Studentski kapelan don Damir Stojić zacijelo je najomiljeniji svećenik među mladima, osobito među studentima, koji do posljednjeg mjesta ispunjavaju crkvu na misi koju on predvodi, kao i na njegovim tribinama i predavanjima. Česta tema njegova razgovora s mladima upravo je spolnost i problemi s kojima se susreću, pa s njim razgovaramo o aktualnoj problematici sa spolnim odgojem u školama, koji je izazvao pravu buru reakcija između Crkve i vjernika s jedne strane te države i liberalnog dijela javnosti s druge.
Crkvu se optužuje da društvo vraća u srednji vijek?
To je nizak i plitak napad, jer kad čovjek više nema argumenata onda poseže za poluargumentima. Da nije bilo Crkve, još uvijek bismo bili u srednjem vijeku. Brojna današnja sveučilišta u Europi osnovala je u srednjem vijeku Katolička crkva. U svim tim raspravama, od ministra Jovanovića do gosp. Vinka Filipovića, ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje, s kojim sam bio prije nekoliko dana, stječem dojam da ne žele razgovarati jer nam ne daju odgovore na naša pitanja i dvojbe.
O čemu ste razgovarali s Vinkom Filipovićem?
Bili smo u radijskoj emisiji u kojoj je gospodin Filipović tvrdio da je program zdravstvenog odgoja utemeljen na znanstvenim činjenicama te da su ga izradili stručnjaci. Govori da su to informacije koje sva djeca moraju znati. Osim toga, neprestano ponavlja da je zdravstveni odgoj poput matematike ili biologije, te da ne može biti izbora. Također, izvan emisije priznao mi je da uopće nije pročitao preporučenu literaturu, što upućuje na to da slijepo vjeruje onima koji su je birali. Žao mi je što u svemu tome nema dijaloga, već se na konkretna pitanja samo kaže da to “nije tako”, da preporučena literatura “nije obvezna” i da je sve to “napravila struka”. Ali konkretnih odgovora na pitanja povreda čl. 63. Ustava, čl. 93. Obiteljskog zakona, međunarodnih zakona, prava roditelja da biraju, na gnjusne izvatke iz preporučene literature, nema. Nemaju nikakvih argumenata na naše prigovore i to je problem.
Što zapravo znači znanstveno objasniti masturbaciju, homoseksualizam, promiskuitet...?
Moramo razjasniti što je to znanstveno. Postoji precizna znanost: jedan plus jedan su dva. I nema rasprave o tome. No ne radi se o preciznim znanostima. Pronaći ću dvojicu znanstvenika, npr. dva ginekologa, od kojih jedan neće nikada napraviti pobačaj, dok ga drugi tretira kao uklanjanje viška stanica. Čija je znanost u prednosti, jednoga ili drugoga? GROZD-ov program potpisalo je 255 hrvatskih znanstvenika. Ne može se odvajati sustav vrijednosti od znanosti. I to je problem. Zato mi samo tražimo da roditelji biraju, ne namećemo svoje, kao što lijeva liberalna opcija, koja bi trebala biti pluralna, nameće svoje stavove. To je vrlo začuđujuće i rekao bih da je to liberalni fašizam.
Liberalni fašizam?!
Radi se o novom akronimu u SAD-u koji promiče Jonah Golberg (Liberal Fascism: The Secret History of the American Left, 2007.) gdje takozvani liberali, koji promiču neograničenu slobodu i pravo na izbor, pritišću i zastrašuju one koji ne dijele njihovo mišljenje i to se zapravo događa i kod nas u ovom slučaju u kojem ministarstvo prisiljava roditelje na nešto što se kosi s njihovom savjesti. U tom smislu papa Benedikt XVI. spominje diktaturu relativizma.
I s vrha vlasti stižu poruke da se Crkva ne smije miješati u civilna pitanja.
Kada netko o nečemu govori, onda on unosi svoje vrednote i pitam se zašto bi trebalo bojkotirati vrednote Katoličke crkve. Ateist unosi svoj sustav vrednota, Bogu hvala, homoseksualac unosi svoj sustav, musliman svoj sustav vrednota u javnu raspravu i ne vidim problem zašto ja kao građanin Republike Hrvatske ne bih imao pravo govoriti. Međutim, sada imamo neke prosvijetljene liberale koji žele uskratiti pravo govora jednoj skupini građana RH, u ovom slučaju katoličkim roditeljima. To previše sliči na neka druga vremena.
Ministarstvo kaže da je predmet obvezan i da se tu nema što birati?
Svakako ćemo iscrpiti sve demokratske procedure uključujući i pravnu proceduru, a kao posljednje građanski neposluh u smislu izvlačenja djece s dotičnih sati. Toma Akvinski i Martin Luther King rekli su da nismo dužni poštovati nepravedne zakone. A taj je zakon nepravedan.
Pa dobit će neopravdane?
Martin Luther King pozivao je crnce pedesetih godina na građanski neposluh. Zakon je propisivao da crnac ne smije ući u autobus ili u restoran, a oni su bez nasilja ušli u taj autobus i restoran. Naravno, dobili su batina, ali su uspjeli. Katolička crkva od cara Tiberija nosi se s takvima. To su istrošene metode i čudim se toj prisili. Računali su na zatupljenost hrvatskog čovjeka i njegov strah koji stalno nosi u sebi još od komunističkog terora.
Vi govorite, zapravo, iz prakse, jer radite sa studentima, koji vam se obraćaju upravo s problemima povezanima sa seksualnošću?
To što se nudi u ovome programu je propast. Odgovorno to govorim, jer se bavim posljedicama takvih stvari.
Kakvim posljedicama?
Posljedicama seksualne revolucije: blud, promiskuitet, tzv. zaštite...
Znači da vam dolaze ljudi s konkretnim problemima?
– Dolaze mi studenti koji su istrošeni na tome području, koji su vjerovali tome “sigurnom seksu” i oni su razrušeni. Ne govorim o činjenicama iz neke sociološke statistike ili bajke, nego o realnom životu ljudi od krvi i mesa koji sjede preda mnom i koji su isprobali sve to, ali ne ide. Oni svi čeznu da budu voljeni, da ih voli jedna osoba i da njihova ljubav bude ljubljena. To je moje iskustvo! Još nisam naišao na momka koji je sretan što je njegova djevojka imala više partnera.
Kako im pomažete?
Molitvom, ispovijedi... I s mnogo razgovora. Imam šest godina iskustva rada sa studentima te sam uvidio da je priča o slobodnom i “sigurnom” seksu vrlo opasna. Dolaze mi vjernici i nevjernici, također i brojne osobe sa homoseksualnim tendencijama i nitko od njih nije sretan s ovom ponudom.
Evo mišljenje još jednog učenika: Od koga će čuti te ifnormacije ako ne od škole? Zdravstveno odgoj ne bi ni treao da su obitelji idealne, ali to nije tako. Jasno da zdravsteni odgoj treba uvesti u škole i to ne sad nego u osnovnoj školi, U srednjoj smo školi već gotovi ljudi, spolni odgoj treba uvesti u sedmi i osmi razred da se djeca na vrijeme upoznaju s tim Ovako nemaju ni o čemu pojma - veli maturantica Paula.