VL Inicijativa

Kako do javnog prijevoza u Zagrebu po mjeri građana

'20.03.2013., Zagreb - Na Jelacicevom trgu su u tijeku radovi na sanaciji tramvajske pruge. Iako su iz ZET-a tvrdili da nece biti problema u odvijanju prometa, danasnje velike guzve na stajalistu i ko
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
tramvaji
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
'10.01.2013., Zagreb - Reportaza o kontrolorima ZET-a. Kontrolori Zeljko Marinovic i Davor Guja pregledavali su karte putnika u tramvajima. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL'
02.12.2013.
u 16:15
Večernji list vas poziva da u sklopu VL inicijative iznesete svoje mišljenje kako poboljšati javni gradski prijevoz u Zagrebu
Pogledaj originalni članak

Javni gradski prijevoz opcija je koja vam neće izbiti posljednju kunu iz džepa i najbržiji je i najpouzdaniji način za kretanje zagrebačkim prometnicama.

Tako bi barem trebalo biti u teoriji. No, svakodnevno se susrećemo s pritužbama građana i svjedočimo kako je Zagrebački električni tramvaj, koji brine o javnom prijevozu u hvatskoj metropoli, njima samo nužnost, a ne izbor.

A, vozni red?

ZET je na tapeti zbog kašnjenja, nepoštivanja voznog reda, manjka autobusnih stajališta, bahatih kontrolora, nedovoljnog broja vozila na pojedinim linijama i najčešće zbog - cijena.

Mnogima je cijena karte od 10 kuna  - pretjerana, a nepraveden je i sustav naplate jer će 10 kuna platiti i osoba koja se ukrca u tramvaj na Črnomercu i vozi se do okretišta u Dupcu i onaj tko se vozi dvije stanice od Trga bana Jelačića do Glavnog kolodvora. I u ZET-u su toga svjesni pa su najavili da rade na razvijanju modela koji bi omogućio da se vožnju plaća po kilometru ili minutama.

ZET je pak u dugovima do grla, a novac iz proračuna izbija im i 40-ak posto građana koji izabiru - švercanje.  Zbog neplaćanja i varanja sustava u ZET-u su stoga ovog ljeta ukinuli mogućnost plaćanja karte mobitelom, a novi model naplate još nisu ponudili.

Što biste vi učinili?

Vecernji.hr zato u sklopu svoje nove rubrike VL inicijative nudi mogućnost da se glas građana čuje. Dajte svoje prijedloge o tome kako poboljšati javni gradski prijevoz u Zagrebu.

Gdje biste uveli nove linije, gdje pojačali broj vozila? Kako bi se trebao urediti sustav naplate i  koliko bi trebala stajati karta pa da švercanje ne bude isplativo, a da ZET pokrije troškove?

Najbolje i najsuvislije prijedloge objavit ćemo i predstaviti stručnjacima. Ostavljajte svoje komentare, komentirajte na Twitteru uz hashtag VLInicijativa, komentirajte ispod ove teme na našem Facebooku ili napišite svoj prijedlog na samoj VL inicijativi. U postu može biti i neka fotografija koja će vjerno oslikati vaš stav.

I upamtite! Ovo nije još samo jedan običan forum. Večernji list vam nudi platformu za iznošenje mišljenja da zajedno nešto promijenimo u državi. Pridonesimo zajedno da nam svima sutra bude bolje

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 32

TO
tony24hr
12:59 03.12.2013.

Neka ne izmišljaju toplu vodu i ugledaju se na gradove s građanima platežne moći kao u Zagrebu kao npr. Varšava Karte ograničene po vremenu i broju stanica 15 minuta ili do 10 stanica 1.6 zlota (3 kune) 30 minuta ili do 20 stanica 3.2 zlota (6 kuna) 60 minuta ili maksimalan broj stanica 6 zlota (10 kuna) Naravno karta vrijedi u jednom smjeru kretanja i može se kombinirati tramvaj, autobus i podzemna željeznica. Usporedbe s gradovima kao što su London, Pariz, Berlin, Rim i sličnima su bespredmetne jer prihodi njihovih građana ne mogu se uspoređivati s prihodima stanovnika Zagreba. Siguran sam da u okruženju ima još primjera koji dobro funkcioniraju kao ovaj u Varšavi.

Avatar emigrant
emigrant
13:17 03.12.2013.

ZET bi mogao biti besplatan, netko je to već izračunao. Kad se uračunaju postojeće subvencije koje dobijaju od gradova (Zagreb, Velika Gorica, Zaprešić..) i kad bi svaki poslodavac mjesečno za svakog djelatnika izdvajao 100 kn ne bi bilo potrebe za naplatom karata. Uštedjelo bi se na kontrolorima, uređajima za naplatu, poslodavci koji već plaćaju puno skuplje mjesečne karte svojih djelatnika bi također uštedjeli i svi bi bili sretni i zadovljni.

TI
tihomir91
09:59 07.12.2013.

Za dobru ideju treba platiti i honorar i zato mislim da je inicijativa nedovoljno poticajna no dat ću vam besplatan prijedlog za poboljšanje postojećeg stanja a za detaljnije mi morate platiti. Pod poboljšanje bih naveo brzinu prometovanja koja je bez da se izračuna prosječna brzina ispod razine koja zadovoljava potrebe Nju bi se trebalo povećati kroz povezivanje više vrsta prijevoza u jednu cjelinu i njihovim podizanjem na ravnopravnu i povlaštenu poziciju. U tu skupinu gradskog i prigradskog prijevoza treba uvrstiti pružni tramvajski autobusni linijski ,taksi prijevoz kao i prigradski pružni željeznički. Naravno da svaki od ovih prijevoza s svojim specifičnostima traži usklađivanje ali bi se linije trebale uskladiti s voznim redom a naplata bi se trebala efikasnije organizirati . Također bi trebalo destimulirati osobni prijevoz na način da se u prirubnim dijelovima grada izgrade veće parkirališta s nadzorom i to na mjestima najpogodnijim za prelazak putnika u javni prijevoz.