TRAŽIO KOLIKO I SVI GLUMCI 'PRIJATELJA' ZAJEDNO

Šef CNN-a otkrio kako je Trumpu odbio povišicu

Foto: Reuters
Melania Trump
Foto: Reuters/PIXSELL
Donald Trump
Foto: Reuters/PIXSELL
Donald Trump
Foto: Reuters
Donald i Melanija Trump
Foto: Reuters/PIXSELL
Donald Trump
INTV
13.03.2017.
u 17:45
Četvrta INTV konferencija ugostila je vodeće ljude svjetskog televizijskog biznisa koji su raspravljali o budućnosti TV industrije
Pogledaj originalni članak

U ljeto 2004., za večerom u jednom newyorškom restoranu, Donald Trump, nedugo po završetku prve sezone “Pripravnika” (The Apprentice), ultimativno je od Marka Burnetta, kreatora showa, i Jeffa Zuckera, tadašnjeg šefa NBC Entertainmenta, zahtijevao povećanje svog honorara. Upravo u isto to vrijeme šestero glavnih glumaca u megapopularnim “Prijateljima” sa Zuckerom je ispregovaralo pojedinačne honorare u iznosu od milijun dolara po epizodi.

Razgovor s Trumpom postajao je sve neugodniji, Burnett se u jednom trenutku ispričao i napustio restoran, da bi kratko nakon toga Trump zagalamio: “Želim honorar kakav imaju glumci u ‘Prijateljima’, i to u zbroju, dakle šest milijuna!”.

Zucker mu je mirno odgovorio kako je njegov zahtjev potpuno neprihvatljiv, štoviše rekao je kako ga ne planira platiti ni blizu milijun dolara, koliko su glumci dobivali pojedinačno. Trump se istog trenutka digao od stola i na odlasku rezolutno dobacio:”Nema druge sezone!” Sljedećeg dana, rano ujutro, Zuckera je probudio telefonski poziv. Zvao je Donald Trump: “Jeff, pristajem na tvoju ponudu.”

CNN i Trump

Možda se ova priča čini poput još jednog urbanog mita o Donaldu Trumpu, ali nije. U utorak, 7. ožujka, drugog dana konferencije pod nazivom Innovative Television (INTV), u prepunoj dvorani YMCA centra u Jeruzalemu, ispričao nam je to sam Jeff Zucker, danas čelni čovjek CNN Worldwidea, tijekom jednosatnog on-stage intervjua pod dramatičnim nazivom “Rat za istinu”.

Danas, 13 godina nakon što je dao zeleno svijetlo za “Pripravnika”, nakon što je Trumpa lansirao u sam vrh televizijskog šoubiznisa, nakon što mu je priskrbio globalnu slavu, Zucker je istom tom Trumpu postao “neprijatelj naroda”, na samom čelu kolone onih koje američki predsjednik naziva šljamom i širiteljima lažnih vijesti.

Na upit Yonit Levi, moderatorice, jedne od najuglednijih izraelskih televizijskih novinarki, smatra li da je CNN gotovo opsesivnim pokrivanjem i praćenjem Trumpa tijekom izborne kampanje zapravo izazvao kontraefekt i doprinio njegovoj pobjedi, Zucker je odgovorio niječno, ali i dodao da bi se danas, u istoj situaciji ipak ponio drugačije.

Glavna tema skupa bio je globalno rastući politički populizam, a ime Donalda Trumpa bilo je neizbježno u svakom pojedinačnom izlaganju i panel-diskusijama bez obzira na konkretne teme. U dva dana konferencije pokušalo se shvatiti u kojoj će mjeri politika i sentimenti javnosti oblikovati televizijske sadržaje i kako će televizijski nakladnici i producenti odgovoriti na ono što je postalo “nova normalnost” – politiku podjela i populizam. Ipak, na ključno pitanje, što će u turbulentnim vremenima tražiti publika, eskapizam i retroteme, povratak u “bolju prošlost” ili angažirani sadržaj i usmjeravanje i vođenje, nije do kraja jasno odgovoreno.

Uz neizbježnu politiku, na konferenciji je raspravljano o budućnosti digitalnih platformi, prije svega (ne)mogućnosti monetizacije sadržaja na njima, razmatrala se virtualna stvarnost, i s tehnološkog i s aspekta sadržajne primjene. Iznimno zanimljiv bio je razgovor s Li Ruigangom, predsjedavajućim China Media Capital Holdingsa, čovjekom kojeg nazivaju Rupertom Murdochom Dalekog istoka, koji je najavio snažnu kinesku ekspanziju u Hollywood i ostale centre angloameričkog šoubiznisa.

Konzumiranje programa

Zanimljiv je bio i razgovor domaćina Avija Nira, direktora Kesheta, s Danom Walden, predsjednicom Fox Television Groupa. Govorili su o kreativnim procesima iza velikih Foxovih hit-serija kao što su Glee i Empire. Dana Walden govorila je o načinima suradnje sa svojim ključnim showrunnerima i producentima. U jednom trenutku razgovor je zašao u područje marketinške evaluacije formata, razgovaralo se o promjeni načina na koji gledatelji konzumiraju televizijske sadržaje i polaganom odumiranju linearne televizije.

“Ja više uopće ne gledam rejtinge od prethodne večeri kad ujutro dođem na posao jer su oni dobrim dijelom postali potpuno nevažni”, rekla je Walden i dodala: “Gledatelji konzumiraju program na potpuno drugačiji način nego prije nekoliko godina”.

Ulje na vatru, u sve očitijoj borbi između konvencionalne i digitalne televizije, odnosno streaming servisa, dodao je istog jutra u svom izlaganju John Steinberg, bivši direktor BuzzFeeda, a sada direktor digitalne videonews platforme Cheddar.

