Dok dođeš na red možeš se samo još više razboljeti – komentar je brojnih Karlovčana koji nestrpljivo čekaju svoj red da bi se na šalterima centralnog naručivanja predbilježili za neku od usluga u Općoj bolnici Karlovac.
Ukinuti telefoni
Ta je ustanova prva u Hrvatskoj primijenila novi sustav naručivanja koji je pacijentima omogućio da se naruče i telefonski. Zbog zlouporaba to je ubrzo ukinuto. Međutim, centralnim naručivanjem omogućeno im je da se za pregled specijalista naruče i elektroničkom poštom ili telefaksom. Čini se da je za mnoge to veliki problem, jer većina se ipak odlučuje za čekanje u redu.
– Svaka novina ima poteškoća, pa i ova, zbog čega su se pojavila i opravdana negodovanja pacijenata. Dobra je strana tog sustava što sada više nema dolazaka u bolnicu preko teta, stričeva i drugih veza. Postoji red koji se mora poštivati, a vidljive su i liste čekanja za sve naše usluge – odgovara ravnatelj karlovačke bolnice dr. Nedjeljko Strikić. Dodaje da šalteri za centralno naručivanje rade osam sati dnevno. Najveće su gužve od 9 do 11 sati, dok ih rano ujutro i poslije 13 uopće nema. Poziva pacijente na strpljenje, jer se radi na novim projektima zahvaljujući kojima bi nezadovoljnih trebalo biti puno manje.
Pacijenti neće više lutati
– Uvest ćemo poseban sustav da bi sve naše ambulante bile povezane s centralnom jedinicom naručivanja. Pacijenti više neće lutati po šalterima. Trebat će neko vrijeme da se to realizira. Isto tako svi problemi oko čekanja za naručivanje trebali bi biti riješeni kada za ljeta zaživi projekt ‘'pametne kartice'’ kojom će liječnici obiteljske medicine odmah moći naručiti pacijenta za bolnički pregled – napomenuo je prvi čovjek Opće bolnice Karlovac dr. N. Strikić. Koliko su tražene usluge karlovačke bolnice potvrđuje i podatak da je lani na bolničkom liječenju bilo 17.000 osoba, a više od 300.000 koristilo je usluge bolničkih ambulanti.
U jednu zagrebačku bolnicu poslala sam mail-om scan uputnice pred 10-ak dana, a odgovora nema. Tada sam višekratno zvala kad ću dobiti termin, a odgovor je bio da će oni nazvati. Svi koji su u međuvremenu došli na šalter saznali su za termin odmah (ma kad on bio). Znači ili moraš imati faks,ili moraš imati PC sa skenerom ili cipel-cugom u bolnicu. To sve nema veze s centralnim naručivanjem.