Apeli roditelja čija djeca pohađaju četvrti razred s učenikom zbog kojeg se u prethodnoj školi ispisao cijeli razred, a sad je premješten u novozagrebačku školu, odaslani još u petak kroz razne razredne grupe, urodili su plodom. Tijekom današnjeg dana više od polovine učenika škole, neovisno o razredu koji pohađaju, nije došlo na nastavu – ni u jutarnju ni u popodnevnu smjenu.
Uključuje se i socijalna služba
Odluka roditelja da, neovisno o tome pohađa li njihovo dijete razred s problematičnim učenikom, koji je u zagrebačkoj školi tek nekoliko dana, djecu ne pošalju na nastavu rezultirala je čitavim nizom sastanaka koji su se zaredali u toj školi od jutra, uključujući i zaseban sastanak s roditeljima razreda kojeg pohađa problematični desetogodišnji dječak, pa do večernjeg višesatnog sastanka s Vijećem roditelja cijele škole. Višesatni boravak kako predstavnika Gradskog ureda za odgoj i obrazovanje i predstavnika Ministarstva obrazovanja, te stručne službe škole je rezultirao donekle postignutim dogovorom s roditeljima nakon što su im prezentirane sve mjere koje će se poduzeti u novoj školi koji je prije nekoliko dana upisao problematični dječak, kako na korist svih učenika škole tako i na korist dječaka koji ima problem u ponašanju.
Učenici svih ostalih razreda tako se vraćaju na nastavu, dok će učenici četvrtog razreda koji pohađa problematični dječak, prema trenutno dostupnim informacijama i izostati s nastave jer se u tome razredu nastavljaju razgovori na kojima će se, kako neslužbeno doznajemo priključiti i predstavnici socijalne službe. A njihovo uključenje upravo je izostalo u prethodnoj školi. To su između ostalog, potvrdili su tako roditelji koji su bili prisutni na sastanku, priznali i iz gradskog ureda za obrazovanje, kazavši da je ranije bilo propusta i da sada žele učiniti sve da se situacija ispravi i propusti više ne dogode. Nakon čitavog niza sastanaka je svim roditeljima definirano kako će problematični učenik imati asistenta koji s njim boravi čitavo vrijeme - jasno im je definirano kako će roditelji dopratiti dječaka do škole, predati ga asistentu koji ga onda uvodi u školu i koji se ne odvaja se od njega za njegova boravka u školi. Dakle uz učenika je prisutan i za vrijeme odmora.
Roditeljima čitave škole potvrđeno je kako je školi izdana suglasnost i za zapošljavanje još jednog psihologa, čime će ta škola brojati ukupno pet članova stručne službe. A svaki će dan jedan od članova stručne službe, uz asistenta, također boraviti u razredu problematičnog dječaka i promatrati dinamiku njegove prilagodbe kao i funkcioniranje cijelog razreda. U cijeli se slučaj uključuju i predstavnici socijalne službe koji će od danas već biti u školi na svim sastancima. Uz sve navedene mjere samoj školi na raspolaganje su se stavili i stručnjaci Savjetovališta Luka Ritz - i to ne samo na raspolaganje roditeljima i učenicima razreda kojeg pohađa problematični učenik, već cijeloj školi, ali i članovima stručne službe škole kako bi se sveobuhvatno pristupilo problemu koji je eskalirao upisom problematična učenika u tu školu.
Između ostalog predstavnici gradskog ureda za obrazovanje informirali su roditelje na sastanku kako je dječak prošao vještačenje stručnjaka koje je ukazalo da treba biti uvršteno u kolektiv, ali i neslužbeno se doznalo kako u prethodnoj školi, barem prema školskoj dokumentaciji, prije nego li su tamošnji roditelji reagirali na probleme, nije bilo službena zapisa o njegovom problematičnom ponašanju.
Odgovornost škole
Mjere koje su prezentirane roditeljima da će sada biti poduzete, mjere su, kako je to rečeno svim roditeljima na sastanku, koje podržavaju i roditelji problematična učenika. Između ostalog mjere su koje su se trebale poduzeti odmah, prvog dana dolaska tog učenika u novu školu, gdje je takve razgovore i takve informacije, koje su prezentirane trebalo prezentirati isključivo roditeljima toga razreda, a nikako čekati da panika među roditeljima uzme takve razmjere i da djeca ostalih razreda izostanu s nastave. I upravo u tome leži cijeli problem. Naime, i Gradski ured, i Agencija za odgoj i obrazovanje, i škola su, umjesto postupanja po jasno definiranom protokolu koji se primjenjuje u ovakvim slučajevima kako bi se izbjegli kaos i strah koji je zavladao među roditeljima učenika u novoj školi, počeli prebacivati odgovornost jedni na druge. Među prvima Gradski ured, iz kojeg su zazivali izmjenu propisa i davanje veće ovlasti školi uvjeravajući sve kako su postupali prema svim pravilima i da više od toga ne mogu, puštajući pritom da među roditeljima naraste toliki revolt da desetogodišnjaka gotovo ne žele ni blizu škole, a kamoli razreda.
Propust je i u novoj školi napravljen kad su isključeni roditelji razreda u koji se preselio učenik, jer dužnost je ravnatelja škole jasno uputiti i roditelje i učitelje koji u razrede dobivaju djecu s problematičnim ponašanjem, to više što je već bio upoznat s odlukom o dolasku djeteta u njegovu školu. I ne, ovaj događaj, kako su prije izjavili iz Grada, ne pokazuje da je potrebno mijenjati postojeće pravilnike, ionako izmijenjene i usvojene u travnju 2024. godine, nego očito ljude koji te pravilnike trebaju znati i moći provoditi. Ovaj slučaj također pokazuje da vodstva škola, i u slučaju prve škole iz koje je ispisan nasilni dječak i ove u koju je sada smješten, ne znaju postupati s djecom koja su žrtve nasilja kao ni s djecom koja su nasilna. A to pak ide na račun Agencije za odgoj i obrazovanje koja treba raditi sa zaposlenima u školi i jasno ih pripremiti za slučajeve nasilja i načine prevencije, jer to ih može zateći u učionici i u dvorištu škole. Naime statistika je jasna – samo lani na području Grada Zagreba evidentirane su 362 prijave vršnjačkog nasilja u školama, osnovnim i srednjim.
GALERIJA Ovo je popis najboljih učitelja i nastavnika u protekloj školskoj godini
Takva djeca ne mogu biti u normalnim razredima. Sistem ne zna šta bi sa njima i jednostavno ih se natovari učiteljima na grbaču. Nisu sposobni pratiti nastavu, ni asistent ne može ništa. Ustaju kad hoće, izlaze van učionice, psuju i učitelja i djecu, često vrlo seksualno gnjusno, i nikome ništa sve dok se roditelji ne pobune.