Autobus

Tražit će vožnju za pet kuna i barem osam gradskih linija

Foto: 'Marko Jurinec/PIXSELL'
Tražit će vožnju za pet kuna i barem osam gradskih linija
08.10.2010.
u 14:45
Ne smije se ponoviti stanje kao s Varaždin busom, kojem su najveća zamjerka bili nejasni vozni redovi i linije zbog kojih su Varaždinci stalno bili u nedoumici
Pogledaj originalni članak

Osnovati svoju tvrtku za autobusni prijevoz Varaždinaca ili dati nekome koncesiju – bilo je pitanje koje je dugo mučilo gradske oce. Naime, u svojoj bi tvrtki imali potpunu kontrolu nad svime, ali autobusni je prijevoz na području grada neprofitabilan. To se pokazalo na primjeru Varaždin busa s njegovim busekima. Nakon puno premišljanja odlučili su se za koncesiju te će raspisati natječaj.

Pokriti rubna naselja

– Grad osniva posebno povjerenstvo za taj natječaj, koje će utvrditi uvjete koncesije. Radimo na broju linija. Od sadašnje tri-četiri želimo da novi koncesionar ima osam-devet linija. One trebaju pokrivati cijeli grad, a posebno rubne dijelove, vanjske mjesne odbore – kaže Marijan Bakulić, pročelnik za komunalni sustav grada Varaždina.

Cijena koju odredi novi koncesionar ne smije biti viša od cijene parkiranja u gradu, tj. 5 kuna po satu.

– Inače nitko neće imati interesa ne doći autom do centra grada – kaže Bakulić. Gradonačelnikov savjetnik Tomislav Bogović pak upozorava da budućem koncesionaru unaprijed treba nametnuti pravila igre.

– Prošli put nismo imali iskustva pa smo završili bez dnevnih voznih redova i ploča, bez mogućnosti da građani kupe mjesečne pokaze... Ovaj put treba sve unaprijed odrediti – kaže Bogović. Bakulić dodaje da su zbog nekvalitetnih voznih redova čak svojedobno tražili raskid ugovora s Varaždin busom.

– Nisu kvalitetno obavljali posao, ali nismo imali izbora – kaže.

Slobodan Mikac, zamjenik gradonačelnika, kao i kod svakog projekta, ima modernističke zamisli. Predlaže da natpisi zapravo budu ploče na kojima će se uživo vidjeti gdje je svaki autobus.

Predlaže sustav GPS

– To se može pomoću sustava GPS. Mogla bi to za nas odraditi neka tvrtka iz Tehnološkog parka – kaže. A do ostvarenja svih tih želja gradski će prijevoz obavljati AP Varaždin, koji ga je dobio privremeno nakon što je Varaždin bus završio u stečaju.

– Izabrali smo koncesiju jer će svima omogućiti ravnopravnu borbu u natječaju, pa tako i našem lokalnom prijevozniku AP-u. Očekujemo da se jave na natječaj. A nije nemoguće ni da jednoga dana s njima, pobijede li, osnujemo zajedničku tvrtku za gradski prijevoz – zaključuje Bakulić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

FR
franc
17:38 10.10.2010.

Bakulić, Bogović, Mikac - sve sami genijalci koji izmišljaju toplu vodu. Umjesto da odu UČITI u gradove gdje je gradski prijevoz normalno sređen i funkcionira desetljećima, ovi nesposobni varaždinski političari troše novac iz gradskog proračuna i godinama bezuspješno neznalački organiziraju gradski promet. Pa to je moguće jedino u Hrvatskoj gdje primitivci rade posao za koji nisu sposobni!

VA
valek000
17:03 11.10.2010.

Javni prijevoz kroje oni koji se voze u autima. Radi se na štetu korisnika buseka i na štetu države (gdje su mjerodavne inspekcije, opet šute na kriminal). Nitko još nije objasnio slijedeće: AP je kupio Zovko, a taj isti Zovko je kupio i Varaždin bus i upropastio ga. Ili? Tko je uopće (bio) vlasnik? Mislim da su tu jako velike muljaže s novcima i da je tvrtka korištena za prebacivanje novca. Vozi se jako malo ljudi. Mislim da se situacija ne bude popravila ni ako karta bude 4 kn jer su svi jako komotni...Novinari, napravite istraživanje za jednu lokalnu relaciju, koliko novca treba da bus (mali i veliki) bude rentabilan, koliko putnika treba, koliko košta osoblje, benzin, amortizacija ako je uopće ima zbog starosti buseva.

FR
franc
18:03 11.10.2010.

@valek000, istraživanje ne trebaju provesti novinari nego ovi debelo plaćeni gradski \"mudrijaši\" Bakulić kao pročelnik za komunalni sustav te Bogović i blebetavi Mikac, kao i njihovi činovniki. Ali, oni su nesposobni što su do sada nebrojeno puta dokazali! Da imaju pameti i želje da gradski prijevoz profukcionira i ne radi s gubitkom, koristili bi iskustva drugih gradova. Ali, oni su prebedasti za to i za svoj posel!