Cijeli svijet, pa tako i Hrvatska, u potpunosti su se otvorili digitalnim tehnologijama koji iz korijena mijenjaju naš život i navike. I dok smo se još prije 20-ak godina na spor i gotovo beskoristan internet spajali kablovima, u ponudi imali tek dva, tri TV programa, mobitel su imali samo rijetki, a mnogo slobodnog vremena provodili smo čekajući na šalterima da platimo račune ili obavimo neke administrativne stvari, danas sve to rješavamo u sekundi, u nekoliko klikova. Umjesto dva, u ponudi ima 200 programa koje možemo gledati gdje god želimo i kad god želimo. Pametni mobitel pametno rješava sve što trebamo, diskete, na koje smo pohranjivali važne podatke, zamijenio je Cloud, a strah da će nas digitalizacija „pojesti“ nestao je u svim njezinim blagodatima u kojima itekako uživamo.
U zagrljaju digitalnih mogućnosti
Da je uistinu tako pokazalo je i nedavno istraživanje A1 Hrvatska i Večernjeg lista o digitalnim navikama u kojem je sudjelovalo čak 2280 ljudi. Njih 57% odgovorilo je da se smatra natprosječno otvorenima za digitalne tehnologije, 81% da uživa plaćajući račune online/preko aplikacije, a više od 50% njih koristi svoje omiljene aplikacije za razne aktivnosti. Sukladno potrebama i novim navikama, želimo i fleksibilne ponude teleoperatera koje prate sve naše potrebe, želimo kvalitetan Wi-Fi signal u svakom kutku doma, neograničen internet koji možemo dijeliti, prijenosne TV usluge te isprobavati sve digitalne novitete koji se pojave. Neki teleoperateri, poput A1 Hrvatska, toga su itekako svjesni pa su svoju ponudu kreirali da bude upravo takva: inovativna, fleksibilna i u skladu s potrebama digitalnog života.
Stižu samovozeći automobili, susreti s avatarima
A što nas čeka u budućnosti? Poznati futurist dr. Michio Kaku sa Sveučilišta u New Yorku nedavno je objavio kako ćemo u sljedećih deset godina polako iz internetskog društva prerasti u društvo koje će moći slati misli, emocije, osjećaje i sjećanja diljem svijeta. “Znanstvenici već sada mogu spojiti čovjekov mozak na računalo i dekodirati neke od naših sjećanja i misli. To bi u budućnosti moglo dovesti do revolucije u komunikaciji. Filmovi budućnosti moći će gledateljima prenositi emocije, a ne samo slike na velikim ekranima. Napetosti među ljudima nestat će jer će napokon moći osjetiti i ono što drugi oko njih osjećaju”, objavio je. Izumitelj Ray Kurzweil pak pretpostavlja da će do 2025. godine 3D printeri printati odjeću po vrlo niskim cijenama, ali i ljudske organe. “Sve više vremena provodit ćemo u virtualnom svijetu, a sve manje u realnom. Moći ćemo stvoriti avatare osoba koje su preminule, koji će biti uvjerljivi, ali ne potpuno realistični”, kaže osnivačica londonske agencije za prognozu trendova, Anne Lise Kjaer koja smatra i da će evolucija zdravstvene upotrebe pametnih mobilnih uređaja donijeti promjene u liječenju dijabetesa i visokoga krvnog tlaka. Dr. James Canton, izvršni direktor Instituta za globalne budućnosti, uvjeren je pak da će kroz 10 godina umjetna inteligencija postati jednako pametna kao ljudi te da ćemo mnoge poslove obavljati uz pomoć virtualnih timova.
Selidba iz internetskog u virtualno društvo
Kreiranje online virtualnih svjetova, koji uključuju elemente virtualne stvarnosti, proširene stvarnosti i videa, već je počelo, a jedan od ciljeva razvoja ove tehnologije je kreiranje virtualnog svijeta u kojem će korisnici moći raditi, kupovati, igrati se i ostati povezani s prijateljima kroz aktivnosti poput koncerata, konferencija i virtualnih putovanja svijetom. Ako vam je sve ovo možda još uvijek apstrakcija, neki filmovi najbolje će vam dočarati atmosferu virtualnih okruženja. Jedan od njih je "Totalni opoziv" s Arnoldom Schwarzeneggerom iz 1990. godine, koji nas vodi na virtualni odmor na Marsu. Na tom putovanju glavnom liku Douglasu, kojeg tumači Schwarzenegger, ukradu sjećanje za koje doznaje da nije njegovo već pripada memorijskom čipu usađenom u njegov mozak. I dok se 90-e to možda činilo samo kao znanstvena fantastika, sada nam izgleda prilično mogući scenarij. Od 1992. do danas bilo je puno pokušaja realizacije „meatversea“, a prvi uspješniji nagovještaji razvoja ove ideje primjetni su kroz ultrapopularne online igre s konceptom virtualnih svjetova, kao što su Fortnite, Minecraft i Roblox. U njima igrači mogu ostvarivati interakcije s drugim igračima u stvarnom vremenu pomoću avatara u virtualnom okruženju te obavljati kupnju raznovrsnih dodataka kako bi personalizirali iskustvo. Iako bi se mnogi složili da budućnost dolazi dan po dan, s novim tehnologijama dolazi nam superbrzim klikom koji očito iz sekunde u sekundu mijenja našu današnjicu.
Sadržaj donosimo u suradnji s A1 Hrvatska.