kriza

Tisak u Italiji u teškoj situaciji, već petu godinu pada naklada

Foto: Zarko Basic/PIXSELL
Tisak u Italiji u teškoj situaciji, već petu godinu pada naklada
05.06.2013.
u 15:21
U posljednih pet godina prodaja je pala za 22%, odnosno više od milijun osoba prestalo je kupovati dnevne listove, iznosi Savez talijanskih izdavača (Fieg).
Pogledaj originalni članak

Već petu godinu za redom pada naklada talijanskom tisku. U 2012. godini prodaja dnevnih listova pala je za 6,6% u odnosu na prethodnu godinu. U posljednih pet godina prodaja je pala za 22%, odnosno više od milijun osoba prestalo je kupovati dnevne listove, iznosi Savez talijanskih izdavača (Fieg).

Opada i broj čitatelja novina, a prihodi od propagande su u 2012. godini bili najlošiji u posljednjih 20 godina. Prvi puta poslije 2003. godine od oglasa se u prošloj godini dobilo manje od 8 milijardi eura, što je bilo manje za 14,3% u odnosu na 2011. Podaci za prva tri mjeseca 2013. bilježe daljni pad prihoda od oglasa. Izdavačka kriza na zapadu je ''posebno nasilna, teška“, izjavio je predsjednika Fieg-a, Giulio Anselmi koji je naglasio kako je potrebno nastaviti s integracijom papir-web.

Ansalemi drži kako bi se izdavačima trebalo hitno pomoći s poreznim olakšicama, kao i drugim potporama. Dobit za izdavače dnevnih listova je prepolovljena, odnosno pala je sa 92,8 milijuna eura na 42,3 milijuna eura u prošloj godini. U 2012. godini je broj prodanih dnevnih listova pao za 6,6%, odnosno sa 4,2 milijuna na 3,9 milijuna primjeraka dnevno. U pet godina, odnosno od 2007. do danas izgubljeno je 1,2 milijuna dnevne naklade. U 2012. godini i broj prodanih tjednika je pao za 6,4% odnosno sa 10,9 milijuna na 10,2 milijuna prodanih primjeraka, a i mjesečnici su izgubili 8,9% odnosno prodaja je pala sa 10,4 milijuna na 9,515 milijuna primjeraka.

Broj zaposlenih, kako grafičara tako i novinara pao je u godinu dana za 1,4% odnosno 4,2%. U 2012. godini je broj zaposlenih novinara u dnevnim listovima pao za 4,6% odnosno sa 6.393 na 6.101 zaposlenih, a u tjednicima za 1,4% odnosno sa 2.912 na 2.872 zaposlenih, a u novinskim agencijama za 9,6% sa 1.034 na 935 zaposlenih. U 2013. predviđa se daljnji pad broja zaposlenih novinara i zaposlenih u tiskarama. Jedino je Internet u porastu, odnosno u 2012. godini je propaganda porasla za 5,3% sa 631 milijuna eura na 664 milijuna eura.

>>Papa dostavljaču iz B. Airesa: Nemoj mi više donositi novine

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.