Kolumna

Što otvaranje Pelješkog mosta ima s festivalom Josea Cure u Orebiću?

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Zagreb: Slavni argentinski tenor Jose Cura u velikom finalu festivala Zagreb Classic
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Zagreb: Slavni argentinski tenor Jose Cura u velikom finalu festivala Zagreb Classic
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Gala koncert Simfonijskog orkestra HRT-a uz izvedbu Cure i Ballove
25.07.2022.
u 08:16
Maestro Cura u Hrvatskoj je nastupao više puta, i to u različitim ulogama, dokazujući svoju upravo renesansnu svestranost, ali i smisao za marketing. Prvi je nastup imao u Rijeci 2006., na poziv tadašnje intendantice HNK Ivana pl. Zajca, karizmatične Mani Gotovac
Pogledaj originalni članak

Ovih  je dana u Orebiću prvi put održan novi glazbeni festival klasične glazbe. Njegov glavni ravnatelj čuveni je argentinski tenor, skladatelj i dirigent Jose Cura. Maestro Cura u Hrvatskoj je nastupao više puta, i to u različitim ulogama, dokazujući svoju upravo renesansnu svestranost, ali i smisao za marketing. Prvi je nastup imao u Rijeci 2006., na poziv tadašnje intendantice HNK Ivana pl. Zajca, karizmatične Mani Gotovac. Pjevao je na Riječkim ljetnim noćima, u prepunom trsatskom perivoju uz našu odličnu mezzosopranisticu Dubravku Šeparović-Mušović, orkestar Riječke opere i dirigenticu Nadu Matošević. Potom se na tom riječkom ljetnom festivalu, sada već ugaslom, okušao i u opernoj režiji potpisujući Leoncavallovu poznatu operu “Pagliacci”. Onda je, nakon dulje hrvatske stanke, nastupio i na zagrebačkom open air festivalu 2018. godine  uz Umjetnički paviljon, nad kojim je savjetničke
i umjetničke ingerencije imala i Mani Gotovac, koja je o Curi vrlo nadahnuto pisala i u svojim autobiografskim knjigama, pa je taj tenor završio i u hrvatskoj literaturi.

Na tom zagrebačkom nastupu Cura je pjevao uz još jednu u nizu odličnih hrvatskih sopranistica koja uglavnom pjeva na stranim pozornicama Evelin Novak, te uz Festivalski orkestar i dirigenta Diana Chobanova na rođendan Nikole Tesle, Tesli u čast. Publici Umjetničkog paviljona predstavio se i kao autor fotografija. A lani se Argentinac pojavio u doista slikovitom Orebiću, na inaugurativnom koncertu novog festivala koji je u dogovoru s orebićkim vlastima osmislila menadžerica, vlasnica agencije za operne pjevače iz Wuppertala Sandra Milankov. Ona od svoje druge godine ljetuje u Orebiću, te je nakon godina i godina razmišljanja krenula u projekt koji je nazvala Festival grada kapetana. Jer Orebić je doista grad pomorskih kapetana, grad slavne povijesti i tradicije, grad koji jedini uz Hamburg i Pirej ima tradiciju da se na pozdrav broda sirenom otpozdravlja zvonom crkve. U orebićkom slučaju to je crkva Gospe od anđela. Sanda Milankov za svoj je ambiciozni festival našla partnere u gradu Orebiću i njegovoj Turističkoj zajednici. Na inaugurativni koncert održan lani početkom rujna pozvala je i danas vodeću hrvatsku sopranisticu Kristinu Kolar, nacionalnu prvakinju iz riječkog HNK Ivana pl. Zajca, dirigenticu Mariju Ramljak, te domaći Dubrovački simfonijski orkestar. I, naravno, tenorsku zvijezdu Josea Curu, koji je prošle godine novinarima predstavljen kao umjetnički ravnatelj novog festivala, a i dao je, vrlo dobrohotno, čitav niz intervjua. Koncert je snimila i Hrvatska televizija, emitiran je, čini mi se, nekoliko puta, a Cura je kao intervju i Tončici Čeljuski. Pri tome je novinarima isticao ljepote Orebića i Pelješca.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Zagreb: Slavni argentinski tenor Jose Cura u velikom finalu festivala Zagreb Classic
I gle slučaja, ove godine je festival Sandre Milankov, koji je ona i patentirala t e mu zaštitila ime i žig, nazvan Festival grada kapetana, ostao mrtvo slovo na papiru. I na onom lanjskom najavnom koncertu. Zamijenio ga je Pelješac festival Orebić, na čijem se čelu nalazi, kao što smo već napisali na početku teksta, argentinski tenor Jose Cura. Kao glavni i jedini ravnatelj. Umjesto Dubrovačkog simfonijskog orkestra, na pozornici pod otvorenim nebom nastupio je orkestar iz Bukurešta, zbor Nacionalne opere te rumunjski solisti. Održana su tri koncerta (plus jedan gitarski recital na početku), i ni za jedan nisu naplaćivane ulaznice. Organizator festivala je publici tako poklonio četiri koncerta bez ijedne naplaćene karte!? Očito, Turistička zajednica u Orebiću pliva u lovi ili ima nekog strahovito moćnog i tajanstvenog sponzora kojem novac, i to u današnje krizno vrijeme, nije nikakav problem. I to još novac uložen u kulturu, koja svuda, pa i u Hrvatskoj, muku muči i s javnim novcem, a kako ne bi s onim sponzorskim ili donatorskim. Ipak, ako se čitaju javno dostupni zapisnici sastanaka Turističkog vijeća Turističke zajednice Orebić, tu se može vidjeti da se oni novcem ipak ne razbacuju. Jer, ove je godine tako odbijen zahtjev Baroknog festivala (tako doslovno piše u zapisniku, dakle ne znam radi li se tu o uglednom Korčulanskom baroknom festivalu) za potporu od 35.000 kuna.

Članovi Vijeća su se odlučili da će taj nova ipak uložiti u Curin festival, s kojim su,prema zapisniku, sklopili ugovor po kojemu će tenor voditi festival tri godine. I dok Sandra Milankov u ime udruge koju je registrirala u Orebiću, a čiji je glavni posao trebala biti organizacija Festivala grada kapetana, priprema tužbu za zaštitu intelektualnog vlasništva, pogled na fotografije političkih odličnika koji su došli u Orebić na Curin festival dokazuje da je pred Sandrom Milankov ne samo pravna, nego i politička bitka. Jer Cura trenutačno uživa podršku najmoćnijih ljudi Dubrovačko-neretvanske županije čiji je položaj dodatno ojačan otvaranjem Pelješkog mosta. Pa tko bi im sada normalan išao stati na rep?

Dubrovnik naplatio prve kazne

Kako očuvati gradove na obali? Divljanje turista mora se zaustaviti, treba uvesti pravila koja će vrijediti svugdje

Kako stati na kraj činjenici da je u našim biserima poput Dubrovnika, Splita, Hvara, Šibenika, Zadra onaj dio stanovništva koji se ne bavi turizmom praktički prisiljen živjeti pola godine u infrastrukturnom kaosu, prometnim gužvama i općem neredu koji iza sebe ostavljaju neodgovorni gosti, istražili smo jer ovih se dana aktualiziralo pitanje treba li Hrvatskoj dugoročni i strateški dokument koji bi bio nacionalno obvezujući i koji bi propisivao uvjete i sankcije u turizmu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.