Ljubitelji Super Marija bit će oduševljeni. Napravit ćemo videoigru u prirodnoj veličini – riječi su kojima je Thierry Coup, glavni kreativni direktor Universal Creativea, prije šest godina najavio projekt na kojem su tada tek trebali početi raditi. Ideja je bila izgraditi ogromni zabavni tematski park koji će se temeljiti na likovima iz Nintendovih slavnih franšiza. Kao lokaciju su odabrali japansku Osaku, park su odlučili nazvati Super Nintendo World, a glavna inspiracija bio im je Super Mario, po kojem je sam zabavni park i dobio ime. Ne čudi što su se Nintendo i Universal, koji su u izgradnju parka uložili gotovo pola milijarde dolara, kao zaštitno lice odabrali baš tog brkatog debeljka u plavom radnom odijelu s crvenom kapicom na glavi. Super Mario nije samo najpopularnija Nintendova franšiza, on je i drugi najpoznatiji fikcionalni lik današnjice, a popularniji od njega je jedino Miki Maus.
Posjetitelji kao likovi u igri
Iako je park trebao biti otvoren još prošlog ljeta, taman malo prije Olimpijskih igara u Tokiju, pandemija je te planove pomrsila. Otvaranje je odgađano još dva puta u proteklih pola godine, a vrata je Super Nintendo World prvim posjetiteljima napokon otvorio 18. ožujka.
Odnosno, ako ćemo biti potpuno precizni, za ulazak u taj magični svijet ne trebate proći kroz nikakva vrata, nego kroz veliku zelenu vodoinstalatersku cijev koju ćete odmah prepoznati ako ste ikada zaigrali ili gledali nekoga kako igra Super Marija. Kada uđete u nju, čut ćete karakteristični osmobitni zvuk koji će vas vrlo brzo vratiti u osamdesete godine prošlog stoljeća kad je ova igra bila na vrhuncu popularnosti. Inače, prema Guinnessovoj knjizi rekorda, Super Mario Bros je s više od 40 milijuna primjeraka najprodavanija igra svih vremena.
– Imali smo puno koncepata što staviti u unutrašnjost cijevi u koju u igricama Mario stalno ulazi, ali nikada niste mogli vidjeti što se u njima nalazi. Na kraju smo se odlučili ne komplicirati previše i napravili smo samo običnu zelenu cijev koja zasvijetli i proizvede zvuk kad uđete u nju. Ali kad izađete iz nje, tu kreće avantura – kazao je legendarni kreator Super Marija Shigeru Miyamoto na početku videa u kojem gledateljima pokazuje što sve mogu naći u parku i kako on izgleda. Cijelo iskustvo zamišljeno je kao da ste i vi sam lik u videoigri. Na ulazu u park dobit ćete elektroničku narukvicu “Power-Up Band” koju možete povezati s aplikacijom na vašem mobitelu, a upravo s pomoću te narukvice ulazite u interakcije s brojnim predmetima koji se nalaze u parku. Tako s njom možete “lupati” po kutijama iz koje onda ispadaju novčići koje skupljate, aktivirate tajne pretince koje vam daju moći koje će vam trebati za kasnije bitke s čudovištima i razno-raznim kreaturama, paliti svjetla u mračnim tunelima i još štošta. Osim toga, s narukvicom se možete “povezati” i s drugim posjetiteljima te zatim zajedno pokušati svladati nekog šefa koji vam je bio pretežak, a možete se i nadmetati u skupljanju novčića, brzini prelaženja određenih prepreka...
A jedna od najvećih atrakcija u parku smještena je unutar rekonstruiranog Bowserova dvorca, a za one koji ne znaju, Bowser je zli zmaj te ujedno i glavni zlikovac u svijetu Super Maria. Njegova ogromna replika dočekat će vas na samom ulazu u dvorac, ali ono što ćete iskusiti kad prođete pored njegova kipa mnoge bi trebalo potpuno oduševiti. Najprije ćete sjesti u jedno od nekoliko vozila koja su dizajnirana prema videoigri Mario Kart, a zatim ćete na glavu staviti crvenu Marijevu kapu koja je u biti set za virtualnu stvarnost. Krenut će nakon toga luda vožnja po tračnicama za vrijeme koje će vam se prikazivati različite projekcijske mape, ali to neće biti tek pasivno iskustvo, jer ćete i sami moći upravljati vozilom, skupljati novčiće koji ispadaju po cesti te se istovremeno utrkivati s drugim suigračima koji će se voziti pored vas.
Kažu da izgleda plastično
U parku se uz sve to, naravno, nalazi i suvenirnica s odjećom i različitim rekvizitima koje možete kupiti samo tamo na licu mjesta, jer se takvi proizvodi neće prodavati nigdje na internetu, a od neizostavnog sadržaja tu se nalazi i veliki restoran koji ipak nije baš tako klasičan. Kad uđete u njega svugdje oko vas će se nalaziti projekcije koje će vam dati privid kao da “ljudi-gljive” iz svijeta Super Marija sami pripremaju jela, posluživat će vas virtualni konobari koji također izgledaju kao da su ispali iz video igre, a na meniju će se nalaziti specifična jela koja se ne mogu probati nigdje drugdje. Većina njih u sebi, što vas ne bi trebalo iznenaditi, sadržava gljive, ali možete pojesti i obični burger. Obični samo kad su sastojci u pitanju, jer će dizajnom podsjećati na likove iz Super Marija. I na kraju, neki su kao jednu od zamjerki parku naveli to da izgleda “jeftino i plastično”, ali, kako kažu oni koji su ga dizajnirali, ideja niti nije bila da Super Nintendo World izgleda realistično. Dok se nalazimo u njemu doista ćemo se osjećati kao da smo se teleportirali natrag u djetinjstvo ili mladost, a istu premisu pratit će i dizajn drugih krila ovog tematskog parka koja će se temeljiti na gorili Donkey Kongu i pekaru Yoshiju.