Strojovođe će u štrajk početkom travnja kada će obustaviti promet u cijeloj Hrvatskoj.
Najavio je to predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske (SSH) Nenad Mrgan uz objašnjenje da Uprava HŽ ne pregovara u dobroj vjeri o smanjenju plaća i restrukturiranju Putničkog prijevoza HŽ-a.
–Uprava SSH-u odriče pravo sudjelovanja u daljnjim pregovorima i zastupanju prava strojovođa te ukida članak kolektivnog ugovora koji propisuje da strojovođa nije obavezan raditi prekovremeno– poručio je Mrgan te dodao kako se time ugrožava sigurnost prometa, a i nezakonito je.
Dodao je kako traže i odgovorno restrukturiranje i izlistavanje viškova, te kolektivno pregovaranje u dobroj vjeri. Sindikati su također zatražili poštivanje stanki, dnevnog, tjednog i godišnjeg odmora kojeg sada ne mogu koristiti, kao ni bolovanja jer to poslodavac nije planirao.
Dopredsjednik SSH Dalibor Petrović rekao je da se broj članova Uprave s jednog povećao na tri što je dodatni trošak od pola milijuna kuna po zaposleniku godišnje, broj radnika u kabinetu i tajništvu Uprave povećan je sa 7 na 13 članova, dok je broj strojnog osoblja smanjen za gotovo 20 posto, a broj vlakova nešto manje od tri posto.
U ponedjeljak slijedi nastavak kolektivnog pregovaranja.
>>Zbog bojkota strojovođa umjesto vlakova za Split voze autobusi
Raikonen...ajmo reći da si neupućen,u suprotnom...javno lažeš ! Radno vrijeme strojovođi počinje 25 minuta prije dolaska vlaka na kojem je predviđena smjena ukoliko je u prolazu kroz "njegov" kolodvor ili 60 minuta kad treba pripremiti lokomotivu u depou,izvesti je barem 30 minuta prije polaska vlaka te odraditi probe kočnica,el grijanje itd. Radno vrijeme završava po povratku u domicilni kolodvor sa drugim vlakom i zaključuje svoj nalog 25 minuta po smjeni. Mislim....bespredmetno je uopće demantirati ovakve mediokritetske konstrukcije.