NEKI NOVI KLINCI

To kako se vaše dijete igra danas, imat će presudnog utjecaja na budućnost sutra: Upoznajte generaciju Z

Foto: Canva
Algebra
Foto: Algebra
Algebra
Foto: Algebra
Algebra
23.07.2021.
u 09:47
Donosimo priču o tome kako današnja djeca već u ovom trenutku stvaraju svijet budućnosti za sve nas
Pogledaj originalni članak

Nekad, u našim vremenima, djeca su se penjala po susjedovim trešnjama, a gledaj ih sad – koliko ste puta svjedočili ovakvom, poprilično stereotipnom razgovoru? To što se naša djeca možda više ne penju po trešnjama, nimalo ih ne čini manje sposobnima ili niže inteligentnima. Donosimo priču koja pokazuje kako je upravo generacija Z ona koja će svojom, za neke dosadnom i zaglupljujućom zabavom promijeniti svijet i donijeti novu, potpuno digitalnu budućnost za sve nas. Istina je da postoji problematika prevelike upotrebe računala, ali ne sjedi baš svako dijete bezveze za računalom.

Činjenica je da, dok mislimo da djeca samo igraju igrice, neka od njih zapravo već danas stvaraju svijet budućnosti za sve nas. Istražuju i pretražuju virtualnu stvarnost, računalstvo u oblaku, robotiku, umjetnu inteligenciju, koriste 3D printere …i obožavaju to što rade. Njihove današnje aktivnosti imat će presudan utjecaj na našu budućnost i toga sve više postaju svi svjesni; od roditelja do političara.

Što je uopće generacija Z?

 Istraživanja Eurostata pokazuju da su naši klinci među prvima u Europi po pitanju digitalne pismenosti. I zato, njihovu kreativnu stranu potrebno je poticati. Najbolji početak poticaja je da zapravo demistificiramo pojam generacije Z i ustanovimo tko su uopće ti „novi klinci“.

U generaciju Z pripadaju svi oni rođeni između 1995. i 2011. godine. Najvažnije obilježje pripadnika je to što su poznati po tome da mnogo vremena provode uz ekrane i digitalne uređaje. Radi se, ukratko, o generaciji koja je, za razliku od njenih prethodnika, odrasla uz tehnologiju.

Njima je oduvijek normalno potražiti sve što ih zanima na internetu, a uz to statistike pokazuju kako, za razliku od njihovih prethodnika, Z generacija uvelike sudjeluje u stvaranju internetskog sadržaja. Stoga aktivno koriste i veoma popularne društvene mreže poput Instagrama, Twittera, TikToka i Snapchata, dok Facebook ipak pripada drugim generacijama.

No, potpuno je pogrešno vezati generaciju Z samo uz društvene mreže i sadržaj na njima. Istina, velik dio sadržaja temelji se upravo na tome, ali ne i sve. Prije nego što prekorimo „klince“ da previše sjede i gube dane za računalom, trebamo biti svjesni da razgovaramo s budućim programerima, koderima i računalnim genijalcima, za koje je najvažnije ne zaustaviti njihovu kreativnost i produktivnost.

Foto: Algebra
Algebra

Neke zemlje već su svjesne mogućnosti djece

Tehnološki najrazvijenije zemlje razmišljaju tako već i o tome u kojoj dobi bi djeca trebala početi kodirati. Neki su mišljenja da bi već i petogodišnjaci trebali upoznati osnove kodiranja, ali rasprava o ovoj temi još je daleko od završetka. No, u zemljama poput Japana ili Kine ni najmanje nije čudno što i predškolska djeca, kroz igru, uče komunicirati s računalom. Odobravaju li to roditelji ili ne, drugo je pitanje.

Digitalna pismenost u ranoj dobi postaje preduvjet za mnoge druge životne pobjede; od školskog da nekog kasnijeg, poslovnog uspjeha. Upravo zato, ako vaše dijete ima ambicije sjediti za računalom i „penjati se“ do vrha „digitalnog stabla“ i beskonačnih mogućnosti digitalne transformacije – možda je vrijeme da uložite u njegovo obrazovanje.  

