VLADINE MJERE

Ministarstvo objavilo koliko su pale cijene: Neki proizvodi jeftiniji i više od 50 posto

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Konzum počeo s dvojnim iskazivanjem cijena
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Uvođenje eura dovelo je do poskupljenja što su mnogi poslovni subjekti iskoristili
19.09.2023.
u 11:15
Nakon posljednjeg unosa podataka vidljivo je kako je Konzum plus d.o.o. snizio cijene za ukupno 148 proizvoda, Tommy d.o.o. za 152, a KTC d.d. za 84 proizvoda - kažu iz ministarstva.
Pogledaj originalni članak

U odnosu na zadnji dan lanjske godine iznosi potrošačkih košarica koje se prate putem web aplikacije Kretanje cijena od ponedjeljka su pali gotovo 10 posto, priopćili su iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Cijene pojedinih artikala pale su, naime, sukladno Odluci o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda u trgovini na malo (Narodne novine, br. 107/23) temeljem odredbe članka 6. Zakona o iznimnim mjerama kontrole cijena (Narodne novine, br. 73/97, 128/99 i 66/01) kojom se određuju najviše maloprodajne cijene za određene proizvode za što je kao relevantan datum za usporedbu cijena uzet datum 31. prosinca 2022., kažu iz ministarstva.

Riječ je, podsjetimo, o 30 grupa proizvoda – sedam kojih su cijene bile zaključane u prethodnim paketima mjera pomoći Vlade (suncokretova ulja, trajnog mlijeka (2,8 m.m.), oštrog i glatkog brašna, bijelog kristal šećera, cijelog pileta te svinjskog mljevenog mesa), te nova 23 proizvoda - toaletni papir 3-slojni (10 rola), riža dugog zrna (1 kg), jogurt (čašica i bočica 180-200 g), sir gouda (1 kg), mrkva (1 kg), krumpir (5 kg), špageti (pakiranje od 500 g), svježa jaja (M, kavezni uzgoj), svinjski i juneći vrat, hrenovke (pileće ili pureće), hamburger, šareni grah, pasirana rajčica (500 ml, tetrapak), limun, jabuka gala, mliječna čokolada (80-100 g), sirup sa šećerom (1 l), pasta za zube (125 ml), gel za tuširanje (250 ml), šampon (1 l), higijenski ulošci i pelene (standardni).

POVEZANI ČLANCI:

Najveća pojeftinjenja, veća od 40, pa i 50 posto, bilježe se u kategorijama pelena, toaletnog papira, higijenskih uložaka, mliječne čokolade, špageta te riže, tako da je s današnjim danom, a nakon najnovijeg unosa podataka, razvidno kako je potrošačka košarica Konzuma plus, s ukupno 365 proizvoda, jeftinija za 5,35 posto te iznosi 927,60 eura (6989,04 kuna). Potrošačka košarica trgovačkog lanca Tommy s 365 proizvoda iznosi 914,39 eura (6889,37 kuna) te je jeftinija za 8,56 posto. I potrošačka košarica KTC s ukupno 349 proizvoda pojeftinila je za 4,34 posto te sada iznosi 920,80 eura (6937,66 kuna).

- Nakon posljednjeg unosa podataka vidljivo je kako je Konzum plus d.o.o. snizio cijene za ukupno 148 proizvoda, Tommy d.o.o. za 152, a KTC d.d. za 84 proizvoda - kažu iz ministarstva.

Košarice od oko 365 proizvoda koje ta tri lanca samostalno dostavljaju od kraja lanjske godine čini 80-ak najprodavanijih kategorija s 365 proizvoda. Koliko je u odnosu na zadnji dan lanjske godine pojeftinilo proizvoda u preostalih sedam top trgovačkih lanaca u Hrvatskoj – Sparu, Lidlu, Kauflandu, Studencu, Mlinu i pekarama, Plodinama i KTC-u - iz resornog ministarstva nisu pobrojali. S obzirom da se ti lanci nisu usuglasili s MINGOR-om oko dostavljanja cijena, posebni popisivači, vanjski suradnici ministarstva, cijene u njima prate tek od sredine ožujka.

VIDEO Karolina Vidović Krišto izbačena iz Sabora

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

EF
Efendi
11:59 19.09.2023.

Demagogija! Prodaja magle!

PA
partijaner
11:25 19.09.2023.

jasno je da s mjerama idu sada nakon sezone kad su pustili trgovce da lijepo zarade od milijuna turista koji su bili na ljetovanju pa je sad red da i trgovci malo stisnu remen u korist domaćih ljudi. za to pohvale vladi (za mnoge druge stvari-ne!)