Na željezničko-cestovnom prijelazu u Markovcu Našičkom stroj za asfaltiranje cesta u petak je podletio pod putnički vlak pri čemu su dvije osobe izgubile život.
– Do naleta vlaka na radni stroj, na kojemu su se nalazile dvije osobe, došlo je u 15.03 sati. Jedna je odmah poginula, a druga je preminula u KBC-u Osijek – kratko je službeno izvijestio glasnogovornik PU osječko-baranjske Vlado Krznarić. Desetak je putnika, dodao je, bilo u vlaku koji je vozio od Virovitice do Osijeka, a nitko od njih nije ozlijeđen.
Stravičnom udaru svjedočio je susjed Vlado Jakobek.
– Kada sam vidio kako se finišer približio pruzi, otišao sam do poslovođe jer su me prije dva dana pitali kada nailazi vlak, a ja im to nisam znao reći – započeo je on. Samo što je došao do poslovođe, stroj je već bio, nastavlja, metar na pruzi.
– Poslovođa i ja smo istrčali na prugu i počeli mahati vlakovođi da reagira i pokuša zaustaviti vlak. Ljudi na finišeru vjerojatno nisu ni znali što se događa. Kada se vlak približio na tridesetak metara od nas, samo smo se bacili u stranu s pruge i došlo je do udara – govori još potresen Jakobek.
Odjeknuo je strašan udarac.
– Netko je valjda trebao znati kada vlak nailazi. Znam da vlaku treba oko deset sekundi da dođe do rampe nakon što se ona spusti, a i njezino spuštanje traje oko deset sekundi – dodaje.
Učinilo mu se, kaže, kako je vozač finišera vidio da vlak nailazi pa je vjerojatno pokušao napraviti manevar kako bi stao paralelno s prugom i izbjegao udar.
– Ali nije stigao to izvesti jer mu treba dosta vremena da se okrene. Ovaj drugi radnik, koji je bio na donjem dijelu stroja i odmah poginuo, nije ni znao što se zbiva – pretpostavlja očevidac.
Vozač je preminuo u bolnici. Stradali su u dobi od 55 i 48 godina, a svaki od njih imao je po troje djece.
Zvučna signalizacija s rampe jezivo je odzvanjala i za vrijeme cijeloga očevida, kao zlokobni podsjetnik na tragediju.
– Nesreća se dogodila na zaštićenom prijelazu koji je bio u funkciji i ispravan. Evo i sada još uvijek radi i upozorava jer kad se takvo nešto dogodi, prijelaz se ne isključi sam, budući da vlak nije prošao drugu točku nakon koje se isključuje – kazao je Marko Brekalo, instruktor prometa u Hrvatskim željeznicama.
Mještani su nakon tragedije komentirali među sobom kako se rampa spušta kad se vlak već previše približi. – Civili si uzimaju za pravo da komentiraju stvari o kojima ne znaju puno. Rampe su elektronički uređaji koje rade točno. Zna se koji je zaustavni put i koliko vlaku treba da dođe do prijelaza – odgovorio je Brekalo. Susjedi tvrde i kako nisu čuli da je vlak trubio.
>> Vlak vozio prebrzo, ne bi došlo do nesreće da je imao sigurnosni sustav
Onoga tko ih je poslao raditi bez potrebne zaštite odmah u zatvor. Ako se radi pružni prijelaz onda se i za vlak postavlja signalizacija. Pa gdje se taj stroj može skloniti sa pruge kad se začuje signal i još prije nego se rampa spusti.