide oko 45.000 eura, i to tijekom 20 mjeseci.
– U Hrvatskoj je to treći sustav. Umag je prvi, Zagreb je drugi. Šibenik ima samo četiri i to probne stanice. Razlika između nas i njih je u tome što su svi oni sustav financirali iz gradskog proračuna – istaknula je voditeljica projekta u Gradu Koprivnici Vedrana Knežević.
Prijateljica mi kaže da povlaštena 'nacionalna manjina' već obilazi i biraju koji im se sviđa. . . . . . . . . . . . . . Navodno su se već i potukli za to koji će čiji biti.