– Ne mogu se oteti dojmu da se nepoštivanje putničkih prava, oglušivanje na ikakav pokušaj razgovora i rješenja, pa i diskriminacija koju smo moja obitelj i ja doživjeli u zračnoj luci u njemačkom Düsseldorfu dogodila zato što su smatrali da nismo državljani Europske unije! Neću prijeći preko poniženja svoje obitelji kao ni uskraćivanja prava koja mi pripadaju. Hrvati nisu i ne smiju biti građani drugog reda u EU i neću se pomiriti s tim da nas se ne tretira kao ostale! – ogorčen je Ivica Žuro iz Splita koji ne može zaboraviti ružnu scenu u zračnoj luci Düsseldorf, kada se sa suprugom, dvoje djece i nećakinjom želio ukrcati u avion Germanwingsa za Split.
Sve po protokolu
Karte su čekirali, kako protokol nalaže, sat i 15 minuta prije leta, predali su prtljagu, na vrijeme krenuli na ukrcaj i prošli aerodromsku kontrolu, a kada su zbog gužvi na aerodromu 10 minuta prije polijetanja došli do izlaznih vrata predviđenih samo za let za Split, osoblje ih nije htjelo pustiti dalje uz obrazloženje da su zakasnili.
– Netom prije nas došao je još jedan čovjek sjevernjačke fizionomije lica koji je savršeno govorio njemački i njega su pustili ne trepnuvši te ne pitavši ništa, dok su nas zadržali iza zatvorenih vrata. Nećakinja se rasplakala, mi ostali bili smo osupnuti, a ja sam ih pokušao uvjeriti da se stvar lako može riješiti tako da nas otprate do 200 metara udaljenog aviona koji još može poletjeti na vrijeme i u koji je još trajao dovoz i utovar prtljage. Ali nisu me željeli ni pogledati, a kamoli saslušati i pustiti u zrakoplov. Osjećali smo se zaista kao građani drugog reda! – kaže Žuro.
Da situacija bude još luđa, zrakoplov Germanwingsa za Split kasnio je 40 minuta i to zato što su morali iz njega izvaditi prtljagu obitelji Žuro! Žurini su kupili nove karte na šalteru Lufthanse, koja je vlasnik Germanwingsa, i iz Kölna se istog dana vratili u Hrvatsku, ali gorak okus poniženja nije zaboravljen. Baš zbog troje djece koja su bila s njim i suprugom, Ivica Žuro nije mogao dopustiti da sve tek tako prođe. Educirao se o svojim pravima i počeo je s pisati e-mailove odgovornima u Germanwingsu i Lufthansi.
– U početku me nisu shvaćali ozbiljno, a onda su ponudili mrvice. Nude mi povrat dijela taksi za karte koje sam pošteno platio, a nisam dobio uslugu, ali znam svoja prava. Hrvatska je članica EU i mi za uskraćen prijam u avion, osim u slučaju više sile, imamo pravo na minimalnih 250 eura po osobi plus refundiranje troškova za nove avionske karte. EU štiti potrošačka prava svojih građana, to znači i moje obitelji, kao i ostalih više od pola milijuna putnika godišnje koje Germanwings uz dobru zaradu preveze u Hrvatsku, od čega je dobar dio stanovnika Dalmacije i Hercegovine. Ne dobijemo li odštetu u zakonskom roku, izvansudskim putem, angažirat ću njemačkog odvjetnika i tužiti ih! – odlučan je Žuro. Dodaje da ovdje može biti riječi i o diskriminaciji jer su putnika iz Njemačke koji je došao neposredno prije njih pustili pa će i to uključiti u eventualnu tužbu.
Poruke podrške
Žuro je o svom iskustvu pisao i na društvenim mrežama pa mu se javljaju ljudi koji su imali slična neugodna iskustva.
– Primio sam desetke poziva i poruka iz Hrvatske, Njemačke, pa i SAD-a i Australije u kojima mi se javljaju ljudi zadovoljni što se konačno jedan Hrvat odlučio ne dopustiti da ga u EU ponižavaju! – zaključuje Žuro.
a drugog putnika jesu ______ vjerovatno bi i njega pustili da se znao pristojnije ponasati i odkud sada zna da drugi putnik nije npr. najavio opravdano zakasnjenje s nekog drugog leta i sl. .