JEDNA OSOBA POGINULA

Prometni stručnjak o slučaju nesreće Marija Banožića: 'Učinjen je veliki propust'

Foto: Branimir Bradarić
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Vatrogasci iz kombija izvukli tijelo vozača poginulog u sudaru s ministrom Banožićem
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Vatrogasci iz kombija izvukli tijelo vozača poginulog u sudaru s ministrom Banožićem
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Vatrogasci iz kombija izvukli tijelo vozača poginulog u sudaru s ministrom Banožićem
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Vučna služba uklanja Banožićev terenac nakon nesreće u kojem je jedna osoba poginula
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Vučna služba uklanja Banožićev terenac nakon nesreće u kojem je jedna osoba poginula
Foto: Vinkulja/PIXSELL
Ministar Banožić sudjelovao u prometnoj nesreći, jedna osoba poginula
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
KBC Osijek gdje je nakon nesreće prevezen ministar Banožić
Foto: Vinkulja.hr
Foto: Novosti.hr
Prometna nesreća u kojoj je sudjelovao Mario Banožić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
Foto: Branimir Bradarić
14.11.2023.
u 10:50
Dežurni istražitelj trebao je u koordinaciji s hitnom pomoći osigurati dokaze vađenjem krvi odmah. Iz krvi alkohol eksponencijalno opada s vremenom, upozorio je Željko Marušić
Pogledaj originalni članak

Prema prometnom stručnjaku Željku Marušiću, u slučaju teške nesreće za koju se sumnjiči da ju je skrivio bivši ministar Mario Banožić, učinjen je veliki propust. Inače, još se čekaju rezultati analize krvi i urina Banožića koji su u ponedjeljak poslani u iz Osijeka u Zagreb. Banožić je tijekom ovog vikenda sudjelovao u nesreći kod Vinkovaca u kojoj je poginula jedna osoba, a njega se sumnjiči da je skrivio nesreću.

– Dežurni istražitelj trebao je u koordinaciji s hitnom pomoći osigurati dokaze vađenjem krvi odmah. Iz krvi alkohol eksponencijalno opada s vremenom i taj podatak više nije vjerodostojan. Kao drugo, nisu osigurali dokaze. Nepojmljivo mi je da cesta nije bila zatvorena. Zatvorili su je naknadno. Nisu osigurali pravodobno sve dokaze, ali mislim da je ipak dovoljno ispitano. Vozač kamiona kojega je ministar pretjecao, po tahografu je vozio 78 km/h – objasnio je Marušić za HTV

Komentirao je i činjenicu da se prema Kaznenom zakonu svaka nesreća sa smrtnom posljedicom tretira kao počinjenje nesreće ili krivnja iz nehaja ako kod vozača koji je skrivio nesreću nije utvrđena količina alkohola veća od 1,5 promila. 

– To je jedna od stvari koje moramo promijeniti. Za sada je zakon takav kakav jest i po njemu se mora suditi, no to je teška nelogičnost. Kad se nakon nesreće utvrdi 1,5 promila alkohola u krvi, onda je riječ o totalnom pijanstvu. Dakle, 0,5 promila alkohola u krvi je već pijanstvo – kazao je.

POVEZANI ČLANCI.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 42

MA
marcellus
11:23 14.11.2023.

Uzorak je uzet 37 minuta nakon nesreće, za koje vrijeme koncentracija može pasti samo vrlo minimalno, a na sudu se i vrijeme uzimanja uzorka uzima u obzir pa se računa, npr ako je 2 sata nakon nesreće bilo 0.5 dodaje se onoliko koliko bi za to vrijeme ishlapilo. A Marušić je prometni stručnjak, ali za zračni promet, a u cestovni se razumije kao i svatko drugi, samo se godinama gura komentirati sve i svašta a da ne zna ni o čemu ništa, i to bez da uopće pročita izvješča

DU
Deleted user
11:18 14.11.2023.

Osoba kroz svoj metabolizama apsorbira u sat vremena od prestanka konzumiranja alkohola oko pola čašice žestokog pića. Prosječno smanjenje alkohola je 0,15 ‰ na sat, uz uvjet nekonzumiranja alkohola.

MK
MKinkognito60
13:23 14.11.2023.

Jutros na HRT1 je redoviti blok "istrage prometnih nesreća" i uz slike automobila sudionika u nesreći bila je slika šlepera natovarenog sa kontejnerom HC 40", neznam jeli kamion bio simbolično prikazan ali ako je bio pravi neka mi netko objasni odakle je taj doša i tamo bio. U Austriji, Njemačkoj i sloveniji možda i u nekim drugim državama vikendom nije dozvoljen promet takvim vozilima po lokalnim cestama u nekima i po autocestama. U natpisuma se spominje brzina kamiona u trnutku nesreće od 78 km/h, jeli ta brzina bila i na početku pretjecanja ili je kamion povećavao brzinu do 78 km/h. Povećavanje brzine produžava vrijeme pretjecanja i zapravo ometa pretecanje. Ovo pišem samo kao jedan od scenarija jer nitko od "stručnjaka" nema prave podatke pa iznose scenarije. Postoji još scenarija koji mogu opravdati Banožićev razlog prelaska u suprotni dio ceste. Osobito me smeta kako ga žele pretvoriti u pijanicu iako bi 70% vozača ako bi im se mjerio alkohol u krvi u bilo koje doba dana imalo 0.2 i više osobito u tom području. Taj dan su bile još dvije slične nesreće a njima nitko ništa ne piše jer nijedan od sudionika nije bio Banožić.