Jezični model koji mijenja svijet

Što je sve ChatGPT, najpopularniji alat umjetne inteligencije, ostvario u godini dana

Što je sve ChatGPT, najpopularniji alat umjetne inteligencije, ostvario u godini dana
04.12.2023.
u 19:00
Od lansiranja do senzacije ChatGPT trenutačno ima oko 180,5 milijuna korisnika. A prema riječima šefa OpenAI-ja Sama Altmana, 100 milijuna korisnika tjedno koristi ChatGPT.
Pogledaj originalni članak

"ChatGPT, jezički model koji su razvili stručnjaci tvrtke OpenAI, slavi svoju prvu godišnjicu lansiranja. Od trenutka kada je prvi put predstavljen javnosti, 30. studenog 2022., ovaj jezički model privukao je pažnju različitih korisnika – od istraživača i inženjera do kreativaca i svakodnevnih korisnika. ChatGPT je postao sinonim za napredak u području umjetne inteligencije, koristeći GPT-3.5 arhitekturu koja omogućava modelu da razumije i generira prirodni jezik na jedinstven način.

Tijekom protekle godine, ChatGPT je pronašao svoje mjesto u različitim industrijama i sektorima. Od pomoći u istraživanju i obrazovanju do podrške u razvoju softvera, ovaj jezički model postao je bitan alat za različite potrebe. Svestranost modela poput ChatGPT-a izazvala je pitanja u vezi sa sigurnošću i etikom. ChatGPT planira nastaviti svoj evolutivni put i prilagoditi se rastućim potrebama korisnika." Ovako je sam o sebi napisao ChatGPT i u ovom uratku nije halucinirao ni izmišljao. Jer otkad je lansiran, doista je postao gotovo svakodnevna tema u medijima, na društvenim mrežama. Kao najnoviji alat umjetne inteligencije ChatGPT potaknuo je rasprave u svim sferama društva, od onih političkih o rizicima i regulativi, poslovnih o benefitima i produktivnosti ili, primjerice u obrazovnom sustavom gdje su se pokušale odvagati dobrobiti štete koje može prouzročiti.

Jedan od razloga popularnosti ChatGPT-ja je njegova sposobnost vođenja razgovora koji su "uvjerljivo stvarni". I prije ChatGPT-ja, ljudi su već bili upoznati s chatbotovima jer su ipak postojali desetljećima. Ali modeli koji pokreću ChatGPT sofisticiraniji su od onoga na što su mnogi korisnici navikli. Vještine ChatGPT-ja sežu dalje od razgovora, jer može dovršavati i otklanjati pogreške u kodu, skladati glazbu i eseje, odgovarati na ispitna pitanja, generirati poslovne ideje, pisati poeziju i tekstove pjesama, prevoditi i sažimati tekst, pa čak i emulirati računalo koje pokreće Linux. Studija MIT-a pokazala je da je za zadatke kao što su pisanje popratnih pisama, "osjetljive" e-pošte i analize troškova i koristi ChatGPT smanjio vrijeme koje je zaposlenima bilo potrebno za dovršenje zadataka za 40%, dok je kvalitetu ispisa povećao za 18%, mjereno evaluatorima treće strane, prenosi TechCrunch.

Iako je neosporno sposoban, ChatGPT je daleko od savršenog, zahvaljujući načinu na koji je razvijen i "naučen". Obučen da predvidi najvjerojatnije sljedeće riječi – ili najvjerojatnije sljedeće dijelove riječi – promatrajući milijarde primjera teksta sa cijelog weba, ChatGPT ponekad "halucinira" ili piše odgovore koji zvuče uvjerljivo, ali nisu činjenično točni. Zbog ChatGPT-ovih halucinacijskih tendencija njegovo korištenje tu i tamo je zabranjeno, bilo na konferencijama bilo u nekim strukama. ChatGPT također može pokazati pristranost u svojim odgovorima, odgovarajući na seksističke i rasističke i homofobne načine. Usred svih inovacija, ChatGPT je također izazvao sudske sporove, pa čak i zakone kojima se dovodi u pitanje što bi OpenAI-ju i drugim tvrtkama trebalo dopustiti da rade s velikim jezičnim modelima (LLM). U više tužbi ove godine navodi se da je OpenAI-jev pristup umjetnoj inteligenciji prekršio zakone o autorskim pravima i privatnosti podataka, što je izazvalo nove rasprave o tome što trenutačni zakoni štite i trebaju li vlade donijeti nova pravila koja reguliraju LLM.

ChatGPT je tu da ostane, u početku osnovno, besplatno za korištenje, sučelje usmjereno na web i chat nastalo na postojećem modelu, GPT-3.5, ChatGPT se razvio u najpopularniji proizvod tvrtke ikad. U mjesecima nakon lansiranja, ChatGPT je dobio plaćene razine s dodatnim značajkama, uključujući plan usmjeren na poslovne korisnike. OpenAI je također nadogradio ChatGPT s mogućnostima web-pretraživanja, analize dokumenata i stvaranja slika (putem DALL-E 3).

Ipak, o popularnosti najviše govore podaci: otkad je debitirao 30. studenog 2022., internetski promet ChatGPT-ja naglo je porastao sa 153.000 posjeta na dan izlaska na 266 milijuna u prosincu 2022. na 1,7 milijardi u listopadu 2023., prema Similarwebu.

Prošli mjesec, svjetski promet za ChatGPT iznosio je 1,7 milijardi, prema procjeni Similarweba. To je daleko više od 267 milijuna Google Barda, 165 milijuna Character.AI-ja i 26 milijuna Claudea u vlasništvu Anthropica. Samo u SAD-u, ChatGPT je prošlog mjeseca privukao 182 milijuna posjeta, dok je njegova aplikacija narasla na oko 4,9 milijuna mjesečno aktivnih korisnika na iOS i Android uređajima.ChatGPT je također potaknuo ulaganja u umjetnu inteligenciju. Ranije ove godine, istraživanje Gartnera na 2500 direktora otkrilo je da je 45% ispitanika navelo popularnost ChatGPT-ja kao razlog za povećanje svojih ulaganja u umjetnu inteligenciju. Prema posljednjim dostupnim podacima, ChatGPT trenutačno ima oko 180,5 milijuna korisnika. A prema riječima šefa OpenAI-ja Sama Altmana, 100 milijuna korisnika tjedno koristi ChatGPT.

 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.