monetizacija

Svaki vozač već je dao 10.000 kn za autoceste u Hrvatskoj

Foto: 'Patrik Macek/Vecernji list'
'22.08.2009., Zagreb - Guzve na naplatnoj postaji Lucko. Photo: Patrik Macek/Vecernji list'
Foto: 'Patrik Macek/PIXSELL'
'8.12.2010. Jurisiceva, Zagreb - Konferancija za tisak dr. Ivana Dadica, profesora na Fakultetu prometnih znanosti i clana upravnog odbora HAK-a Photo: Patrik Macek/PIXSELL'
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
hac (1)
13.01.2012.
u 10:48
Vlada namjerava unovčiti autoceste davanjem u koncesiju iako su ih velikim dijelom financirali građani izravno iz svojih džepova!
Pogledaj originalni članak

Hrvatski su građani u posljednjih deset godina za gradnju autocesta iz vlastitih džepova dali oko 15 milijardi kuna!

Naime, od 2002. godine, otkako je uvedena naknada od 60 lipa iz cijene goriva koja ide Hrvatskim autocestama, svake su godine dosad vozači izravno financirali gradnju autocesta u prosjeku s oko 1,5 milijardi kuna. S obzirom na to da se dnevno u Hrvatskoj proda oko sedam milijuna litara goriva, a godišnja prodaja iznosi 2,555.000.000 litara, 60 po 60 lipa od svake te prodane litre iznosi godišnje oko 1,53 milijarde kuna.

U Hrvatskoj ima oko 1,55 milijuna vozila pa ako se taj broj podijeli sa 1,53 milijarde kuna, ispada da je svaki vozač godišnje platio u prosjeku oko 1000 kuna za gradnju autocesta. U deset godina, koliko se već naplaćuje naknada od 60 lipa za autoceste, svaki vozač je iz vlastitog novčanika s prosječno 10.000 kuna financirao gradnju autocesta u Hrvatskoj.

Dobitak manji od uloga

HAC je dosad u gradnju autocesta Zagreb – Split – Ravča, Zagreb – Goričan, Bregana – Zagreb – Lipovac, Beli Manastir – granica BiH i Zagreb – Sisak uložio 35 milijardi kuna. Nešto manje od polovice tog iznosa, dakle, financirali su vozači, velikom većinom hrvatski građani (mali dio su financirali i stranci koji su kupovali gorivo u Hrvatskoj).

Nova hrvatska vlada pak najavljuje da će autoceste dati u koncesiju, a pritom se novi ministri, poput resornog ministra prometa, mora i infrastrukture, koriste izrazom monetizacija. To bi trebalo značiti unovčenje autocesta kroz koncesiju, a očekuju da bi to državnom proračunu donijelo oko 3,5 milijardi eura, odnosno oko 25 milijardi kuna. Znači manje nego što je uloženo u gradnju autocesta! A autoceste su već ionako unovčene, kroz cijenu goriva, a unovčili su ih hrvatski građani, odnosno vozači, i to sa 15 milijardi kuna, samo 10 milijardi kuna manje od očekivanog prihoda koji bi od moguće koncesije dobio državni proračun.

No kad se uzme u obzir i cestarina koju također plaćaju hrvatski vozači i građani, onda je njihov direktni doprinos gradnji autocesta još veći. HAC je dosad, u deset godina svog postojanja, naplatio oko 10 milijardi kuna cestarine. A HAC je, osim iz cijene goriva i kredita, financirao gradnju autocesta i od naplate cestarine.

Ukupna izdvajanja

Dakle, kad se zbroji 60 lipa iz cijene goriva i cestarina, dolazi se do iznosa od 25 milijardi kuna, koliko su hrvatski građani i hrvatski vozači izdvojili iz svojih prihoda izravno za gradnju autocesta. Točno onoliko koliko bi se moglo dobiti od koncesije, ali na tridesetak godina.

No osim 60 lipa za autoceste, vozači pri kupnji goriva još izdvajaju isto toliko i za gradnju državnih cesta, što ide Hrvatskim cestama.

Pa su isto tako u deset godina izdvojili još 15 milijardi kuna za gradnju državnih cesta. Ukupno su tako za cestogradnju u deset godina vozači platili oko 30 milijardi kuna samo kroz cijenu goriva.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 70

OB
-obrisani-
10:51 13.01.2012.

to je i bio cilj --poljackat narod i onda obogatit pojedinca,ahahhahhahhaha

Avatar Nikad robom
Nikad robom
10:56 13.01.2012.

zaista čudan članak!!! zar ovaj novinar misli da su ceste \"narodno\" vlasništvo??? Sve što država napravi - napravljeno je novcem građana prikupljenim kroz razne poreze i davanja, jer država nije profitna tvrkta koja zarađuje svoj novac. prema tome, ovakvo zlonamjerno insinuiranje je zaista na nivou pučkoškolca, i nije mu mjesto u novinama

OB
-obrisani-
12:22 13.01.2012.

trazili ste dobili ste ali to je samo pocetak Boze daj da sam u krivu