Novinarstvom 21. stoljeća "vlada" suvremeni novinar koji izvrsno koristi kameru, razumije i vlada društvenim mrežama, a spretan je i u analitici, zajedničko je to mišljenje vodećih ljudi u hrvatskom novinarstvu - Dražena Klarića, glavnog urednika Večernjeg lista, Ivane Galić Bakse, direktorice marketinga i korporativnih komunikacija Nove TV, Gorana Gavranovića, glavnog urednika 24 sata, i Gorana Ogurlića, glavnog urednika Jutarnjeg lista na 10. Weekend Media Festivalu u Rovinju.
Iako su se vještine razvojem digitalnog doba integracijom medijskih platformi proširile, novinar je taj koji je u prošlosti, sadašnjosti i koji će u budućnosti biti glavni koji će u moru informacija, vijesti stavljati u pravi kontekst.
- Naši novinari rade na svim platformama, to je prirodan put. Sinergija tiska i medija neizbježna je. Večernji list uz apsolutnu prilagodbu digitalnoj platformi čitateljima je ponudio i dodatne sadržaje, nišne portale, dajući im uvid u područja koja njih zanimaju i direktno novinarima omogućava komunikaciju s čitateljima, rekao je Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista.
Da je dužnost novinara usvajanje novih znanja, poručio je Goran Gavranović, glavni urednik 24 sata.
- Promijenila se publika, potrebe korisnika, distributivni kanali i način na koji vijest dolazi do publike. Novinari moraju usvajati nova znanja i služiti se svim alatima, analitikom kako bi bolje upoznali publiku, kazao je Gavranović.
Širenjem i djelovanjem na različitim platformama, točnije integracijom tiska i weba, povećala se i odgovornost novinara.
- Nemoguće je odvojiti redakciju tiska od web redakcije. Danas redakcije komuniciraju s većim brojem publike zahvaljujući različitim platformama što svakako stavlja dodatnu odgovornost na novinara, poručuje Goran Ogurlić glavni urednik Jutarnjeg lista.
A upravo odgovornost novinara, ali i svih medijskih djelatnika jest udovoljiti onome što traži čitatelj. A on zahtjeva sve kvalitetniji sadržaj. Upravo na tome radi i Večernji list, kazao je Klarić.
- Čitatelj traži sve kvalitetniji sadržaj, a Večernji list je uz razvoj premium sadržaja i nišnih portala pokrenuo i tematske konferencije kako bi i tako ključne i relevantne informacije, događanja i teme stavio u fokus interesa, istaknuo je Klarić.
Da je sadržaj, bez obzira na razvoj tehnologije još uvijek vrlo bitan, istaknula je Ivana Galić Baksa, direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Nove TV.
- Najbolji projekti su oni na kojima smo integrirali TV i digital. News i svi ostali oblici komunikacije danas se ne mogu raditi bez Twittera i Facebook-a. Na kraju će sadržaj biti taj koji će odlučiti koliko tko i kako često se zadržava na određenom mediju, kazala je Ivana Galić Baksa.
Sinergija tiska, medija i sekularnog liberalizma je naša budućnost. Takav totalitarizam svijet još nije upoznao i tek sad će vidjeti kako izgleda Veliko Zlo. Tko preživi, pričat će!