JEDINSTVENO Obrt Vugrek izrađuje zračni tunel za simulaciju slobodnog pada

U Novom Golubovcu svatko će moći letjeti

22.01.2009.
u 16:25
Pogledaj originalni članak

U Novom Golubovcu radi se jedinstveni projekt u ovom dijelu Europe. Obrt Metalmix vlasnika Ivana Vugreka već nekoliko godina izrađuje metalnu konstrukciju vertikalnog zračnog tunela, odnosno simulatora slobodnoga pada.

Platforma za letenje na simulatoru koja nije dovršena


Kako je sve počelo
– Na zamisao smo došli prateći web stranice turističkih odredišta Europe i svijeta gdje slični objekti nude zabavu svim uzrastima, prateći trend padobranstva i skydivinga, a kako je Hrvatska turistička zemlja, mislili smo da jedan takav zračni tunel, postavljen na nekoj turističkome mjestu u našoj zemlji ili na području grada Zagreba.

Svojim dizajnom može krasiti prostor i poboljšati turističku ponudu – kažu Ivan Vugrek i njegovi sinovi Denis i Igor. Izrada simulatora počela je 2003. godine u hali i radionici, a dovršavanje se obavlja ispred općinske zgrade jer Vugreki u svom dvorištu nemaju dovoljno mjesta za 16 metara širok i devet metara visok vertikalni zračni tunel.

Glavni dizajner je Ivan Vugrek, u izradi projekta njemu i njegovim sinovima pomogli su stručnjaci iz Zagreba, a sam posao obavili su oni sami. Vertikalni zračni tunel je stroj koji stvara okomito zračno strujanje na kojem osoba može lebdjeti, pa na njemu mogu vježbati padobranci.

Trebaju samo naočale
Konstruktori su mnogo pozornosti posvetili dizajnu, kvaliteti i sigurnosti, pa na simulatoru može letjeti svatko, bez posebnih priprema jer se tehnika lebdenja svlada za minutu, a letač mora od opreme imati samo zaštitne naočale. Vertikalni zračni tunel će pokretati mercedesov dizelski motor od 1200 KS.

Simulator slobodnog pada ima svojstvo otvorena tipa s promjerom mlaza tri i pol metra, što omogućuje letenje trojici letača istodobno, a motor je dovoljno snažan da se postigne protok zraka brzine veće od 70 metara u seknudi, što letaču omogućuje lebdenje više od 10 metara iznad zaštitne mreže ili okomito, odnosno glavom prema dolje.

– Mi smo mala tvrtka i dosta smo se teško prihvatili tog posla. To je velik izazov i zato tako dugo traje, a i projekt je dosta skup. Uložili smo mnogo novca, vremena i truda. Nadamo se da ćemo prvi pokusni let izvesti još ove godine – kaže Ivan Vugrek. U obiteljski projekt uloženo je više od tisuću dijelova što strojno što bravarski sastavljeno u cjelinu tešku više od 50 tona.

Pogledajte na vecernji.hr