Iako su tehnički detalji raketa zrak-zrak vrlo komplicirani, njihov koncept je vrlo jednostavan – uništiti metu prije nego ona uništi vas.
Jedan od načina da se te šanse poboljšaju je dodavanje posebnog mlaznog motora na rakete koji im daje dodatno pojačanje. Upravo je to dizajnerska filozofija iza projektila Meteor koje su Šveđani postavili na svoje JAS 39 Gripene.
– Meteor je najsmrtonosnija radarski navođena raketa koja se koristi u vojnim službama – kazao je Mats Helgesson, šef švedskih zračnih snaga.
Točne specifikacije ove rakete povjerljive su, a to da je najbolja na svijetu je diskutabilno. No, nije i nerazumno, a sve zbog njezina mlaznog motora, piše portal War is boring.
Ne zna se domet
Motor pri visokim brzinama pušta zrak u motor te tako zagrijava kisik i raketi daje dodatnu brzinu, u ovom slučaju do Macha 4. Raketa može čak regulirati koliko će "kisika udahnuti" te tako čuva snagu kako bi "duboko udahnula" prije udara u metu.
Taj dio je važan budući da raketa ima "zalihe" koje može iskoristiti u trenucima kada se približava zrakoplovu koji je spreman napraviti manevar izbjegavanja. Raketa tada dobije više potiska, a time i veću upravljivost.
Ne zna se koji je domet Meteora, iako neki govore da je precizan i na duljinama većim od 100 kilometara. Šveđani pak kažu da je kod njihovih raketa "zona iz koje nema bijega" tri puta veća od američkih raketa AIM-120 AMRAAM. "Zona iz koje nema bijega" je termin za zonu u kojoj meta ne može pobjeći raketi uz pomoć manevara.
Iako se Meteor čvrsto veže uz Švedsku, to je proizvod šireg europskog konzorcija. Švedska je prva zemlja u kojoj je Meteor operativan, no Velika Britanija, Italija, Španjolska, Njemačka i Francuska su sljedeće zemlje koje će svoje zrakoplove opremiti ovim raketama.
Sve vrvi od tehničkih bedastoća!