Nesreća kod Našica

U sudaru vlaka i stroja za asfaltiranje dvojica mrtvih: 'Mahali smo vlakovođi da se pokuša zaustaviti'

Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
nesreća
05.06.2015.
u 18:30
Zvučna signalizacija s rampe jezivo je odzvanjala i tijekom cijeloga očevida, kao zlokobni podsjetnik na tragediju
Pogledaj originalni članak

Na željezničko-cestovnom prijelazu u Markovcu Našičkom stroj za asfaltiranje cesta u petak je podletio pod putnički vlak pri čemu su dvije osobe izgubile život.

– Do naleta vlaka na radni stroj, na kojemu su se nalazile dvije osobe, došlo je u 15.03 sati. Jedna je odmah poginula, a druga je preminula u KBC-u Osijek – kratko je službeno izvijestio glasnogovornik PU osječko-baranjske Vlado Krznarić. Desetak je putnika, dodao je, bilo u vlaku koji je vozio od Virovitice do Osijeka, a nitko od njih nije ozlijeđen.

Stravičnom udaru svjedočio je susjed Vlado Jakobek.

– Kada sam vidio kako se finišer približio pruzi, otišao sam do poslovođe jer su me prije dva dana pitali kada nailazi vlak, a ja im to nisam znao reći – započeo je on. Samo što je došao do poslovođe, stroj je već bio, nastavlja, metar na pruzi.

– Poslovođa i ja smo istrčali na prugu i počeli mahati vlakovođi da reagira i pokuša zaustaviti vlak. Ljudi na finišeru vjerojatno nisu ni znali što se događa. Kada se vlak približio na tridesetak metara od nas, samo smo se bacili u stranu s pruge i došlo je do udara – govori još potresen Jakobek.

Odjeknuo je strašan udarac.

– Netko je valjda trebao znati kada vlak nailazi. Znam da vlaku treba oko deset sekundi da dođe do rampe nakon što se ona spusti, a i njezino spuštanje traje oko deset sekundi – dodaje.

Učinilo mu se, kaže, kako je vozač finišera vidio da vlak nailazi pa je vjerojatno pokušao napraviti manevar kako bi stao paralelno s prugom i izbjegao udar.

– Ali nije stigao to izvesti jer mu treba dosta vremena da se okrene. Ovaj drugi radnik, koji je bio na donjem dijelu stroja i odmah poginuo, nije ni znao što se zbiva – pretpostavlja očevidac.

Vozač je preminuo u bolnici. Stradali su u dobi od 55 i 48 godina, a svaki od njih imao je po troje djece.

Zvučna signalizacija s rampe jezivo je odzvanjala i za vrijeme cijeloga očevida, kao zlokobni podsjetnik na tragediju.

– Nesreća se dogodila na zaštićenom prijelazu koji je bio u funkciji i ispravan. Evo i sada još uvijek radi i upozorava jer kad se takvo nešto dogodi, prijelaz se ne isključi sam, budući da vlak nije prošao drugu točku nakon koje se isključuje – kazao je Marko Brekalo, instruktor prometa u Hrvatskim željeznicama.

Mještani su nakon tragedije komentirali među sobom kako se rampa spušta kad se vlak već previše približi. – Civili si uzimaju za pravo da komentiraju stvari o kojima ne znaju puno. Rampe su elektronički uređaji koje rade točno. Zna se koji je zaustavni put i koliko vlaku treba da dođe do prijelaza – odgovorio je Brekalo. Susjedi tvrde i kako nisu čuli da je vlak trubio.

>> Vlak vozio prebrzo, ne bi došlo do nesreće da je imao sigurnosni sustav

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 35

ST
strsljen2013
18:29 05.06.2015.

Onoga tko ih je poslao raditi bez potrebne zaštite odmah u zatvor. Ako se radi pružni prijelaz onda se i za vlak postavlja signalizacija. Pa gdje se taj stroj može skloniti sa pruge kad se začuje signal i još prije nego se rampa spusti.

Avatar cuvarkuca
cuvarkuca
19:55 05.06.2015.

Prema slikama tu su se izvodili radovi na rekonstrukciji ceste uključujući i željezničko cestovni prijelaz (ŽCP). Za takve radove trebalo je izvijestiti HŽ Infrastrukturu, koja bi odredila koordinatora (interni nadzor) za radove u pružnom pojasu. To uključuje zatvor pruge ili laganu vožnju. Umjesto toga poslovođa pita susjeda kada "nailazi vlak". U svakom slučaju istražiti odgovorni investitora, izvođača, koordinatora ZNR i nadzornog inženjera. Netko mora odgovarati za dva života.

Avatar IstinaHurts
IstinaHurts
16:20 05.06.2015.

gdje je policija. po lokalnim cestama, po autocesti, vozači voze duplo više od dozvoljenog. na lokalnima izlaze van kada se njima prohtije, ne pale žmigavce. to je sve policija kriva koja ne radi svoj posao. mogli bi ubirati milijarde na živčane i agresivne vozače. auto iz ljubljane, prošišao 160 na sat pokraj mene kod zg, da mi je vidjeti da li bi se to usudio u svojoj sloveniji gdje policija radi svoj posao