Od skromnih početaka do liderske pozicije u Hrvatskoj:

U 30 godina poslovanja Tommy je pokazao što znači uspješna poslovna strategija

Foto: Tommy
U 30 godina poslovanja Tommy je pokazao što znači uspješna poslovna strategija
25.10.2023.
u 10:38
Prije 30 godina pod imenom Tommy bilo je otvoreno tek nekoliko prodajnih mjesta u Dalmaciji, a danas kompanija broji čak 226 prodajnih mjesta diljem Hrvatske i ima više od 4300 zaposlenika. Njihova poslovna strategija razvija se u više smjerova i obuhvaća nekoliko važnih ciljeva
Pogledaj originalni članak

Definitivno vodeći trgovački lanac na području Dalmacije i hrvatskog priobalja jest Tommy, koji je na svoje poslovno putovanje i druženje s potrošačima krenuo još prije više od tri desetljeća. Iz skromnih početaka, s otvorenih tek nekoliko manjih poslovnica po Dalmaciji, uz stalna ulaganja u unapređivanje poslovanja, ali i širenje asortimana po najpovoljnijim cijenama za vrhunsku kvalitetu, Tommy se plasirao na poziciju šestog trgovačkoga lanca u Hrvatskoj, a i dalje bilježi kontinuirani rast prihoda i tržišnog udjela.

Po ukupnom prihodu u top 25 kompanija

Rezultati poslovanja bez sumnje su stavka koja govori o uspješnosti kompanije. Kada je Tommy u pitanju, brojke govore puno toga o uspješnosti poslovne strategije, ljudima koji čine kompaniju, ali i odnosu prema potrošačima. S ciljem da prate potrošačke trendove i svojim kupcima izlaze ususret osmišljavajući akcije s proizvodima, koji su kvalitetni, Tommy je postigao reputaciju “user friendly” trgovine. Stoga, ne čudi što je 2022. godine ušao u top 25 hrvatskih kompanija s najvećim ukupnim prihodom, uprihodivši  546,45 milijuna eura. Prema podacima AZTN-a, Tommy ima najveći tržišni udio u sve četiri dalmatinske županije: Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj, Zadarskoj i Dubrovačko-neretvanskoj.

Foto: Tommy

Uvode se nove strategije u smjeru održivog poslovanja

Bez novih projekta, nema razvoja poslovanja niti napredovanja na tržištu. No kako u Tommyju kontinuirano rade na novim projektima, u budućnosti možemo očekivati samo jačanje njegove liderske pozicije.  

Jedan od novih projekata je i logističko-distribucijski centar, koji se gradi u poslovnoj zoni u Dugopolju, a riječ je o strateškoj investiciji koju smatraju jednom od najvažnijih u 30 godina postojanja tvrtke. Budući distribucijski projekt u Dugopolju novi je iskorak u poslovanju jer će optimalizacijom i racionalizacijom logističkih procesa objediniti nekoliko skladišnih lokacija, na kojima posluje, u jednu lokaciju, tehnološki opremljenu prema najsuvremenijim standardima u skladu s kriterijima održivog razvoja.

Ukupna vrijednost ovoga projekta je 45 milijuna eura, a radovi se izvode na zemljištu površine 80.000 četvornih metara. Poslovni će objekt obuhvatiti 38.000 četvornih metara bruto površine, od čega je skladišni kapacitet 35.000 paletnih mjesta s nekoliko temperaturnih režima skladištenja, a projekt uključuje i instalaciju solarnih panela na zgradi. Očekuje se da će u poslovnom kompleksu LDC-a raditi oko 250 radnika.

U potpunosti okrenuti potrebama potrošača

Potrošači i njihove potrebe uvijek u središtu planiranja poslovne strategije Tommyja. I prije nego što je pokrenuta poznata kampanja #TvojeMisto, potrošači su shvatili gdje je pravo mjesto za nabavku svega što im je potrebno za svakodnevni život. Poslovna filozofija Tommyja temelji se na potpunoj prilagodbi tržištu i potrebama, navikama i željama potrošača. I opet brojke govore same: u 226 prodajnih mjesta u Hrvatskoj, koja su rasprostranjena diljem devet hrvatskih županija, bilježi se dnevna posjećenost od 300.000 kupaca.

Kako bi Tommy bio još više dostupan potrošačima, uvedeni su novi prodajni kanali koji su oduševili kupce. Tommyjev webshop u rekordnom je roku osvojio regiju, a uvođenjem express dostave, s prosječnom duljinom trajanja od samo 45 minuta, otišao i korak dalje. Usluga brze dostave dostupna je u šest gradova: Splitu, Dubrovniku, Šibeniku, Zadru, Rijeci i Zagrebu.  

Scan&Go, dodatak mobilnoj "Tommy" aplikaciji, kupcima omogućava da, koristeći svoje pametne telefone, skeniraju proizvode i cijeli proces kupnje obave gotovo potpuno samostalno, a pritom će ostvariti znatnu uštedu vremena.

Foto: Tommy

Vrhunska kvaliteta mesa, svježeg povrća i voća

Ovaj trgovački lanac ne bi mogao ostvariti lidersku poziciju bez kvalitete proizvoda koje nudi u svome prodajnom asortimanu. Zastupljenost hrvatskih proizvoda veća je 70 posto, a potpora domaćoj proizvodnji strateška je odrednica te trajni interes ove kompanije. Asortiman koji nudi na prodajnim mjestima strukturiran je prema željama i potrebama kupaca, a posebna pozornost posvećena je ponudi svježih namirnica, koje najčešće dolaze od lokalnih dobavljača, što kupcima jamči svježinu i kvalitetu namirnica.