“Za publiku mlađu od 60 godina tradicionalni model televizije više ne postoji, umro je”, ustvrdio je Steinberg. “Broj gledatelja linearne televizije u dobnoj skupini od 18 do 24 godine opao je 45 posto u posljednjih 10 godina, a svi budući gledatelji koji su sada mlađi od 10 godina nikada neće gledati televiziju kakvu mi danas poznajemo”.

Od ostalih izlaganja zanimljiv jer bio nastup Franka Spotniza, showrunnera koji stoji iza 8 sezona Dosjea X. Spotinz je došao poslom u Europu, preciznije u London, prije šest godina, odmah nakon znamenitog štrajka američkih scenarista, i ostao živjeti tamo. Pokrenuo je vlastitu produkcijsku kuću, a trenutačno je u pripremama druge sezone povijesne serije Medici, koju režira naš Sergio Mimica Gezzan. Spotnitz je na vrijeme uočio da će eksplozija broja novih platformi za distribuciju dovesti do ogromne potražnje za sadržajem, ali i da će dobrom dijelu njih američke cijene od 3 do 4 milijuna dolara za sat vremena sadržaja biti neisplative te da će se američke kompanije nužno morati okretati drugim tržištima u potrazi za sadržajem koji si mogu priuštiti, a koji istovremeno zadovoljava visoke produkcijske standarde.

U tom smislu je Europa idealna. Istodobno, ono što Europa ne poznaje jest institut showrunnera i “scenaristička soba” (writers room). Dobro poznavanje obaju sustava rada, američkog, koji je čisti producentski i kojeg financira mreža ili studio, i europskog, koji se u najvećoj mjeri naslanja na redatelja/solo scenarista i koji se velikim dijelom financira iz javnih izvora, omogućilo je Spotnizu da uspostavi vlastiti model rada, hibrid koji čine najbolje stvari iz oba sustava. U tri godine, koliko postoji njegova tvrtka, Spotniz je već uspio ugovoriti šest velikih televizijskih dramskih projekata.

Veliku pozornost izazvalo je izlaganje Harrisa Diamonda, čelnog čovjeka McCann Worldwidea, drugog dana konferencije. Govoreći o utjecaju koji nekontrolirani ispadi Donalda Trumpa na društvenim mrežama imaju na pojedine brendove, kao što je to bilo u slučaju napada na Boeing, naglasio je kako je teško ustanoviti pravilo o onome što slijedi nakon toga.

“Klijentima stalno govorimo da ostanu mirni i suzdrže se od jakih i naglih reakcija. Naposljetku, ono što je jaka i velika vijest danas često sutra postane nešto sasvim beznačajno”, kazao je Diamond.

Zašto Englezi vole serije?

Značajna diskusija drugog dana konferencije vođena je između Adi Soffer Teeni, glavne menadžerice Facebooka za Izrael, i Scotta Reicha, predsjednika uprave Fullscreena. “Današnje mlađe generacije majstori su multitaskinga i to je fenomen koji sve medijske kuće naprosto moraju uzeti u obzir kad planiraju svoje željene dosege”, rekla je Soffer Teeni i dodala:” Za te generacije dan ne traje 24, nego 32 sata, i to zato što su oni sposobni unutar jednog sata napraviti daleko više stvari od nas”.

Konferencija je završila panelom o jednoj od najboljih prošlogodišnjih serija, “The Night Manager”, koja je nagrađena i Zlatnim globusom. U pitanju je ekranizacija romana Johna Le Carrea, a gledatelji u Hrvatskoj mogu je gledati na Pickboxu. U panelu su sudjelovali tvorci serije, poznati glumac Hugh Laurie, koji je uz jednu od glavnih uloga bio i producent, Susan Bier, redateljica serije, i Stephen Garrett iz produkcijske kuće Character Seven.

Komentirajući globalni trend u kojem, kad je u pitanju dramska produkcija, serije preuzimaju primat filmu, Laurie je u svom stilu kazao: “Mislim da je nama Britancima za ispričati neku priču format serije puno prihvatljiviji od filma. Amerikanci su skloni vjerovati da im se život može dramatično izmijeniti u 90 minuta. S druge strane, nema nijednog Britanca koji vjeruje da mu se neka životna situacija može promijeniti u toliko vremena, nama treba puno dulje”. Hugh Laurie u svom završnom komentaru na neki je način dao zaključak čitave konferencije, koja se održavala u svjetlu dramatičnih promjena unutar medijskog svijeta, ali i izvan njega: “Ono što me doslovno užasava jest spoznaja da je današnji svijet upravo onakav kakvim se čini. To je jebeni zločin!”    

>>Kako je Ivanka Trump zabila nož u leđa ocu Donaldu

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DU
Deleted user
18:27 13.03.2017.

Podrška Trumpu unatoc Sorosevoj dosadnoj te sve jeftinijoj dnevnoj propagandi .

Avatar superhik74
superhik74
21:02 13.03.2017.

Totalna izmisljotina, s obzirom da "pripravnik" (Aprentice) kreacija samog Trumpa a ne nikakvog Zuckera ili Burnetta. Nikakva bitna razlika jer su sve televizijske mreze poznatije danas kao fake news u vlasnistvu cionista koji se samo sele s jedne na drugu rukovodecu funkciju i kao sto cujemo hvale po Jeruzalemu svojim izmisljotinama.

Avatar mason
mason
21:26 13.03.2017.

Trumpu bi bolje bilo da se drzao onog u cemu ima iskustvo i sto mu ide od ruke tj televizijskog soubiznisa a politika nije za njega .Toliko tog je obecao u kampanji a nisto od tog ne moze da ispuni.