pirova pobjeda

Taksi kojim su 
se mogli svi voziti s ceste guraju veliki
 dugovi

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Taksi kojim su 
se mogli svi voziti s ceste guraju veliki
 dugovi
26.02.2013.
u 07:32
Taxi Cammeo kontroverznog riječkog poduzetnika Koste Minovskog otvorio je predstečajnu nagodbu. Dugovi su preveliki, vozači iz tvrtke odlaze zbog niskih plaća i smjena koje traju 12 sati, a spas za tvrtku traži se u novom vlasniku
Pogledaj originalni članak

Doček koji su građani priredili Taxi Cammeu kada je ulazio na zagrebačko tržište može se jedino usporediti sa željom za kupovanjem u Ikei. Tvrtka je to koja je promijenila pogled na vožnju taksijem, učinila ga dostupnim prosječnom Hrvatu te dokinula monopol koji su u Zagrebu držali taksisti udruženi u Taxi Zagreb.

Ni godinu dana nakon trijumfalnog dolaska na zagrebačke ceste, Cammeo je otvorio proces predstečajne nagodbe i time priznao da jednostavno ne ide. Pritužbe na tvrtku stižu sa svih strana. Bivši zaposlenici nakon odlaska iz tvrtke otkrili su da im nisu plaćeni doprinosi i porezi, vozači se žale na preduge radne smjene, a prema nekim informacijama u tvrtki je neki od državnih inspektora svaki dan. Potraživanja koja ulaze u predstečajni proces za svih 11 tvrtki kojima Cammeo Grupa upravlja iznose 25,3 milijuna kuna, stoji u dokumentima objavljenima na stranicama Financijske agencije, a za Cammeo Grupu koja je lani do studenoga ostvarila samo 18,13 milijuna kuna prihoda takve su obveze nepremostiva zapreka.

Htjeli bi otpis kamata

Tehnički direktor kompanije, koja u svim tvrtkama zapošljava 526 radnika, Dražen Medić za Večernji list tvrdi da još neće “baciti ručnik u ring” jer se iz ovoga tvrtka može izvući. Naravno, uza sudjelovanje svih vjerovnika, a naročito države. Samo Cammeo Grupa Zagreb duguje ukupno 12,3 milijuna kuna, a država potražuje 2,24 milijuna kuna. Zato uprava predlaže ministru Slavku Liniću da otpiše kamate, 70 posto glavnice, a reprogramira ostatak iznosa. Slično trebaju učiniti i ostali vjerovnici, a tvrtka planira i naći strateškog partnera. Medić pojašnjava da je problem s poslovanjem nastao na početku i to zbog sporosti administracije Grada Zagreba. Morali su kupiti 150 vozila i zaposliti 150 vozača da bi se prijavili na natječaj za koncesije, a nakon više od tri mjeseca, koliko je trajala procedura odobravanja koncesija, dobili su ih 76!

– Zamislite koliki su to troškovi, tri mjeseca plaćati doprinose za radnike i kredite za automobile koji ne rade i ne stvaraju prihode – požalio se Medić pojašnjavajući zašto je tvrtka u problemima. Poslovni plan koji je podloga za predstečajnu nagodbu najavljuje rast prihoda od 20 posto do 2017. te stabilnu neto dobit društva koja je od milijun do 1,5 milijun kuna.

Na papiru navodi se i plan objedinjavanja svih 11 tvrtki u jednu te svježi kapital. Da će biti preslagivanja vlasništva u Cammeu, jasno je iz podataka o potraživanjima, ali tko bi to mogao od Koste Minovskog preuzeti tvrtku na zagrebačkom i riječkom tržištu?

Inspekcije se izredale

Može li to biti Pavo Zubak s njegovim Oryxom ili možda manje eksponirani, ali stabilni Eko taksi? Podsjetimo, Minovski je s cesta izgurao Pavu Zubaka pa je njegova pobjeda na natječaju za koncesiju, kada je osvojio pravo na 120 taksija, bila Pirova.

– Da bi opstao Oryx Taxi morao bi organizirati svakodnevni rad u smjenama od po 12 sati prisiljavajući zaposlenike da rade prosječno 300 sati mjesečno, a istodobno im ne isplaćivati prekovremene sate te naknade za rad noću, nedjeljom i blagdanima – kazali su pri povlačenju u Oryxu.

A upravo je tako organiziran posao u Cammeo taksiju. Neslužbeno se vozači žale da rade i do 15 sati na dan, a Medić kaže kako im smjena traje 12 sati od preuzimanja do predaje vozila.

– Nitko ne može raditi 15 sati, pa ni ja u uredu, a instrumenti i elektronika pokazuje da naši vozači imaju sedam do osam sati efektivnog rada – kaže Medić.

Odbacuje prozivke da su znatno smanjili plaće vozačima, o čemu samo djelatnici Cammea svjedoče novinarima Večernjeg lista, a objedama naziva i interpretacije prema kojima ih država štiti jer unatoč brojnim nepravilnostima u radu i silnim inspekcijama, navodno nikada nisu dobili nijednu kaznu.

– Sve su inspekcije koje postoje bile kod nas. Da su nešto našle, odavno bi nas zatvorile – zaključuje Medić kojem slijedi prvo ročište s vjerovnicima negdje u travnju. Minovski nije komentirao stanje u tvrtki jer je na sastanku u inozemstvu dok njegovi radnici voze po 12 sati ulicama Zagreba.

>>Novi taksisti izlaze na ulice, zvat će se Taxi Zagi i zasad ih ima sto

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

JA
-JA-
09:31 26.02.2013.

Lik je već otvorio novu firmu a ovu gurnuo u stečaj da neplati državi i dužnicima... već viđen scenarij uspješnih poduzetnika

GL
Glava1984
10:44 26.02.2013.

Bas me zanima na koji ce nacin Linic svojem cammeu otisati dug i glavnicu,pod kojim oprasvanjem,mozda mu Karamarko(kamatarko) pomogne u provedbi istih jer zajedno uzimaju crni novac za svoje bijele vile ......

BU
burza
10:52 26.02.2013.

Od pocetka se vidjelo da tu nesto ne stima. Ako je u dugu kako je mogo dobiti jos dozvola treba ispitati kod kojeg rodaka je lova na racunu.a sada bi mi trebali mi placati njegove dugove.