Raznovrsni programi obrazovanja

Pravi primjer moderne mogućnosti obrazovanja nudi Algebra. U Algebri izuzetno pomno prate sve što se događa u svijetu obrazovanja, pa tako propituju i utjecaj novih tehnologija na obrazovanje i razvoj djece. Kao i u svemu, ravnoteža je izuzetno važna. Ponudi li se djeci digitalni sadržaj na njima primjeren način, ona će učiti s lakoćom i veseljem, bez opterećenja. Vođeni takvim pedagoškim principom u Algebri, osmišljen je Algebra Junior s nizom programa za djecu.

Digitalna akademija 4.0 obazovna je platforma koja želi osnovnoškolce digitalno opismeniti, ali kroz igru i na opušten, zabavan način. Sadržaji Digitalne akademije 4.0 namijenjeni su učenicima od 1. do 8. razreda osnovne škole i odvijaju se na 4 razine, a pohađati ih mogu sva djeca, bez obzira na predznanje, jer je sadržaj prilagođen različitim uzrastima.

Ove godine Digitalna akademija 4.0 osvježena je novim sadržajima i nešto je drugačije strukturirana. Zadržane su četiri obrazovne cjeline, ali prilagođene su u potpunosti spoznajnim i motoričkim mogućnostima svih malih polaznika. Upisom na Digitalnu akademiju oni sada postaju dio Seeker, Explorer, Creator ili Inventor tima! Poistovjećivanje s likovima koji predstavljaju njihove timove, djeci je izuzetno blisko i olakšava im grupni rad i jača timski duh. Jer Algebra svojim programima potiče kritičko razmišljanje, kreativnost i znatiželju!

Foto: Algebra
Algebra

Ekipa s Digitalne akademije 4.0:

  • SEKEER (od 7 do 8 godina) – znatiželjni zapitkivači, trude se saznati sve o onome što ih zanima, istražuju, pitaju, skupljaju znanje i grade zdrav temelj za primjenu tog znanja u budućim projektima
  • EXPLORER (od 8 do 10 godina) – imaju temeljna znanja o svom području interesa i sada idu dalje, vole multidispiplinarni pristup, zanima ih širi kontekst, gdje što spada i kako se što uklapa u neku širu sliku, postavljaju maštovita, originalna pa čak i “nezgodna” pitanja
  • CREATOR (od 10 do 12 godina) – samostalnost postaje izuzetno bitna, žele sami stvarati i slobodno razmišljati, produbljuju svoje područje interesa, postaju samopouzdani, odvažni i uporni, ponose se svojom individualnošću, veseli ih kad neki problem riješe na neočekivan, drugačiji način
  • INVENTOR (od 12 do 14 godina) - posjeduju dublje razumijevanje i praktično i teorijsko znanje koje im omogućuje ne samo reproduciranje zadanog projekta, već i njegovo samostalno unapređivanje, cijene originalne vrijednosti, uživaju u tome što rade zbog osjećaja postignuća, aktivni su, dinamični, pažljivi i vrlo precizni

Prepoznajte li svoje dijete u nekom od ovih opisa i znate da ga privlači digitalni svijet, svakako iskoristite priliku. Naime, igranje igrica može biti zabavno, ali postoje i produktivniji načini da na zabavan način vaše dijete upozna računalni svijet i razvije digitalnu pismenost. Algebra jamči bogat program, iskustvo i izuzetno motivirane stručne suradnike, ali i trenere koji znaju kako pristupiti svakom djetetu i kako mu pokazati svo bogatstvo ideja, koncepata i znanja koje će istražiti u ovoj zabavnoj digitalnoj avanturi. Sve informacije dostupne su na Algebrinoj stranici.

Upisi u novu generaciju Digitalne akademije 4.0 su u tijeku. Grupe formiramo diljem Hrvatske, a predznanje nije potrebno. Organizirana je i on-line nastava. Možda su se klinci u naša vremena doista penjala po trešnjama, no danas se penju u neka nova, mnogima nepoznata prostranstva za koja mi stariji samo trebamo na vrijeme otvoriti oči.   

Sadržaj nastao u suradnji s Algebrom.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr