Superbrze vlakove nećemo još neko vrijeme gledati na hrvatskim prugama. I dok se mi još vozimo brzinom koja rijetko prelazi 100 kilometara na sat, svijet se već natječe u disciplini koju slobodno možemo nazvati "napravi najbrži vlak". Premda ni njima "ne cvjeta cvijeće" kad je stanje pruga u pitanju, Kina se na dan svetoga Stjepana pohvalila novim postignućem. Riječ je o posljednjem u nizu superbrzih vlakova za koji se tvrdi da može postići brzinu do 500 kilometara na sat.
Velika snaga
Vlak je proizvela kompanija CSR Corp Ltd., najveći proizvođač pružnih vozila u Kini, a dizajniran je tako da nalikuje drevnom kineskom maču. Njegova vanjština načinjena je od plastičnih materijala ojačanih ugljikovim vlaknima, što bi mu trebalo osigurati veliku izdržljivost. Vučna snaga iznosi 22.800 kilovata, što je znatno više od 9600 kilovata, koliko iznosi vučna snaga vlaka CRH380, koji brzinom od 350 kilometara na sat na cijeloj dionici drži svjetski rekord kad su u pitanju komercijalne linije za prijevoz putnika, a povezuje Peking i Šangaj.
– Najnoviji vlak obogatit će naše iskustvo koje ćemo iskoristiti u proizvodnji. Iako namjeravamo putovanja učiniti što kraćima, moramo reći da se budući kineski vlakovi neće oslanjati isključivo na brzinu i ovih 500 kilometara što sada testiramo vjerojatno nam još neće postati standard – rekao je direktor CSR-a Zhao Xiaogang dodavši da je prioritet njegove kompanije sigurnost putnika. Vlak je u ponedjeljak obavio probnu vožnju, a zasad se ne zna hoće li se i kada početi koristiti i u komercijalne svrhe.
Problematične pruge
Možda se to i neće dogoditi tako skoro jer Kinezi su u posljednje vrijeme usredotočeni na sigurnost. Razlog tome su tehnički problemi pri gradnji modernih pruga koji su u srpnju doveli do sudara dvaju superbrzih vlakova. U toj nesreći, koja se dogodila na području istočne provincije Zheijang, poginulo je 40 ljudi, a proizvodnja novih vlakova otad je svedena na minimum. Nekoliko mjeseci prije, u veljači, ministar željezničkog prometa Liu Zhijun dao je ostavku zbog korupcijske afere. To je uvelike uzdrmalo željeznički sektor s obzirom na to da je Zhijun iznimno zaslužan za njegovu modernizaciju. Jesu li optužbe istinite, javnost nije doznala jer slučaj još nije dospio na sud.
Bez obzira na nesreće i korupcijske skandale, kineska vlada želi do 2015. sagraditi više od 45.000 kilometara pruga namijenjenih superbrzim vlakovima.
Mislim da se Kinezi trude napraviti kvalitetnu robu ali samo onu koja ostaje u Kini. Ono što dolazi u Hrvatsku ne vrijedi ništa. Ljudi kupuju za jeftine novce ali ako se taj predmet pokvati, pukne, razbije, svine ili sl. nakon nekoliko uporaba onda je i taj novac koji je bačen vrlo skup. Zato se isplati kupiti provjerenu i kvalitetniju robu za veći novac jer je isplativije. Da ne govorim o stupnju opasnosti uporabe nekih njihovih proizvoda, sumnju u kvalitetu i sigurnost raznih boja i kemikalija. Ja nemam ništa protiv no vidim u emisiji potrošački kod kako vrlo često izbacuju kineske predmete s tržišta a najčeće zbog opasnosti od uporabe i otrovnih kemikalija. Kada bi nama izvezli vlak ne znam da li bi bio tako siguran kao u Kini s 7 puta manjim brzinama. Neka nam dobavljaju kvalitetnu robu, platićemo više a bar će mo biti zadovoljniji. Dakle nisam protiv kineske robe ali neka nam daju kvalitetu, a ne da grickalicom odsječemo 2 nokta i na trećem pukne. To je samo mali primjer kvalitete.