Kao u vicu

"Što djeca znaju? Uzmu 100 km tračnica i nose!"

Foto: kristina štedul fabac/pixsell
"Što djeca znaju? Uzmu 100 km tračnica i nose!"
17.02.2011.
u 09:17
Protiv više osoba podnijeli smo više kaznenih prijava za krađe vezane uz prugu Karlovac - Sisak, kažu u policiji
Pogledaj originalni članak

Sjećate li se onog vica kad policajac pita Cigu tko je uzeo tračnicu. – Dijete – odgovori mu. – Kako dijete, pa tračnica ima 100 kila – kaže policajac.

– A što dijete zna što je 100 kilograma. Uzme i nosi – poentira Cigo.

Znamo da je danas nema

Na sličan način netko je ukrao sto kilometara pruge koja je nekad povezivala Karlovac i Sisak.

– Nažalost u posljednje vrijeme taj prostor postao je mamac za kradljivce. Ne očekuje se valjda da mještani sami krenu u bitku s lopovima. Da policija nije učinila dovoljno protiv mnogobrojnih lopova pokazuje upravo slučaj pruge. Tračnice su demontirane i prodane u staro željezo. Mi još ni danas nemamo podataka je li itko za to odgovarao. Sigurno je tek da pruge danas nema – tvrdi Marko Carevića iz Sjeničaka. I mnogi drugi koji žive kraj pruge tvrde da se Romima prešutno dopuštalo da demontiraju tračnice i prodaju ih u staro željezo. No u policiji tvrde da nije tako.

– Protiv više osoba podnijeli smo više kaznenih prijava vezanih za krađe vezane uz dio pruge Karlovac-Sisak koji je u nadležnosti PU kar lovačke. Riječ je o periodu nakon 1995. – rekla je Andreja Lenard iz PU karlovačke.

Taj je prometni pravac prije Domovinskog rata bio žila kucavica koja je tisućama ljudi omogućavala dolazak na posao, ali i obavljanje niza drugih poslova u Karlovcu. Promet je prekinut 1991. nakon miniranja mosta preko Kupe kraj Rečice. Dio te pruge spašen je već iduće godine, kad su tračnice na dijelu koji nije bio okupiran demontirane i premještena na prugu Bjelovar-Kloštar. Ostatak tog prometnog pravca ostao je gotovo netaknut do Oluje. Nakon toga postao je prava prilika za veliku zaradu mnogobrojnim kradljivcima. Danas je trasa pruge zarasla u šikaru, a većina nekadašnjih željezničkih postaja je u ruševnom stanju.

Urušene postaje

– Nakon 36 godina rada na željeznici, dobio sam prostor stare stanice za stan. Tada su tu bili samo zidovi i sve sam morao obnoviti. Da nije mene, sve bi se urušilo, kao mnoge druge postaje na ovoj pruzi. To je dokaz koliko HŽ brine o svojoj imovini – kaže Stipo Tolić, koji živi u nekadašnjoj zgradi željezničke postaje na Orlovcu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

AN
antic
10:08 17.02.2011.

Odlična tema uvod me nasmijao!

UM
Umjereni
12:17 17.02.2011.

A dobro, ne mora svaki novinar znati osnove fizike, ali eto, ako čita, skrećem mu pažnju da je kratica za kilogram kg, a ne km. U ostalom dijelu, baš me zaboli koliko je netko tračnica uzeo. Ja bih ako već, kaznio i državu zbog zapuštanja infrastrukture. Ili održavaj nešto, ili demontiraj. U Hrvatskoj ima pregršt primjera gdje postoje stare ruševne zgrade o kojima nitko ne brine i predstavljaju sigurnosnu opasnost, ali ne daj bože da netko s njih skine jednu ciglu, eto ti prijava za krađu. O tome kako to ružno izgleda, da i ne govorim. Eno autoput Zagreb- Lipovac. Koliko tu ima kojekakvih ruševina. Stranci kada prolaze tuda, kao da su u Afganistanu. Na zapadu se nekorišteni objekti sruše, sagrade na njihovom mjestu novi, ili se sve vrati prirodi kojoj je i oduzeto. A ne mi, prolazimo gradovima i selima i gledamo ruševine svako malo negdje. Užas.

RO
Robinson
15:15 21.02.2011.

Pa nije ni mislio na kilograme već na činjenicu da je tračnica po tračnica, pokradeno 100 kilometara pruge. Ili misliš da pruga Karlovac-Sisak ima 100 kila? ;-) Ovo je zanimljiva tema samo... oni koji su \"omastili brk\" tim željezom za taj svoj biznis su odavno zaboravili, nisu kažnjeni i najvjerojatnije ovi kojima se sad to eventualno nametne su \"lapili\" pokoji vijak ili prag. A ako su u pitanju Romi onda tu zakona nema jer s njima niko posla neće imat, pa ni policija.