gust promet

Traži se proširenje postojećeg ili izgradnja novog mosta preko Save između Orašja i Županje

Foto: Goran Ferbežar-vecernji
Traži se proširenje postojećeg ili izgradnja novog mosta preko Save između Orašja i Županje
08.06.2023.
u 16:41
O prometu na postojećem mostu govore i službeni podaci prema kojima je tijekom 2022. godine preko mosta prešlo preko 2,1 milijun osoba
Pogledaj originalni članak

Most preko Save, između Orašja i Županje, postao je tijekom godina jedna od žila kucavica cestovnog prometa između Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Međutim, s godinama i rastom prometa kapacitet mosta je postao nedovoljan pa je pokrenuta inicijativa za izgradnju novoga ili proširenje postojećeg mosta. Inicijativu su potpisali gradonačelnici Županje i Oraška, Damir Juzbašić i Marijan Oršolić, župan Vukovarsko – srijemske županije Damir Dekanić, predsjednik Vlade Županije Posavske Đuro Topić, a zauzeo se i predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović.

O prometu na postojećem mostu govore i službeni podaci prema kojima je tijekom 2022. godine preko mosta prešlo preko 2,1 milijun osoba, gotovo 1,1 milijun putničkih vozila I preko 121 tisuću teretnih vozila. Prošle godine je maksimalni dnevni promet bio 11.208 osoba.

Pri tome postojeći most je dugačak 790 metara, širok je 10,5 metara te ima dva kolnička traka kojima prometuju vozila. Sve to dovodi i do velikih kolona na mostu s obje strane granice i to posebno u vrijeme godišnjih odmora i blagdana. Tih dana se prelazak granice čeka i po nekoliko sati.

Kako su najavili potpisnici Inicijative ona će biti proslijeđena nadležnim institucijama BiH i Republike Hrvatske. U njoj se ukazuje i da su most i udaljenost objekata zapreka normalnoj komunikaciji između dvije države kao i susjednih prekograničnih lokalnih i regionalnih jedinica. Inače, postojeći most, nakon što je srušen 1991. godine, obnovljen je 1998. godine. Do tada se promet odvijao preko riječnih skela. Prvi most izgrađen je još 1968. godine kao dio magistralne ceste Tuzla – Županja.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

NE
NervozniPoštar
19:07 08.06.2023.

I Zagrebu bi trebao novi most. Ali, u Hrvatskoj se ne grade mostovi tamo di oni trebaju, tamo di se odvija promet cijele godine, nego se mostovi grade prema političkim odlukama. Možda bi se Vukelićev most u polju kod Tušilovića mogao teleportirati.