Tržišni uvjeti

Telekomi opet u akciji protiv proizvođača sadržaja, Netflixa, Googlea, Amazona...

Foto: DADO RUVIC/REUTERS
FILE PHOTO: Facebook, TikTok, Twitter, YouTube and Instagram apps are seen on a smartphone in this illustration taken, July 13, 2021. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/
Foto: 'Robert Anic/PIXSELL'
'21.10.2010., Zagreb- 24 sata Digital, surfanje internetom. Photo: Robert Anic/PIXSELL'
03.07.2024.
u 10:12
Pružatelji sadržaja poput Netflixa i YouTubea troše sve veću količinu prometa podataka. Telekom operatori tvrde da oni preuzimaju troškove ulaganja u telekomunikacijsku infrastrukturu, dok Big Tech ubire većinu profita.
Pogledaj originalni članak

Udruga europskih telekom operatora (ETNO) ponovno je u akciji protiv američkih tehno divova, ovoga puta svoja stajališta iznijeli su u dokumentu objavljenom u srijedu (26. lipnja) kojim pozivaju na izjednačavanje uvjeta na tržištu ​​s američkim Big Techom, prenosi Euractiv. Pružatelji sadržaja poput Netflixa i YouTubea troše sve veću količinu prometa podataka. Telekom operatori tvrde da oni preuzimaju troškove ulaganja u telekomunikacijsku infrastrukturu, dok Big Tech ubire većinu profita. Povrh toga, telekom operatori, tvrdi se, imaju i veće regulatorne obveze.

'Regulatorni okvir EU trebao bi osigurati jednake uvjete primjenom istih pravila za usporedive usluge", navodi se u dokumentu ETNO-a. Dokument je odgovor na bijelu knjigu Komisije iz veljače o budućnosti telekomunikacija, kao i na javno savjetovanje o budućnosti sektora u EU, koje završava krajem lipnja.

Posebno se navodi niz regulatornih razlika između ova dva sektora u pogledu opsega zakona EU o telekomunikacijama iz 2018., Europskog kodeksa elektroničkih komunikacija (EECC).

Laszlo Toth, iz GSMA-e, svjetske lobističke organizacije mobilnih operatora, rekao da bi se telekomunikacijski propisi trebali razvijati zajedno s promjenama u tehnologiji te da bi se trebali primjenjivati na cijeli lanac vrijednosti povezivanja.

Kao i većina tvrtki, telekom operatori premještaju svoju IT infrastrukturu s vlastitih poslužitelja u oblak, kojim dominiraju tri američke tvrtke: Amazon Web Services, Google Cloud i Microsoft Azure. Oni su 2020. imali između 75 i 90 posto tržišnog udjela u oblaku u EU, procijenilo je nizozemsko tijelo za tržišno natjecanje. U isto vrijeme, telekom operatori diljem svijeta vide sve veći dio svoje 'propusnosti' koju koriste te digitalne tvrtke. Netflix, Google, Meta i Amazon, primjerice, koristili su 45,7 posto ukupnog širokopojasnog interneta u Francuskoj 2022., podaci su tamošnjeg regulatora Arcepa.

No ne postoje agregirani podaci na razini EU, poručili su iz EU tijela regulatora telekomunikacija BEREC-a, koje je odbilo do sada sve prijedloge telekoma.

Iz Big Techa brane se time da i oni ulažu u telekomunikacijsku infrastrukturu, ipak, većina tih ulaganja njihovi su vlastiti podatkovni centri, tvrde telekomi. Tek oko 6 posto njihovih ukupnih globalnih ulaganja u razdoblju 2018. – 2021. otišlo je u mreže, što uključuje podmorske kabele za prijenos podataka te domena, koji usmjeravaju promet na prave internetske adrese.

"Telekomunikacijski operatori u EU ulagali su i uspješno rasli proteklih godina jer potrošači koriste više online sadržaja i usluga", rekao je Daniel Friedlaender, voditelj ureda u Udruženju računalne i komunikacijske industrije (CCIA), koje predstavlja Amazon, Google i Meta. Friedlaender je rekao da bi sve regulatorne promjene bile umjetne i da bi koristile samo nekolicini najvećih telekom operatora u EU. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.