U talijanskom gradu Genovi urušio se vijadukt Morandi pri čemu je poginulo više od 35 ljudi. Vijadaukt se urušio oko 11:30 sati po lokalnom vremenu uslijed jakih kiša.
20:45 sati Nakon urušavanja vijadukta u Genovi spasilačke službe i dalje su u potrazi za preživjelima i tijelima stradalih, a prema posljednjim informacijama koje je objavila agencija ANSA u nesreći je poginulo najmanje 35 osoba.
"I dalje pokušavamo izvuči preživjele iz ruševina", rekla je Alessandra Bucci, službenica policije u Genovi, te dodala kako se nadaju da će pronaći još živih ljudi. Za sada je 16 osoba hospitalizirano, od kojih je deset u kritičnom stanju.
Pogledajte snimku rušenja viadukta u Genovi
19.00 sati Oko 300 vatrogasaca djeluje na mjestu nesreće, a kao pomoć pri pronalasku stradalih koriste se i psi tragači. Spasioci će nastaviti potragu i po noći.
"Most se iznenada srušio sa svime što na njemu nalazilo. Bio je tu uistinu apokaliptičan prizor, nisam mogao vjerovati svojim očima", rekao je motorist Alessandro Megna, koji se našao na mjestu događaja.
18.00 sati Iz ureda premijera Giuseppea Contea rečeno je kako je on na putu za Genovu i da će ostati ondje do srijede. Ministrica obrane Elisabetta Trenta kazala je da vojska može ponuditi ljudstvo i vozila kao pomoć u spašavanju.
17:30 sati Talijanski ministar unutarnjih poslova Matteo Salvini objavio je da je pri urušavanju vijadukta u utorak u Genovi poginulo najmanje trideset osoba, dok su prethodni podaci govorili o najmanje 22 žrtve, te je upozorio da se radi o "neprihvatljivom propustu".
"Zahvaljujem vatrogascima, profesionalnim spasiocima i dragovoljcima koji su odmah intervenirali i dalje traže preživjele. Nažalost, potvrđeno je da je smrtno stradalo tridesetak osoba i puno je teško ozlijeđenih", rekao je Salvini na konferenciji za novinare u Cataniji, na Siciliji. Dodao je da se "obvezuje Talijanima da će ustrajati do kraja u pronalaženju odgovornih za tu katastrofu jer nije prihvatljivo na taj način umrijeti u 2018. godini".
"Prošao sam tim vijaduktom stotinama puta i učinit ću sve da pronađemo imena odgovornih. Neprihvatljivo je da se tako umire u Italiji", zaključio je Salvini.
Euroskeptični ministar, čelnik krajnje desne stranke Liga, također je spomenuo da su potrebna ulaganja u brojne talijanske dotrajale infrastrukture.
16:30 sati Među poginulima je i djevojčica. Operacija spašavanja i dalje traje zbog čega se očekuje rast broja žrtava.
Riječ je o mostu Morandi koji povezuje dvije strane Genove i vodi do Savone i Ventimiglie.
S vijaduktom su propali i deseci automobila, a sve hitne službe na mjestu su događaja te spašavaju preživjele.
Urušilo se 200-tinjak metara mosta koji prelazi preko naseljenog područja, no veći dio pao je na tračnice koje su ispod njega. Most je pao s visine od otprilike 100 metara.
Za sobom je povukao i automobile koji su u tome trenutku vozili autocestom, a vjeruje se kako se njih dvadesetak nalazi ispod ruševina.
Obnovljen prije dvije godine
Vijadukt Morandi pušten je u promet 4. runa 1967. nakon četiri godine gradnje. Nazvan je po projektantu, inženjeru Riccardu Morandiju, dug je 1.182 metra te je niz godina meta kritika zbog svoje problematične konstrukcije, pišu talijanske novine Corriere della Sera koje dodaju da se urušio možda upravo zbog toga.
Vijadukt koji prolazi iznad trgovačkih centara, tvornica, stambenih zgrada, željezičke pruge Genova-Milan i rijeke Polcevera, te je dio autoceste A10, bio je tema rasprava inženjera zbog velikih troškova održavanja koji su u jednom trenutku trebali prestići same troškove izgradnje, zbog čega su neki čak zahtijevali da se on sruši i sagradi novi.
Reuters piše kako je most obnovljen prije dvije godine, a upravitelj autoceste istaknuo je da su u vrijeme kolapsa trajali radovi učvršćivanja njegovih temelja te da je vijadukt bio pod stalnim nadzorom.
Repubblica prenosi izjavu četveročlane obitelji u stanju šoka o tome da je u 10,35 munja pogodila jedan od stupova vijadukta, nakon čega se cement počeo raspadati, no navodi se kako je vjerojatno riječ o sugestiji u traženju razloga o mogućem uzroku nesreće.
Bitno je da EU investira milijarde u one garave iz Afrike koji bi kruha bez motike, a infrastruktura u Europi je dobrim dijelom u katastrofalnom stanju!