Čak tri četvrtine medijskog prostora za potrebe političke promocije u prvih desetak dana izborne kampanje zauzeli su HDZ i Kukuriku koalicija.
Ukupno gledajući, od prvog dana od kada su se tiskani oglasi i jumbo plakati pojavili u hrvatskom javnom prostoru (vrijeme predkampanje u kojoj nema oglašavanja u elektronskim medijima), HDZ je prema procjeni zakupljenog oglasnog prostora potrošio 9,760.722 kuna bez PDV-a.
Kukuriku koalicija, njegov najljući konkurent na predstojećim parlamentarnim izborima, potrošila je prema procjeni 9,288.576 kuna bez PDV-a.
Podaci su to Transparency Internationala Hrvatska i GONG-a izneseni na konferenciji za novinare u petak.
– Stranke su ostvarile napredak u transparentnosti financiranja izbornih kampanja, ali još uvijek postoje sive zone – iznio je Nikola Kristić, predsjednik Transparency Internationala Hrvatska. A ta siva zona, prema procjeni ovih nevladinih udruga, događa se u definiranju oglašavanja mimo cjenika kao i odobravanju popusta na cijene, što nije javno obznanjeno, prozvali su s današnje presice.
Procjenjuje se da je u ovoj predizbornoj kampanji, a u obzir nije uzet njezin posljednji tjedan, na oglašavanje političkih stranaka potrošeno 26 milijuna kuna. HSS je potrošio 2,499.433 kuna, a Milan Bandić 1,2 milijuna kuna. Lesarovi laburisti potrošili su 73 tisuće kuna, no najjače oglašavanje ove stranke uočeno je baš u posljednjem tjednu kampanje koje nije obuhvaćeno ovim istraživanjem.
Dakle, jasno je. Razlika između ove dvije opcije zaista je minimalna...