Može što hoće?

Koje su sve ovlasti tehničke Vlade?

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Tihomir Orešković
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Karamarko Petrov Orešković
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Tihomir Orešković
19.06.2016.
u 21:25
Zakon o postupku primopredaje vlasti nije precizan pa ustavni znalci kažu da se većina odluka može donositi bez posljedica, osim kadroviranja koje nije dopušteno.
Pogledaj originalni članak

Zakon o postupku primopredaje vlasti u samo osam članaka definira ovlasti i ograničenja rada tehničke Vlade, a najvažniji članak 5. nije precizan. U njemu se kaže da od dana raspisivanja izbora Vlada ne smije zaključivati ugovore značajnije vrijednosti, osim ako bi nezaključivanje ugovora prouzročilo znatnu materijalnu štetu, odnosno ako je zaključivanje ugovora nužno radi ispunjenja međunarodnih obveza Republike Hrvatske, a za poslove za koje se pretpostavlja da će biti okončani do stupanja na dužnost Vlade, nakon provedenih parlamentarnih izbora. Nije precizirano koliki je iznos znatne štete ili “značajnije vrijednosti” pa doc. dr. sc. Mato Palić, stručnjak za ustavno pravo, pojašnjava da je većina financijskih pitanja otvorena za interpretaciju.

– Život ide dalje i Vlada mora nastaviti raditi, kao i sustav – kaže Palić.

Zato drži da je zaduženje za potrebe osiguravanja hladnog pogona dio ovlasti tehničke Vlade, ali i da bi bilo vrlo teško pronaći pravni argument za zaustavljanje projekata poput Pelješkog mosta iako on uključuje i stvaranje financijskih obveza u dijelu sufinanciranja.

Pitali smo stručnjake i za privatizacijske procese, ali oni su nam pojasnili da “značajnija vrijednost” nije definirana pa tako nije jasno može li država sklapati ugovore vrijednosti od milijardu ili milijun kuna. Ipak, privatizacijske procese ne bi trebalo provoditi s obzirom na to da u zakonu stoji odredba po kojoj se svaki ugovor koji Vlada zaključi suprotno članku 5., iako je neprecizan, može proglasiti ništavnim. I dok financijske ovlasti nisu jasno definirane, one o smjenama i imenovanjima te kadroviranju u Vladi jesu.

Zato smjena Borisa Jokića s pozicije čelnog čovjeka kurikularne reforme, koju je proveo resorni ministar Predrag Šustar, nije sporna. Kako je Jokić i sam podnio zahtjev za ostavku, Palić kaže da je došlo do suglasnosti volja i potvrđuje da tehnički ministar ima pravo smjenjivati kadrove, ali nema pravo postavljati nove ljude, osim kao vršitelje dužnosti.

Pitali smo stručnjake ima li Vlada u ostavci pravo mijenjati zakone kako bismo saznali može li se promijeniti Zakon o sprečavanju nereda na sportskim natjecanjima, a Palić nam je pojasnio da bi to bilo moguće kad bi postojao parlament koji će zakonske izmjene izglasati i potvrditi.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 42

II
iifever2
22:09 19.06.2016.

ovlasti su iste kakve je imala i prethodna tehnicka vlada. zasto tada niste propitkivali? sramite se, vecernji. rekao bih, crvenite se, ali vec se dobrano crvenite.

DU
Deleted user
21:46 19.06.2016.

zastavnički starješina će i dalje imat ovlasti zaštite nesretnika i ORJU-naša?

MA
mateomatic
23:20 19.06.2016.

Ovlasti vlade su poznate iz dosadašnjeg ponašanja bivših tehničkih vlada. A šta je sa Saborom ako se on samoraspusti recimo u ponedjeljak sa datumom prestanka rada recimo 15.07.2016. Koji je legimitet tog samoraspuštajućeg Sabora sa odgodom. Šta da je ekipa rekla da samoraspuštanje stupa na snagu za 6 mjeseci. I tek onda počinje teći rok od 30 do 60 dana za izbore. Nitko od tih stručnjaka ne komentira zlouporabu političara.