Materijalna šteta u sudaru dvaju teretnih vlakova kod Križevaca je velika, a iako istraga još traje, prema neslužbenim informacijama uzrok nesreće je ljudski faktor.
- Lokomotive imaju projektirani prostor gdje se strojovođa može skloniti, mi vjerujemo da se on tamo sklonio na vrijeme i zbog toga je uspio preživjeti. Ozljeda je, koliko znamo, puknuće stopala i bit će sve u redu, rekao je Darko Barišić, član Uprave HŽ Carga, gostujući u središnjem Dnevniku HTV-a.
Barišić je rekao kako je sve bilo tehnički ispravno što se tiče signalizacije.
- Mi možemo reći što se tiče infrastrukture da su svi signalno sigurnosni kao i radio dispečerska veza bili tehnički ispravni, zbog čega je strojovođa to ignorirao i prošao mimo signalizacije, mi u ovom trenutku ne znamo - rekao je Barišić.
Objasnio je kako sigurnosni sustav funkcionira,
- Kružni blokovi ne dopuštaju vlakovima da se približe jedan drugom. Prvi vlak koji je bio pokvaren, očito je stao, imao je zeleni signal. Ostali bi trebali biti žuti i crveni. Očito da strojovođa nije poštivao signalizaciju i došlo je do nesreće - objasnio je Barišić.
Nisu Kružni blokovi, nego Pružni blokovi!