PAD CESSNE NA BRAČU

Stručnjaci: Pilot je donio ključnu odluku - sletjeti na borove, a ne u more. To im je spasilo živote

Foto: Hrvatska vatrogasna zajednica/Facebook/Milan Sabic/PIXSELL
Foto: Hrvatska vatrogasna zajednica/Facebook
cessna Brač
Foto: Hrvatska vatrogasna zajednica/Facebook
cessna Brač
Foto: Hrvatska vatrogasna zajednica/Facebook
cessna Brač
Foto: Hrvatska vatrogasna zajednica/Facebook
cessna Brač
Foto: Hrvatska vatrogasna zajednica/Facebook
cessna Brač
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Mjesto pada malog zrakoplova Cessna na Braču
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Mjesto pada malog zrakoplova Cessna na Braču
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Mjesto pada malog zrakoplova Cessna na Braču
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Mjesto pada malog zrakoplova Cessna na Braču
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Mjesto pada malog zrakoplova Cessna na Braču
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Mjesto pada malog zrakoplova Cessna na Braču
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Mjesto pada malog zrakoplova Cessna na Braču
28.06.2022.
u 18:58
Sat vremena službe su dronovima tragale za avionom jer riječ je o teško pristupačnom terenu
Pogledaj originalni članak

U utorak oko 10 sati na južnim padinama otoka Brača dogodila se teška nesreća. U blizini popularne Pustinje Blace srušio se sportski avion Cessna 172. U avionu su u trenutku pada bile tri osobe, pilot iz Srbije i dvojica putnika iz Austrije. Avion je poletio s aerodroma na Braču te još nije poznato koje mu je trebalo biti odredište.

Odmah nakon dojave o nesreći na lice mjesta sjurile su se sve službe – policija, vatrogasci, hitna pomoć, HGSS te civilna zaštita. Sat vremena službe su dronovima tragale za avionom jer riječ je o teško pristupačnom terenu na kojem prevladava kamenjar s makijom na obroncima Vidove gore, a do koje vodi izrazito loš makadamski put.

Nakon što su unesrećeni pronađeni, u KBC Split prevezao ih je helikopter Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Sve tri osobe bile su pri svijesti kad su pronađene i nemaju ozljede opasne po život.

– Radi se o lakšim prijelomima i ogrebotinama pilota, a kod ostale dvojice putnika došlo je do prijeloma kralježaka koji će se sanirati bez operativnih zahvata. Važno je da nitko od njih nije u životnoj opasnosti – kazao pročelnik Zavoda za neurokirurgiju KBC-a Split Vlatko Ledenko.

Stručnjaci za zrakoplovstvo s kojima smo razgovarali smatraju da su znanje i vještine pilota spriječile tragediju sa smrtnim posljedicama.

– Kad je pilot osjetio da gubi kontrolu i da avion počinje padati zbog izostanka snage, ispravno je procijenio da treba prinudno sletjeti na kameno tlo prekriveno borovima, a ne u more, što bi zasigurno dovelo do utapanja – kažu stručnjaci.

Foto: Hrvatska vatrogasna zajednica/Facebook
cessna Brač

Reporteri Večernjeg lista posjetili su mjesto nesreće. Sve se dogodilo oko 15-ak kilometara u unutrašnjosti otoka, a nekoliko stotina metara od srušenog aviona dežuraju vatrogasci i policija.

– Naše snage stoje na makadamu i u pripravnosti su dođe li do ikakve eksplozije ili samozapaljenja usred šume. Tu ćemo biti sve dok se ne obavi očevid koji će rasvijetliti uzrok pada i dok se olupina sigurno ne transportira s otoka – kazao nam je zapovjednik DVD-a Supetar Nikola Martinić Dragan.

Podsjetimo, ovo je drugi slučaj pada aviona Cessna u Hrvatskoj u kratkom periodu. Prije mjesec dana u padu Cessne kod Rakovice poginule su četiri osobe na letu iz Splita u Njemačku. Tada je maleni avion Cessna 182 bio gotovo potpuno uništen.

>> VIDEO Zrakoplov Cessna koji se jutros srušio sa južne strane otoka Brača snimljen je neposredno prije nesreće

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
19:27 28.06.2022.

Koji to naši "stručnjaci"? Molim,ime i prezime.Svaki sportski pilot mora biti tijekom obuke upoznat sa postupkom sljetanja u slućaju otkaza motora.No sve na kraju ovisi o situaciji ,visini na kojoj se otkaz dogodi i području.Ovdje je prava sreća da nije došlo do zapaljenja aviona pri udaru.Pilot,ako je uspio prekinuti dovod goriva i pogasti elektriku,prie dodira sa tlom ,napravio je pravu stvar.Naravno probijen rezervoar i trenje pri udaru i tada bi bili opasni ali...najbitnije je da je više manje ok i pilot i putnici.Inače kad sličnih aviona tzv. ultralake kategorije ,postoje i u Njemačkoj se ugrađuju po zakonu,padobrani koji cijelu letjelicu mogu ,ako se aktiviraju u određenim za to uvjetima,spustiti na tlo.