Izraditi akcijski plan nastave na daljinu i napraviti pripremu za potencijalni epidemiološki jesenski kaos radna je obveza tehničke ministrice obrazovanja Blaženke Divjak. Kao što joj je obveza svakog dana do službenog razrješenja doći na posao.
Stoga nema ili u normalnim okolnostima ne bi trebalo biti mjesta za velebne medijske najave akcijskog plana za buduću školsku godinu koji obuhvaća tri opcije koje je jedino moguće provesti u našim školama.
Nema tolika promocija smisla osobito jer su šanse da će u stolac ministrice Divjak sjesti netko drugi 99 posto. Ne nužno bolji. Ako ima imalo pravde za to izmasakrirano obrazovanje, valjda ni jednak ministrici. Izraditi taj akcijski plan o budućoj nastavi na daljinu pa sazivati medijsku konferenciju, a na njoj poručiti da nemamo alibi za to da jesen čekamo nespremni, i da moramo imati politiku kontinuiteta, smiješno je i za ministricu Divjak.
Istu onu koja se trebala držati kontinuiteta pri dolasku na vlast u provedbi Cjelovite kurikularne reforme koja je putem, nekom čarolijom, postala “Škola za život” čija pravila razumiju samo zaposlenici Ministarstva.
Trebala se ministrica držati i kontinuiteta u maturi pa ju je degradirala ukidanjem važnosti esejskog djela ispita, trebala je održati kontinuitet u poštovanju nastavnika, profesora i učitelja pa im je u jeku borbe za njihova prava poručila “da se više ne bi htjela miješati”.
Trebala se, ako baš hoćete, držati kontinuiteta i u toj svojoj “Školi za život” kada je, primjerice najavila informatiku kao obvezni predmet. Da pitate ministricu, rekla bi da je taj posao odradila – cjelovito, naravno.
A zapravo polovično – jer informatika je obvezna samo u petom i šestom razredu. I dok sada na kraju mandata zagovara kontinuitet kako bi u kampanji s 14. mjesta na listi probala osigurati nešto preferencijalnih glasova, mora biti svjesna da je akcijski plan koji predstavlja u školskoj godini kada je obezvrijedila znanje nemogućnošću pada razreda čisto ogledalo njezina rada.
Tko god došao i kakav god on bio – isti taj uradak (akcijski plan nastave na daljinu op.a) zbog kojeg se iznova unosi nemir među učenike i roditelje, jednostavno rečeno, može poderati. Baš kao što su i u mandatu ove ministrice, ali i u prethodnima, svi političari poderali “obrazovanje”. To će se i nastaviti, jer kvalitetan program za obrazovanje ne nudi nijedan kandidat.
Bravo, Lana, odlično i jasno sažeto!