Dinko Vodanović, najpoznatiji istraživač zrakoplovnih nesreća u Hrvatskoj, u subotu je i službeno primio rješenje o otkazu nakon što je ravnatelj Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Bojan Šenjug protiv njega pokrenuo disciplinski postupak uz optužbu da je naštetio ugledu RH.
A naštetio je ugledu RH jer je e-mailom poslao tekst Večernjeg lista o spornom imenovanju Šenjuga, kojeg se povezuje s ministrom Hajdašem Dončićem, i njegove zamjenice Anite Koprivnjak, kćeri pomoćnika ministra obrane Viktora Koprivnjaka, za čelnike Agencije.
Kome ste i zašto slali tekst o imenovanju Šenjuga i Koprivnjak?
Tekst sam poslao na više adresa u Hrvatskoj, stručnjacima iz prometa te u europske institucije koje se bave prometom i istraživanjem nesreća. A želio sam ih time upozoriti da su u Hrvatskoj na čelo Agencije koja se bavi istraživanjem nesreća došli ljudi koji nemaju nikakvog iskustva u zračnom, željezničkom i pomorskom prometu. Iz EK su odmah tražili od hrvatske strane da se očituje o tome što je napisano u tekstu iz Večernjeg lista. Zatražio sam od Državnog inspektorata i da izvrši uvid u natječajnu dokumentaciju, no koliko znam, nije poduzeo ništa.
Kakve su reakcije EU i vaših kolega na otkaz koji ste dobili?
Javili su mi se ljudi iz Europske komisije i brojni moji kolege istražitelji iz Europe. Svi su zgranuti zbog čega sam dobio otkaz i ne mogu vjerovati da mi se to događa.
I što nakon što se očitujete o rješenje o otkazu, za što imate rok od 15 dana?
Pričekat ću da pismeno dobijem sve i potom će moj odvjetnik početi s radom na mojem slučaju. Naravno, tužit ću Agenciju za nezakonit otkaz.
Je li slanje teksta e-mailom bio stvarni razlog za uručivanje otkaza ili samo povod?
Ionako su me htjeli izbaciti iz Agencije jer su donijeli novo unutarnje ustrojstvo u kojem više nije bilo mjesta za mene. A zašto su me se htjeli riješiti, o tome još ne želim javno govoriti dok ne budem siguran u to i ne dovršim svoju istragu.
Pokušavaju li se zataškati nesreće?
Mogu reći samo to da je lani broj prijavljenih događaja koji bi mogli ugroziti sigurnost u zračnom prometu u Hrvatskoj pao 20 posto, dok je od 1. siječnja ove godine do mojeg otkaza broj tih prijava smanjen čak za 80 posto.
Kakve će posljedice, prema vašem mišljenju, imati takvo kadroviranje u Agenciji za istraživanje nesreća?
Ljudi bez ikakvog iskustva u tom poslu su opasni jer potenciraju propuste u procjeni sigurnosti. Oni također ne mogu biti na adekvatnoj razini s kolegama istražiteljima iz Europe koji su stručni i imaju bogato iskustvo u tom poslu.
>>Ravnatelj Agencije Hajdašev Zagorac, a zamjenica kći pomoćnika ministra obrane
>>Vodanović i službeno dobio otkaz zbog slanja Večernjakovog teksta
Hvala dragom Bogu kod nas su kao maloj zemljici nesreće zrakoplova ultra rijetke i pitam se kaj nama uopće treba ta Vodanovićeva služba ili Agencija. Naravno netreba nam isto ko i mnoge druge "agencije" i instituti. Osim naravno za uhljebljivanje na visokim plaćama i privilegijama ljudi koji realno gledano nemaju kaj delati godinama i godinama. Pa bi Vodanović da kojim slučajem ima dobrobit RH na pameti na odlasku poradio na ukinuću te ultra skupe ekipe koja nam netreba a ako zatreba da se pozovu ameri ili rusi na tjedan dva i bok.