Nakon skandala s papučicom gasa, Toyota se mora dodatno poniziti zbog problema s kočnicama na modelu prius, inače hibridnom benzinsko-električnom automobilu, predvodniku “zelene motorističke revolucije”. U nove generacije tog automobila kočnice ne reagiraju odmah na pritisak, što navodno nije mehanički nego softverski problem u podešavanju ABS-a. Ovog će tjedna Toyota poslati upozorenja na adrese 300.000 vlasnika tih automobila o tome da na zaleđenim ili neravnim cestama kočnice njihovih automobila mogu zatajiti. Sve to uslijedilo je nakon prošlomjesečne odluke o povlačenju osam milijuna Toyotinih automobila zbog potencijalno kobne papučice gasa, zbog čega je u SAD-u poginulo 19 ljudi.
Sumnjiv i lexus
Treća generacija priusa, koja je izišla lani, bit će praktički trenutačno opozvana, doznaje Times od izvora bliskih kompaniji, a svi modeli proizvedeni ove godine imaju sigurnosnu nadogradnju.
Novi prius ekološki je model koji u Britaniji stoji dvadesetak tisuća funti (oko 168.000 kuna). Njegovoj su slavi pridonijeli i Brad Pitt, Leonardo DiCaprio, Jennifer Lopez te Cameron Diaz, sve dok zbog kočnica nisu zaredale pritužbe u SAD-u i Japanu. Od svibnja prošle godine u Japanu ih je prodano oko 170.000, u SAD-u 100.000, a u Europi 30 tisuća. No, sada se strahuje da problemi s kočnicama ne postoje samo na priusu nego i u nekim modelima luksuznog lexusa. Ipak, u kompaniji više vole problem nazivati “fenomenom” nego “kvarom”.
Uzdrman ugled Japana
Predviđa se da će Toyota biti prisiljena povući sve primjerke priusa iz Japana i Sjedinjenih Država, dok će na Starom kontinentu među vlasnicima provesti “sigurnosnu kampanju” i stvar riješiti besplatnim servisima. Kako god bilo, “slučaj Toyota” uzdrmao je i ugled japanskih proizvoda u cjelini pa je premijer Yukio Hatoyama “oštro savjetovao” predsjednika tvrtke Akiju Toyotu da u javnost iziđe s isprikom, što je ovaj i učinio.
Inače, hibridni automobili imaju dva izvora energije, obično benzinski / dizelski i električni. Toyotin prius pionir je takve vrste, a na tržištu je još od 1997. godine. Otad je prodano ukupno više od milijun primjeraka tog vozila.
Svejedno bih se radije vozio u defektnoj Toyoti neg u kineskoj limuzini...