Tunel Sveti Ilija, kojim će se povezati Imotska krajina s Makarskim primorjem, bit će pušten u promet u lipnju, a prolaz kroz njega će se naplaćivati. Cijena tunelarine, kako doznajemo, bit će otprilike 20 kuna za osobna vozila. Ministarstvo prometa, pomorstva i veza, naime, predložilo je Vladi da se u tunelu kroz Biokovo dugom 4249 metara uvede sustav naplate, a taj će prijedlog po svemu sudeći biti prihvaćen.
Skupo održavanje
U Hrvatskim autocestama ipak još uvijek su oprezni pa kažu da se naplata prolaza kroz tunel sveti Ilija razmatra i to zbog visokih troškova održavanja tunela pa navode da samo troškovi opremanja Centra za upravljanje i kontrolu prometa iznose 5,4 milijuna kuna, da su troškovi održavanja i upravljanja 10 milijuna kuna godišnje, a troškovi izvanrednog održavanja procijenjeni su na 10 milijuna kuna u 10 godina. Usto, kao argument za uvođenje tunelarine navode i visoku cijenu gradnje tunela – 530 milijuna kuna. O konkretnoj cijeni prolaza kroz tunel u HAC-u još ne žele govoriti, no kažu da će pripremiti cjenik sukladno svim zadanim parametrima te da će za lokalno stanovništvo razmotriti povoljniju cijenu.
No, iako Vlada još nije odobrila naplatu prolaza kroz tunel sveti Ilija, u HAC-u su ipak već krenuli u nabavku sustava naplate za taj tunel i to bez javnog nadmetanja. Pokrenut je pregovarački postupak izravnog ugovaranja s francuskom tvrtkom GEA, čiji je sustav naplate već ugrađen na autocestama pod HAC-ovom ingerencijom. A cijeli taj posao vrijedan je 8,1 milijun kuna. S obzirom na to da će sustav naplate tunelarine kroz Bikovo biti odvojen od sustava naplate na autocestama, jer se tunel ne nadovezuje na te prometnice, postavlja se pitanje zašto HAC nije raspisao javno nadmetanje za sustav naplate u Svetom Iliji i tražio da on bude kompatibilan s postojećim sustavom.
Iskustvo i reference
– S obzirom na to da se sustav mora pouzdano integrirati u postojeći sustav naplate cestarine, uključujući sve nove, kao i postojeće funkcionalne zahtjeve, te da je konzorcij GEA/CSSI izvođač radova na isporuci, ugradnji, puštanju u rad i održavanju opreme sustava naplate cestarine HAC-a, a imajući u vidu opseg isporuke, smatramo da jedino navedeni konzorcij svojim iskustvom i referencama može izvršiti isporuku traženog sustava – tvrde u HAC-u.
Dodaju da je u iznosu od 8,1 milijun kuna, koliko će platiti sustav naplate u Svetom Iliji, uz deset automata za naplatu uključena i sva ostala potrebna oprema – automatske električne brklje, automatski sustav za klasifikaciju vozila, sustav ENC-a.... Vrijednost jednog automata za naplatu cestarine je oko 55.000 eura.
he..he.. Drzava i gradani isfinanciraju gradnju tunela a onda HAC prisvoji tunel sebi pa vi tupavi gradani opet placajte..