U svjetlu nedavno završenog “dry January” (tzv. suhog siječnja), trenda koji je proteklih godina stekao globalnu popularnost, pa tako i u Hrvatskoj, nalazimo se na prekretnici u načinu na koji razmišljamo o alkoholu i njegovoj konzumaciji, tvrde iz Boston Consulting Groupa.
Tvrtka u svom novom izvješću ističe značajnu promjenu u potrošačkim navikama prema alkoholu, usmjeravajući pažnju na rastuću popularnost bezalkoholnih i niskoalkoholnih alternativa. Ova tržišna niša, koja trenutačno vrijedi više od 13 milijardi američkih dolara, jedna je od najbrže rastućih u industriji pića, tvrde iz BCG-a.
– Odluka o odustajanju od alkohola više nije samo siječanjski trend u oporavku od neobuzdanog prosinca, već potrošači tijekom cijele godine na tražilicama istražuju načine da budu trijezni, odnosno “sober curious” – objašnjava Lucija Vidiš Roić, principal u BCG-u. Naročito se to, tvrdi se, odnosi na generaciju Z (rođeni između 1995. i 2012.) koja naviješta potencijalnu dugoročnu promjenu na tržištu pića. Ova generacija, pokazalo je istraživanje, pokazuje smanjen interes za alkohol u usporedbi s prethodnim generacijama, favorizirajući bezalkoholne alternative, a taj trend, ne samo da odražava promjenu u konzumacijskim navikama, već i ukazuje na širu društvenu promjenu prema odgovornijem i zdravijem načinu života.
POVEZANI ČLANCI:
U SAD-u je online trgovina pićima Drizly objavila kako 23% pripadnica i pripadnika generacije Z, kao i 24% milenijalaca često kupuje bezalkoholno pivo, vino i žestice, dok to čini samo 6% generacije X i tek jedan posto boomera. Iz BCG-a kažu da veća svijest o konzumaciji alkohola u općoj populaciji, neprihvatljivost ponašanja koje se može smatrati nekontroliranim, nužnost primjerenog ponašanja na poslovnim događajima... polako mijenjaju društvene norme.
– Nekadašnji pritisak da se pije mogao bi se pretvoriti u pritisak da se ne pije. Postoji mogućnost da će u našim društvima nastupiti trenutak kad će oni koji piju alkohol biti manjina – pojašnjava Vidiš Roić. Iako je riječ o globalnim trendovima, slično ponašanje nazire se i kod mladih u Europi, gdje se bilježi rast fermentiranih pića, funkcionalnih pića, a sve veća pažnja usmjerena je i na održivo pakiranje. Proizvođačima alkoholnih pića iz BCG-a stoga predlažu nekoliko taktika, da stvore novi, odličan bezalkoholni proizvod, više ulažu u istraživanje i razvoj, promijene percepciju svoga brenda i bolje upoznaju kupce.
VIDEO Testiranje čipsa i grickalica u redakciji Večernjeg lista