Čak četiri prometne nesreće u posljednje dvije godine dogodile su se na pružnom prijelazu u Capraškim poljanama. Na tom vrlo prometnom pravcu, koji se nalazi na samom ulazu u naselje, dnevno prođe i 55 vlakova, a jedini znak upozorenja je Andrijin križ, koji je gotovo i nezamjetan. Mališanima, kojih je u naselju oko 500, on nije bitan, jer ionako ne znaju što znači. U tim nesrećama, srećom, nitko nije stradao, no u kakvu su stanju automobili nakon toga bili sasvim je druga priča.
Signalizacija ne radi
– Prije više mjeseci tražili smo od Hrvatskih željeznica da nam postave rampu, no nikakav odgovor od njih nismo dobili. Zašto se uvijek mora čekati da netko strada – upozorava Ranko Nikolić, predsjednik Mjesnog odbora Capraške Poljane, u kojem trenutačno živi 1300 stanovnika. Podsjetio je i na prošlotjednu tragediju u Ulici Rade Končara, u kojoj je stradala 1,5-godišnja Valentina Horvat. Andrijin križ jedini je znak upozorenja za prugu u toj ulici, a iako je postavljena svjetlosna signalizacija, po tvrdnjama stanara, ona već godinama ne radi.
– Rampa i semafor na pružnom prijelazu nama bi bili kao zlato – složili su se stanovnici Capraških Poljana, čija djeca i unučad svakodnevno prelaze opasnu dionicu na putu do škole i iz nje.
Vlak ipak usporava
– Ujutro, kada nam djeca idu u školu, takva je magluština da se ne vidi ni prst pred nosom, a kad se popodne vraćaju, već padne mrak, pa se opet ništa ne vidi, osobito u smjeru prema selu. Situacija nije bolja ni ljeti, jer ispred pruge sa svake strane naraste trava i do dva metra visoka. To nitko ne kosi – govore Radovan, Stana i Dragica Nikolić. Govore da neki vlakovi ipak stanu ili uspore na toj dionici, no većina ih proleti.
– Stalno strepimo. Djeca znaju doći ovamo i igrati se, jer je trgovina u blizini, tko zna što se sve može dogoditi – govore mještani.
"Željezničko-cestovni prijelaz u Capraškim Poljanama na željezničkoj pruzi Sisak - Novska predviđen je za osiguranje svjetlosnim i zvučnim signalima te polubranicima. Dok se taj prijelaz ne osigura, od strane Sunje uvedeno je stajanje, a prema Zagrebu je ograničena brzina, što znači da na prijelazu promet teče sukladno zakonskoj regulativi", kaže se u odgovoru HŽ-a. Kada planiraju osigurati prijelaz, nismo uspjeli doznati. Pruga u Ulici Rade Končara industrijski je kolosijek Ine Rafinerije nafte. Ina je priopćila da je nakon nesreće pregledana signalizacija i da je utvrđeno da je ispravna te je sve po zakonu