Kolumna

Tko to ima pravo jedinicom prvašiću odrediti put?

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Foto: Borna Filic/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Ilustracija
24.01.2020.
u 22:11
Svake godine padne stotinjak prvašića – to je početak i kraj našeg obrazovnog sustava
Pogledaj originalni članak

Svake školske godine najmanje stotinjak sedmogodišnjaka u Hrvatskoj mora ponavljati prvi razred osnovne škole. I to je početak i kraj našeg obrazovnog sustava – šteta sveg novca utrošenog na taj sektor. Da, roditelji su ključni u odgoju, ali učiteljice i učitelji ključni su u obrazovanju. Jedinica sedmogodišnjaka i etiketa ponavljača u prvoj godini školovanja sramota je samo i isključivo onoga tko nije bio sposoban raditi s djetetom, naučiti ga osnovama i motivirati na bolje. Ali, čini se da takve nije sram prosvjedovati za veću plaću ili, još gore, prosvjedovati za dostojanstvo.

Statistika je još očajnija ako je, kao u ovom slučaju, provoditeljima politika znano da je riječ, kako kaže ministrica Divjak, o prvašićima koji su zbog obiteljskih problema ili bolesti izostajali s nastave, ako su među prvašićima ponavljačima oni koji ne znaju dovoljno hrvatski jezik (npr. Romi, iako to političari ne kažu) ili oni s nekim zdravstvenim teškoćama. Ako se unatoč tome učeniku prvog razreda zaključi jedinica – onda smo službeno dotaknuli dno. Jer ti argumenti moraju i mogu biti isključivi poziv za još veći angažman učiteljica i učitelja s takvom djecom.

A koliko je doista takvog angažmana? Koliko su doista učiteljice i učitelji utrošili sati da roditeljima sedmogodišnjaka koji imaju zdravstvenih teškoća objasne da postoji “škola u bolnicama” i “škola u kući” ili koliko su se doista angažirali da otkriju zašto i zbog kojih razloga tako mala djeca ne dolaze u školu? Da su se na tome “preznojili” ili da su to svi ministri odreda shvatili kao alarmantno i doista važno, mogli bismo govoriti o školi.

Ovako, govorimo samo o ustanovama bez imalo empatičnosti i znanja o životu onih koje bi trebali poučavati u “Školi za život”. Takva kritika usmjerena je ujedno i na sve ostale ustanove koje su u takvim i sličnim situacijama trebale imati saznanja o takvim učenicima, a nisu ih imale ili ih nije za to briga. Srušiti dijete na početku puta znači do kraja školovanja odrediti mu obrazovni put. Učitelji i učiteljice, zar doista mislite da na to imate pravo?

VIDEO Divjak odgovorila na prozivke Davora Bernardića

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

NA
Namcor
09:04 25.01.2020.

Molim poštovanu autoricu da ipak istraži materiju prije nego krene patetično docirati s visine. Nije korektno prema ljudima koji sjajno rade svoj posao s djecom nacionalne manjine. Šestogodišnjake uče hodati po stepenicama, korisiti žlicu, olovku i zahod, kupuju im pribor i nabavljaju odjeću i obuću, čiste uši iz kose...uz to uče brojke, slova, hrvatski jezik. Većina ih savlada gradivo prvog razreda, neki ne. Ponavljaju jer je to za njih bolje rješenje, kako će napredovati bez elementarnih znanja? Uprite prstom u i roditelje, ne samo u bešćutne učitelje..treba jednom progovoriti o istini!

MY
mycropht
23:03 24.01.2020.

Ako se prvašića pusti u drugi razred bez da je usvojio potrebna znanja i vještine, to mu neće odrediti put? Da li će to zaista biti bolji put?

FN
Fr@njo
05:53 25.01.2020.

umjesto panicarenja i drobljenja kamenja , treba reci da tih par stotina su Kajtazovi..