Nesreća u Jablancu

Trajekt jutros odsukan, a u bolnici na liječenju zadržane dvije žene

Foto: Nel Pavletić
trajekt, rab (1)
Foto: Nel Pavletić
trajekt, rab (1)
Foto: Nel Pavletić
trajekt, rab (1)
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
trajekt, rab (1)
Autori tok, eč/VLM
18.08.2011.
u 10:54
U tijeku je tegljenje broda na trajektno pristanište Mišnjak gdje će se nastaviti sigurnosna i upravna istraga
Pogledaj originalni članak

Trajekt Barbat, koji se jučer nasukao u trajektnoj luci Jablanac, danas u 9.55 sati odsukan je vlastitim pogonom. U tijeku je tegljenje broda na trajektno pristanište Mišnjak na otoku Rabu.

Ondje će se nastaviti istraga o uzrocima i okolnostima havarije trajekta u kojoj je teže ozlijeđena 62-godišnja Senjanka, dok su lakše ozlijeđeni 52-godišnja Riječanka, 44-godišnjakinja iz Zagreba i petogodišnje dijete iz Zagreba. Teže ozlijeđena 62-godišnja Senjanka i 52-godišnja Riječanka zadržane su na
liječenju u KBC-u Rijeka, a ostale ozlijeđene osobe, nakon pružene liječnike pomoći, puštene su na kućnu njegu.

Trajekt Barbat, koji plovi na liniji Mišnjak – Jablanac, jučer se nasukao na sjevernu stranu luke, udarivši u obalu kupališta Banja. Na brodu je u trenutku nesreće bilo 120 putnika, 44 automobila i pet kamiona. Voda nije prodrla u brod, a ni more nije onečišćeno. Prema prvim informacijama, nesreća se dogodila  zbog otkazivanja sustava upravljanja, piše u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

U povodu nesreće priopćenjem se oglasio i Sindikat pomoraca Hrvatske. Članovi posade trajekta Barbat članovi su SPH, stoga izražavaju žaljenje zbog toga što su kupači ozlijeđeni. Sindikat očekuje da će istražno povjerenstvo Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i djelatnika lučkih kapetanija Senj i Rijeka vrlo brzo utvrditi uzrok ove pomorske nesreće. Vjeruju da je posada trajekta Barbat postupila profesionalno te učinila sve da se umanji ugrožavanje ljudskih života kao i da materijalna šteta bude što manja.

Nadaju se brzom oporavku ozlijeđenih te uklanjanju štete na trajektu, automobilima i obali te pozivaju istražna povjerenstva na pravilno postupanje tijekom trajanja istrage prema članovima posade trajekta, vodeći računa o njihovu ljudskom i profesionalnom dignitetu.

U svojstvu izaslanika ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmete, kapetan Lučke kapetanije Rijeka Darko Glažar posjetio je danas u KBC Rijeka dvije žene ozlijeđene u jučerašnjoj pomorskoj nesreći prilikom nasukanja trajekta Barbat na obalu u Jablancu.

Kapetan Glažar u svoje i ime ministra izrazio je žaljenje zbog stradavanja, zaželio im što skoriji oporavak te ponudio pomoć Ministarstva mora.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

TR
traper
12:09 18.08.2011.

To je hrvatska stvarnost,to je naše novinarstvo.Dva pomorska incidenta sa potpuno suprotnim pristupom.Već sad svi znaju da kapetan trajekta nije ništa kriv,\"zakazao sustav za upravljanje\",nema privođenja,nema alkotesta, nema ništa nejasno, ozlijedio samo 8 ljudi.....sve 5. U drugom slučaju: \"sigurno je kriv skiper\",bahati ubojica,bogati bezobzirni nasilnik,u zatvor 48 sati,a svi bi željeli da ostane 2 puta po 10 godina.........doduše tu su dva mrtva ljudska bića, ali i tamo ih je moglo biti i dvadeset..........Da li je to vama normalno?

LU
lukarak
13:26 18.08.2011.

Naravno da je razlicito kad su slucajevi razliciti. Tu se dogodila nesreca prilikom pristajanja, trajekt nije isao ni prebrzo, niti se nalazio na ndeopustenom mjestu, jer je voznja tom brzinom na tom mjestu regularna za taj trajekt, a da si se ikad vozio s tim trajektom znao bi da su na mostu uvijek barem (koliko sam ja vidio) troje. Pa da je i jedan padao od pijanstva, epilepticnog napada ili nesto trece, drugi bi ga sprijecili. Osim toga, trajekt se nije zaletio u plazu \'u brzini\' nego inercijom. Ovaj drugi je kao prvo vozio prebrzo, tamo gdje nije smio, a cak i da su mu otkazale komande, mogao je ugasiti motore, i glisersko plovilo se gotovo ukopa jer mu naglo poraste otpor. Kod deplasmanskih plovila je taj otpor konstantan.

Avatar MarkoHR
MarkoHR
13:54 18.08.2011.

Badava je nekome objašnjavati tako očigledne stvari, kad on sam (očito) ne želi cvidjeti tako jednostavne činjenice! Horvatinčić je vozio glisera 4 PUTA većom brzinom, i to na mjesti gdje se mogu očekivati i kupači, i jedrilice i sva druga plovila... Ali u njegovoj bezobzirnosti i bahatosti, ni to mu nije bilo dovoljno, nego je uključio automatskog pilota, tako da ne mora ni kormilariti (paziti na prostor kojim se kreće). Vrhunac te bahatosti su njegove izjave kako je zakazao \"sustav\", a očito je da on uopće nije pazio kuda se kreće. Trajekt ima masu i inerciju od 500 tona, i kad kod njega zakaže upravljanje - ovo su još dobre posljedice, s obzirom kakve su mogle biti.