Iz Udruge njemačkih gradova najavili su da će od vlade u Berlinu tražiti da vlasnici većih automobila plaćaju skuplji parking. Trend je da ljudi sve više kupuju velike aute, što je u potpunoj suprotnosti s postavljenim ciljevima zaštite okoliša i smanjenja potrošnje energije. Prema Saveznoj upravi za motorni promet, gotovo 30 posto od 2,65 milijuna novoprodanih vozila prošle godine bili su SUV-ovi. Stoga je, kažu, očito da stvarne troškove parkiranja i vožnje treba pripisati velikim vozilima. Ideju o proširivanju parkirnih mjesta ili prenamjenu višeetažnih parkirališta za sve veći broj terenskih vozila ocijenili su apsurdnom, prenosi de24live.de.
Berlin trenutačno ispituje može li se u budućnosti naknada za parkiranje naplaćivati na temelju veličine vozila. Rješenje se čini jednostavnim, a dio je koncepta kojim Senatski odjel za urbanizam želi smanjiti emisiju ugljičnog dioksida u središtu grada.
Postoji međusobna povezanost između veličine vozila i emisije CO2. Stoga se čini logičnim da bi vlasnik 2,69 metara dugog Smarta, koji ispušta 87 grama ugljičnog dioksida po kilometru, morao platiti manje od vozača gotovo dvostruko dužeg Mercedesa S-klase, koji ispušta 211 grama.
– Odlična ideja je da se naknade za parkiranje na javnim mjestima temelje na veličini vozila – kaže Petra Schäfer, profesorica planiranja prometa i javnog prijevoza na Sveučilištu primijenjenih znanosti u Frankfurtu.
No, Schäfer ne isključuje mogućnost pravnih i organizacijskih prepreka. Voditelj tima stručnjaka u Društvu za istraživanje cesta i prometa izradio je i preporuke za veličinu parkirnih mjesta. Najveći upravitelj parkirališnih mjesta u Europi Apcoa Parking, s 1,4 milijuna parkirnih mjesta na 8400 u 12 zemalja i godišnjom zaradom od oko milijardu eura, već godinama nudi XXL parkirna mjesta širine 3,50 metara za obiteljska i SUV vozila.
– Mnogi vozači spremni su prihvatiti nadoplatu. Smatramo da će u velikim gradovima prevladavati tarife parkiranja koje su prilagođene veličini vozila i trenutačnoj popunjenosti garaže.
Video: Kupio vozačku u BiH za 1200 eura pa se čudio: Nisam znao da je krivotvorena
Koja hrpa gluposti. Procitajte tekst Jamesa Freemana na Wall Street Journalu - “Why the energy transition will fail”. Elektricni automobili su teska obmana, fama o stetnosti dizelasa i benzinaca je cista floskula. Inace, 1 hektar šume godisnje apsorbira cca 12-15 tona CO2, fotosintezom ga pretvarajuci u glukozu i kisik. Jedno prosjecno osobno vozilo godisnje proizvede cca 4-5 tona CO2. Dakle jedan hektar sume kompenzira cca 3 osobna vozila. Na Zemlji ima trenutno cca 40 milijuna km2 suma. odnosno 4 milijarde hektara. Dakle, samo postojeće šume mogu kompenzirati čak 12 milijardi vozila. Hocete smanjiti CO2….? Sadite šume… i to nemilice.