OBRATITE POZORNOST

Što se sve mijenja: Od danas nove mjere za šoping centre i trgovine

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Gužve ispred zagrebačkih trgovačkih centara zbog Black Fridayja
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Gužve ispred zagrebačkih trgovačkih centara zbog Black Fridayja
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Gužve ispred zagrebačkih trgovačkih centara zbog Black Fridayja
Autori Vecernji.hr, Hina
12.12.2020.
u 00:04
Za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i sl.) dužni su poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera
Pogledaj originalni članak

Od danas na snagu stupaju nove mjere vezane za trgovačke centre, trgovine i prodavaonice. Trgovci će tako imati obavezu kontrolirati broj osoba ali i to da se kupci tijekom boravka u njihovom prostoru pridržavaju epidemioloških mjera.

Načelnik stožera i ministar Davor Božinović u petak je pozvao građane da se suzdrže od druženja i kontakata izvan svojih kućanstava te da je 'najbolja i najiskrenija želja za sreću i zdravlje za Božić i Novu godinu i svima koji su nam dragi poželjeti sve najbolje telefonom ili porukom'.

Rekao je i kako je sigurno da će se 'režim koji je sada uspostavljen u osnovi produžiti nakon 21. prosinca'.

- Točno je da mjere istječu 21. prosinca, točno je da se promišlja o učinku postojećih mjera na broj zaraženih. U ovom trenutku mi možemo govoriti samo o tome da će sljedeće odluke biti bitno determinirane time kakva će biti epidemiološka situacija - rekao je Božinović na jutrošnjoj konferenciji Stožera.

U nastavku vam donosimo mjere koje se uvedene od ponoći:

- Broj kupaca odnosno posjetitelja koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru ograničava se na sljedeći način:

- u prodavaonicama koje imaju do 10 m2 neto površine prodajnog prostora istovremeno može biti samo jedan kupac;

- za prodavaonice koje imaju od 11 m2 do 100 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 m2;

- za prodavaonice od 101 m2 do 200 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 12 m2;

- za prodavaonice od 201 m2 do 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m2;

- za prodavaonice s više od 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 20 m2;

- za trgovačke centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m2.


Neto površina prodajnog prostora prodavaonice i trgovačkog centra, u smislu ove Odluke, je ukupna površina umanjena za skladišne prostore, sanitarne čvorove, evakuacijska stubišta i hodnike, tehničke prostorije i ostale prostore koji nisu dostupni za kupce, odnosno posjetitelje.

U odluci se navodi kako su sve prodavaonice i trgovački centri obvezni na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca. Također, za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i sl.) dužni su poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera.

Moraju i primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke.

Za prodavaonice s više do 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora i trgovačke centre uvedene su sljedeće dodatne nužne epidemiološke mjere:

- obustava organiziranog prijevoza za kupce i posjetitelje;

- obveza osiguranja sprječavanja ulaska prekomjernog broja kupaca, odnosno posjetitelja i uvođenje redara koji će sprječavati prekomjeran ulazak, kada dopušteni broj kupaca, odnosno posjetitelja prijeđe 90% maksimalno dopuštenog broja kupaca, odnosno posjetitelja;

- obveza uklanjanja ili fizičkog onemogućavanja sjedenja na zajedničkim dijelovima trgovačkog centra, uklanjanja ili ograničavanja namještaja za sjedenje iz dijelova predviđenih za konzumaciju jela i pića te uklanjanje ili onemogućavanje korištenja aparata za zabavu;

- obveza organiziranog upozoravanja kupaca na obvezu pridržavanja propisanih mjera (sprječavanje grupiranja kupaca ispred ulaza u trgovine ili trgovački centar, sprječavanje konzumacije jela i pića u zajedničkim dijelovima trgovačkih centara i sl.);

- nadležnoj službi civilne zaštite moraju se, na njezin zahtjev, učiniti dostupnim podaci i evidencije o održavanju sustava ventilacija, prozračivanja i izmjena zraka;

- obavezno određivanje kontakt osobe koja će 24 sata biti dostupna za kontakt s nadležnom službom civilne zaštite.


Provođenje navedenih nužnih epidemioloških mjera prodavaonice s više od 2.000 m2 neto površine i trgovački centri obvezni su osigurati sa svojim službama ili s pružateljima vanjskih usluga (fizičke zaštite, zaštite od požara i sl.).

- Ova Odluka se odnosi i na trgovine koje se nalaze uz otvorenu šetnicu (tzv. retail parkovi, outlet centri i ostalo). Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita. Odluka stupa na snagu 12. prosinca 2020., a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 10. siječnja 2021 - stoji u objavi.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 22

KV
kvatri
23:44 11.12.2020.

Odličan komentar novinara Marina Vlahovića:"Davor Božinović, podrijetlom iz Crne Gore, bivši savjetnik Sekretarijata Narodne obrane Socijalističke Republike Hrvatske, ateist, koji suvremene uzore i inspiraciju pronalazi u kineskim modelima kontrole stanovništva, određuje građanima posebne mjere i govori im što trebaju poželjeti za Božić. Sjajno."

TR
Tridvajeda
08:23 12.12.2020.

Narode oprostite, ali ja se uvijek iznenadim koliko su ti naši mediji prodani. To je strašno. Svaki put mi okrene želudac. Samo su im njihovi sponzori važni i ništa drugo. Često imam dojam da to više nisu novine, već reklamni materijal sa tu i tamo nekom "lifestyle" kolumnom između reklama. Za povratiti. Jadne te familije novinara i urednika. Kakva sramota!! 🤢🤮🤢🤮🤢🤮

DU
Deleted user
08:44 12.12.2020.

Pitanje: Prodavaona ima 100 kvadrata i u njoj rade dvije prodavačice a 50% prodavaonice je pokriveno policama, koliko kupaca može ući?