Strateška povezanost s Tommyjem osigurava proizvodnim tvrtkama Petason i Bobis, adekvatnu popunjenost proizvodnih kapaciteta i zastupljenost na tržištu te poslovanje koje jamči daljnji tehnološki razvoj i investicije.

Foto: Tommy

Petason je jedna od vodećih industrija u segmentu proizvodnje svježeg mesa i mesnih prerađevina te, zahvaljujući rastu i razvoju maloprodajnog sustava Tommy, ostvaruje izvrsne poslovne rezultate. Dnevni plasman proizvoda je između 50 i 70 tona mesa i mesnih prerađevina, u asortimanu koji obuhvaća više od 250 vrhunskih mesnih proizvoda.

Tvrtka je u zadnjih 5 godina u cilju razvoja i praćenja tržišnih trendova investirala više od 7 milijuna eura u tehnologiju i opremu, a proizvodnja se odvija prema najvišim standardima što potvrđuju i prehrambeni certifikati IFS, ISO i HACCP koji jamče sigurnost i kvalitetu proizvoda.

Bobis, tvrtka koja je također integrirana u sustav Tommy grupe, a njihovi su pekarski proizvodi prisutni u prodajnoj mreži Tommyja, ali i u 55 vlastitih prodajnih mjesta. Ukupni proizvodni asortiman sastoji se od 400 pekarskih i slastičarskih artikala, s potencijalom širenja asortimana kroz nove proizvodne inovacije, kao što su ručno rađeni kruhovi, proizvodnja zdravih proizvoda bez aditiva, s manjim udjelom soli uz primjenu prirodnih kvasaca – „kiselih tijesta“, koja su suštinski otklon od industrijskog pristupa pekarskoj i slastičarskoj proizvodnji.

Foto: Tommy

Optimalan omjer cijene i kvalitete

Unapređenje asortimana i kvalitete proizvoda pod privatnim robnim markama, u skladu sa zahtjevima tržišta, kontinuiran je proces u Tommyju, pa je tako lansirana i robna marka T!, koja obuhvaća velik broj artikala u raznim kategorijama i, što je potrošačima najvažnije, predstavlja optimalan omjer cijene i kvalitete proizvoda.

U asortimanu privatnih marki više je od 600 proizvoda koji se prodaju u nekoliko linija robne marke: osim T!, tu su još i Delicato, Bondi, Bellasana, Primax, Domax, Spectar... 

Foto: Tommy

Tommy brine za svoje zaposlenike i za lokalnu zajednicu

Velika snaga Tommyja su i njegovi zaposlenici, koji svojim odgovornim radom ključno doprinose razvoju tvrtke. Ovaj trgovački lider ima više od 4300 zaposlenika, s povezanim društvima oko 5000, što ga čini najvećim poslodavcem u ovom dijelu Hrvatske. Značajna sredstva ulažu se i u razvoj ljudskih potencijala kroz podizanje plaća i ostalih materijalnih uvjeta pa je tako i u 2022. godini i tijekom 2023. godine tvrtka značajno podigla razinu ukupnih primanja svojih zaposlenika, čime je postala jedan od najpoželjnijih poslodavaca.

Također, aktivnostima društveno-odgovornog poslovanja, često u suradnji i s lokalnom zajednicom, kompanija potiče razvoj društva, a dio svoga poslovnog uspjeha prenosi na širu zajednicu. Tommy od svojih prihoda odvaja pozamašne svote za sponzoriranje i donacije brojnim sportskim klubovima, kulturnim, društvenim, humanitarnim i tradicijskim događajima te institucijama i pojedincima – Viteško alkarsko društvo Sinj – Alka, Festival dalmatinskih klapa Omiš, Splitski festival, Večeri dalmatinske pisme Kaštela, Sportske igre mladih, Split Maraton, Maraton lađa, Taste the Mediterranean…

Ulaskom u projekt "Zajedno protiv otpada od hrane", Tommy u svakodnevnom i direktnom kontaktu s potrošačima radi na osvještavanju ovoga ekološkog problema i edukaciji o mogućnostima manjeg bacanja hrane u želji da se Hrvatska približi zacrtanom cilju smanjenja otpada od hrane za 30 posto tijekom sljedećih pet godina.

Tvrtka brine o zaštiti okoliša i ulaže u strojeve za baliranje kartona, folije, plastike i drva, a u planiranim razvojnim projektima koristit će sve mogućnosti korištenja obnovljivih i ekološki prihvatljivijih izvora energije, kako bi dali svoj doprinos energetskoj tranziciji.

Stoga, nije čudo da je Tommy nositelj nekoliko međunarodnih certifikata koji potvrđuju kvalitetu poslovanja, među ostalima je od 2019. godine nositelj i međunarodnog certifikata "Customers' Friend – Vrhunska izvrsnost", koju im je dodijelila međunarodna organizacija ICERTIAS (International Certification Association) sa sjedištem u Zürichu, u Švicarskoj.

Sadržaj donosimo u suradnji s Tommyjem.

 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr