Javni gradski prijevoz opcija je koja vam neće izbiti posljednju kunu iz džepa i najbržiji je i najpouzdaniji način za kretanje zagrebačkim prometnicama.
Tako bi barem trebalo biti u teoriji. No, svakodnevno se susrećemo s pritužbama građana i svjedočimo kako je Zagrebački električni tramvaj, koji brine o javnom prijevozu u hvatskoj metropoli, njima samo nužnost, a ne izbor.
A, vozni red?
ZET je na tapeti zbog kašnjenja, nepoštivanja voznog reda, manjka autobusnih stajališta, bahatih kontrolora, nedovoljnog broja vozila na pojedinim linijama i najčešće zbog - cijena.
Mnogima je cijena karte od 10 kuna - pretjerana, a nepraveden je i sustav naplate jer će 10 kuna platiti i osoba koja se ukrca u tramvaj na Črnomercu i vozi se do okretišta u Dupcu i onaj tko se vozi dvije stanice od Trga bana Jelačića do Glavnog kolodvora. I u ZET-u su toga svjesni pa su najavili da rade na razvijanju modela koji bi omogućio da se vožnju plaća po kilometru ili minutama.
ZET je pak u dugovima do grla, a novac iz proračuna izbija im i 40-ak posto građana koji izabiru - švercanje. Zbog neplaćanja i varanja sustava u ZET-u su stoga ovog ljeta ukinuli mogućnost plaćanja karte mobitelom, a novi model naplate još nisu ponudili.
Što biste vi učinili?
Vecernji.hr zato u sklopu svoje nove rubrike VL inicijative nudi mogućnost da se glas građana čuje. Dajte svoje prijedloge o tome kako poboljšati javni gradski prijevoz u Zagrebu.
Gdje biste uveli nove linije, gdje pojačali broj vozila? Kako bi se trebao urediti sustav naplate i koliko bi trebala stajati karta pa da švercanje ne bude isplativo, a da ZET pokrije troškove?
Najbolje i najsuvislije prijedloge objavit ćemo i predstaviti stručnjacima. Ostavljajte svoje komentare, komentirajte na Twitteru uz hashtag VLInicijativa, komentirajte ispod ove teme na našem Facebooku ili napišite svoj prijedlog na samoj VL inicijativi. U postu može biti i neka fotografija koja će vjerno oslikati vaš stav.
I upamtite! Ovo nije još samo jedan običan forum. Večernji list vam nudi platformu za iznošenje mišljenja da zajedno nešto promijenimo u državi. Pridonesimo zajedno da nam svima sutra bude bolje
Neka ne izmišljaju toplu vodu i ugledaju se na gradove s građanima platežne moći kao u Zagrebu kao npr. Varšava Karte ograničene po vremenu i broju stanica 15 minuta ili do 10 stanica 1.6 zlota (3 kune) 30 minuta ili do 20 stanica 3.2 zlota (6 kuna) 60 minuta ili maksimalan broj stanica 6 zlota (10 kuna) Naravno karta vrijedi u jednom smjeru kretanja i može se kombinirati tramvaj, autobus i podzemna željeznica. Usporedbe s gradovima kao što su London, Pariz, Berlin, Rim i sličnima su bespredmetne jer prihodi njihovih građana ne mogu se uspoređivati s prihodima stanovnika Zagreba. Siguran sam da u okruženju ima još primjera koji dobro funkcioniraju kao ovaj u Varšavi.