ZAHUKTAVAJU SE RADOVI

Svaki dan 14 metara druge cijevi Učke, tunel će biti probijen 2023.

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
21.07.2021.
u 09:10
Hidraulična ‘jumbobušilica’, transportna traka, utovarivač... Radove obavlja 500 radnika i stotinjak strojeva
Pogledaj originalni članak

Radovi na probijanju 5,6 kilometara duge druge cijevi tunela Učka, koji su službeno počeli krajem prošle godine, pomalo se zahuktavaju. U Bina Istri, koncesionaru na Istarskom ipsilonu, kažu da su radovi na drugoj cijevi Učke trenutačno u testnom razdoblju miniranja, koje je tehnički vrlo osjetljivo jer se uz nekoliko testnih eksplozija radi na preciznom namještanju kako bi se postigao najučinkovitiji proces proboja tunela.

– Trenutačno smo na 36 metara probijene tunelske cijevi. Nakon ove testne faze, koja se planira dovršiti unutar 15 dana, uslijedit će ubrzani tempo izgradnje – poručuju iz Bina Istre, u kojoj planiraju probijanje tunela prosječno pet do sedam metara dnevno sa svake strane, što znači da bi ekipe s obje strane probile do prosječno 14 metara dnevno.

>> FOTO Probijanje druge cijevi tunela Učka

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Probijanje druge cijevi tunela Učka

Probijanje druge cijevi trebalo bi biti dovršeno za dvije godine, odnosno u srpnju 2023. Nakon probijanja, slijede radovi na gradnji betonske oplate tunela, kolničke konstrukcije kao i sustava odvodnje. Usto, ističu u Bina Istri, tad slijedi i opsežan program opremanja najsuvremenijom tunelskom opremom za sigurno prometovanje cestovnim tunelima kao što su protupožarni sustavi, ventilacija, dinamična signalizacija, videosustav kao i komunikacijski sustavi.

U Bina Istri, u kojoj je glavni dioničar francuska građevinska tvrtka Bouygues, a koja je i glavni izvođač radova na Ipsilonu i tunelu Učka, kažu da su se za probijanje druge cijevi tunela opredijelili za direktnu izvedbu, odnosno izgradnju bez kooperanata, dok bi za pojedine građevinske radove i opremu u tunelu Učka koristili podizvođače, to jest hrvatske građevinske kompanije kao što je to bio, ističu, slučaj na svim prethodnim fazama gradnje, gdje su hrvatske kompanije izvodile 95 posto radova.

– To znači da smo trebali oformiti dodatnih 150 radnika, što s obzirom na situaciju na tržištu rada predstavlja izazov. Do današnjeg dana uspjeli smo zaposliti 80 posto potrebnih radnika, vjerujemo da ćemo za koji dan biti kompletni. Dobar dio radne snage iz lokalnih je sredina Istarske i Primorsko-goranske županije, ali imamo i radnika iz ostalih krajeva Hrvatske – kažu u Bina Istri.

Na probijanju druge cijevi tunela Učka, objašnjavaju, prvi put koristit će se najsuvremenija oprema za gradnju cestovnih tunela po metodi iskopa tunela bušenjem i miniranjem stijena. Od strojeva koristit će se tunelske “jumbobušilice” na hidraulični pogon, tunelski utovarivač posebno razvijen za podizanje velikih količina materijala u prostorima ograničenih gabarita i transportna traka za prijenos tereta. Prema podacima Bina Istre, na ovom projektu bit će angažirano oko 500 radnika te gotovo stotinjak strojeva.

Ukupna vrijednost ovog projekta, koji uključuje i gradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do tunela Učka, odnosno portala Kvarner, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste, a koja uključuje 5,6 km druge cijevi tunela, iznosi 1,5 milijardi kuna.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

Avatar southman
southman
09:23 21.07.2021.

Samo naprijed. Kvalitetna infrastruktura donosi i ulagačke prednosti.

BE
bezvrijedanyugodinar
10:36 21.07.2021.

Zanimljivo, kad je SDP na vlasti, u općinama, gradavima i županijima gdje je HDZ na vlasti, SDPeova vlada ne ulaže ništa, a kad je hdz na vlasti ulaže se u cijelu Hrvatsku. Sada se Istri i Primogrsko-goranskoj županiji ulaže više nego ikada

DU
Deleted user
09:58 21.07.2021.

Da su to radili jugosloveni davno bi to bilo gotovo.