gradnja mosta

Stručnjaci iz BiH: Pelješki je most agresija Hrvatske na BiH

Foto: 'Grgo Jelavic/PIXSELL'
Stručnjaci iz BiH: Pelješki je most agresija Hrvatske na BiH
18.09.2012.
u 17:15
Most se pravi preko naših teritorijalnih voda koje iz Neuma u obliku koridora idu u međunarodne vode, smatra akademik Ibrahim Bušatlija
Pogledaj originalni članak

Projekt prema kojem bi novi, jeftiniji pelješki most bio visok 35 metara akademik Ibrahim Bušatlija, ekspert za geomorfologiju i član Pomorskog društva Bosne i Hercegovine, nazvao je “agresijom Hrvatske na pomorske vode BiH”.

>>Iz Europske unije stiže prvi novac za pelješki most

“Most se pravi preko naših teritorijalnih voda koje iz Neuma u obliku koridora idu u međunarodne vode. Visina od 35 metara ne samo da će kočiti izlaz u međunarodne vode nego se i mnogo toga neće moći ostvariti. Na primjer, prolazak brodova koji voze kontejnere, ratnih brodova i velikih kruzera koji su viši od 60 metara. Gradnja mosta visine 35 metara zatvaranje je države i njenih kapaciteta”, smatra Bušatlija.

>>RH sporazumom s BiH dobiva 25.000 četvornih metara teritorija

Slično razmišlja i zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević, nazivajući postupak vlasti Republike Hrvatske “nasiljem nad suverenitetom BiH”. Iznenađen je ponašanjem EU, koja po njemu “jednostrano radi s Hrvatskom, a da BiH nitko ništa ne pita. Poziva Predsjedništvo BiH i Vijeće ministara da žurno djeluju i optužuje ih za inertnost. Službene institucije vlasti u BiH nisu se jučer izjašnjavale vezano uz predstavljanje novog, nižeg pelješkog mosta. 

J. Radić: Most će se graditi

Jure Radić, predsjednik IGH, za HTV-ov Dnevnik 3 je kazao kako nije vidio nacrt novog idejnog modela pelješkog mosta koji bi prema nekim procjenama trebao biti milijardu kuna jefitniji i 20 metara niži, no da on već godinama ima nekoliko inačica takvog mosta. Kaže da cijena mosta ne ovisi toliko o tome hoće li biti dvotračni ili četverotračni, nego o tome kakav će profil biti ispod mosta, odnosno za koga će biti prolaz namjenjen.

– Mora li se osigurati prolaz za Neum kao da je Neum Rotterdam ili je dosta prolaz za manje brodice – upitao se.

– Most će se graditi, Dubrovnik nije otok, a sredstva iz EU su usmjerena baš za takve projekte, bar za jedan dio izgradnje – poručio je Radić. Kaže da će prava cijena ovisiti i o izboru građevinara. Ukoliko dođe do raspisivanja novog natječaja kaže da će njegova tvrtka sigurno pobijediti. 

– Vjerujem da ćemo na natječaju pobijediti jer o Pelješkom mostu njemu najviše znamo kaže. Jako brzo ćemo se voziti tim mostom  – zaključio je Radić, te dodao da se kao građanin zalaže za četverotračni most.

VIŠE OD 20% TERITORIJA POD OKUPACIJOM

Kakav je danas život u Ukrajini: Kafići oko Majdana su puni, ovdje nikad ne bi pomislili da se nalazite u zemlji u ratu

Današnja obična kijevska trgovina prehrambenim proizvodima izgleda ponegdje čak i impresivnije nego u bilo kojoj susjednoj zemlji. Istovremeno, industrija i energetika su uništeni, deseci gradova i stotine sela su potpuno uništeni ili teško oštećeni, a ekonomija opstaje zahvaljujući zapadnoj financijskoj pomoći. Ipak, prema posljednjim anketama, 88% građana vjeruje i dalje u pobjedu i ne želi nikakve kompromise

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 235

ST
stefj
17:28 18.09.2012.

Hm, što sad, nisu zadovoljni s poluotokom i otocima? Ili porasli odjednom apetiti?

Avatar Matija22
Matija22
17:29 18.09.2012.

neki slabi stručnjak koji nezna zemljopis

NG
no_game
17:26 18.09.2012.

Bosanci su ovaj put u pravu.Tako niski most moguće da sprječava njima pristup otvorenom moru preko hrvatskog mora.