Slovenija je novom rezolucijom o nacionalnom programu sigurnosti na cestama odlučila ukinuti dopuštenih 0,5 promila alkohola u krvi za vrijeme vožnje, odredbu koja je predmet polemike i u Hrvatskoj. Prema novom planu koji je jednoglasno usvojen, u idućih sedam godina Slovenija planira uvesti još niz promjena.
Kako prenosi N1 Slovenija, osim koncentracije alkohola u krvi, planiraju se proširiti zone s ograničenjem brzine od 30 km/h, a planira se povećati i dob za vozače mopeda te uvesti ispit za e-skuter u osnovnim školama. Osim toga, planiraju i razvoj infrastrukture kako bi se mogla promicati upotreba javnog prijevoza, hodanja i vožnja biciklom. Vlasti će, prema usvojenom planu, procijenjivati i sigurnost školskih i biciklističkih ruta, a planiraju i smanjiti nepotrebnu prometnu signalizaciju. Za sve prekršitelje pak će vrijediti rigozornije kazne, a pogotovo za recidiviste.
Inače, EU u prosjeku tolerira do 0,5 promila alkohola u krvi, kao i Hrvatska, dok neki toleriraju i do 0,8. Ipak, kazne za vožnju pod utjecajem alkohola variraju, i do od 500 eura. Vozači koji na Malti voze nakon što su popili više no što su smjeli bez dozvole će ostati na šest do 12 mjeseci, a suočit će se i s kaznom od 1200 do 2329 eura. Također, riskiraju tri do šest mjeseci zatvorske kazne. U Portugalu kazne kreću od 250 eura, što je kategorija koja seže do 1250 eura, a namijenjena je vozačima koji voze s 0,5-0,8 promila u organizmu.
Obični vozači s maksimalnih 0,5 promila alkohola u organizmu za upravljač automobila, osim u Hrvatskoj, smiju sjesti i u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Cipru, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Grčkoj, Irskoj, Italiji, Latviji, Luksemburgu, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Sloveniji, Španjolskoj i Švicarskoj. Granicu je na 0,4 spustila Litva, a na 0,2 dozvoljena promila su Estonija, Norveška, Poljska i Švedska. Češka, Mađarska, Rumunjska i Slovačka uopće ne toleriraju alkohol za volanom, odnosno kod njih je dozvoljeno voziti s 0,0 promila alkohola u organizmu. S druge strane palete je Velika Britanija, u kojoj svi - i obični vozači i profesionalci i početnici - smiju voziti s do 0,8 promila alkohola u organizmu.
POVEZANI ČLANCI:
Inače, još je ranije prometni stručnjak Željko Marušić u emisiji Otvorenog komentirao kako se koncentracija vozača mijenja već s 0,2 promila u krvi, zbog čega je zabranu vožnje pod alkoholom nužno uvesti i u Hrvatskoj.
- Mislim da treba naći jednu međumjeru, jer je netočno kazati, ili pogrešno, da 0,5 promila utječe na koncentraciju. Koncentracija tu uopće nije bitna. Ne stradava se zbog koncentracije, već zbog promjene obrasca ponašanja, a 0,5 već jako utječe na promjenu obrasca ponašanja, i promjena obrasca ponašanja se događa negdje iznad 0,2. Već s 0,3 promila alkohola je drukčiji obrazac ponašanja, vozači se zalijeću kroz crveno, brzo voze, ne poštuju druge - govorio je.
>> VIDEO Snježna mečava poharala Ukrajinu: Promet obustavljen, spasilačke službe na terenima
Ove ideje s povećanjem ograničenja i tjeranjem ljudi na pješačenje i bicikle samo su dio zelene religije koja se očito proširila iz Njemačke i Austrije i u Sloveniju. To je dio politike gospodarskog nazadovanja, toliko popularne sada u dijelovima EU-a... To je taj aktivizam koji je prešao u religiju - nabiješ zakone, zabrane i kazne, a onda se kasnije brineš kada nema novaca, te opravdavaš i silom gasiš gospodarske i društvene probleme koje si time uzrokovao. Pogledajte u kojoj je banani Njemačka, a tek je početak... Sprema nam se nešto kao mračno doba srednjeg vijeka kada su crkva i feudalci harali Europom, samo se religija promijenila u zelenu, a feudalci su političke elite...