U ponoć je počelo prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju. Potpise prikuplja građanska inicijativa 'Ne damo naše autoceste', a prikupljanje potpisa trajatz će do 25. listopada.
Inicijativa je jučer pred zgradom Vlade održala performans u kojem su pred Vladu postavili ogromne brojke '80 milijardi kuna' čime su željeli upozoriti koliko će potencijalni koncesionar ostvariti čiste zarade i država biti oštećena u slučaju davanja autocesta u koncesiju.
- Ovaj iznos je dovoljan za izgradnju 300-tinjak bolnica, 4000 vrtića, 2000 škola, to je jedan od razloga zašto idemo na skupljanje potpisa - rekao je jučer predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.
Podsjetimo, inicijativu Ne damo naše autoceste pokrenulo je sedam organizacija civilnog društva (Pravo na grad, Zelena akcija, GONG, Mreža mladih Hrvatske, Centar za mirovne studije, Savez udruga Klubtura, Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju), pet sindikalnih središnjica (Nezavisni hrvatski sindikati, Hrvatska udruga radničkih sindikata, Matica hrvatskih sindikata, Savez samostalnih sindikata Hrvatske, Udruga radničkih sindikata Hrvatske) te dva cestarska sindikata (Nezavisni cestarski sindikat i Sindikat radnika Hrvatskih autocesta i cesta).
>> Prikupljanje potpisa protiv davanja autocesta u koncesiju počinje u ponoć
>> 'Novcem od monetizacije će se zatvarati krediti HAC-a i ARZ-a'
Problem autocesta je problem korupcije, neučinkovitosti i uhljebljivanju. Treba smijeniti kompletnu upravu i reorganizirati upravljanje autocestama. . . . . . . . Moguće je i unajmiti privatnu tvrtku da efikasno upravlja u cilju održive efikasnosti, ali ne dati u koncesiju na pola stoljeća. . . . . . . . . . . . . Dakle, privatni menadžment pod kontrolom javnosti da, koncesija ne.! . . . . . . . . . . . . . . U uređenim državama privatni menadžment npr. upravlja zgradama i redovito za svoj rad odgovara vlasnicima zgrade (npr. stanarima)